Art. 145. - Art. 145: Condiţii pentru înfiinţarea unei sucursale - Directiva 2009/138/CE/25-nov-2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II)

Acte UE

Jurnalul Oficial 335

În vigoare
Versiune de la: 28 Ianuarie 2025
Art. 145: Condiţii pentru înfiinţarea unei sucursale
(1)Statele membre se asigură că o întreprindere de asigurare care doreşte înfiinţarea unei sucursale în cadrul unui alt stat membru notifică autorităţile de supraveghere din propriul stat membru de origine.
Orice prezenţă permanentă a unei întreprinderi pe teritoriul unui stat membru este similară unei sucursale, chiar în cazul în care această prezenţă nu ia forma unei sucursale, ci constă dintr-un simplu birou administrat de personalul propriu al întreprinderii sau de o persoană independentă, dar mandatată pentru a acţiona în permanenţă pentru întreprindere precum o agenţie.
(2)Statele membre solicită întreprinderii de asigurare care doreşte să înfiinţeze o sucursală pe teritoriul altui stat membru să furnizeze următoarele informaţii odată cu notificarea prevăzută la alineatul (1):
a)statul membru pe teritoriul căruia doreşte înfiinţarea sucursalei;
b)un plan de afaceri care să stabilească cel puţin tipurile de activităţi avute în vedere şi organizarea structurală a sucursalei;
c)numele unei persoane care trebuie să aibă suficiente competenţe ca să angajeze în relaţia cu terţii întreprinderea de asigurare;

d)adresa în statul membru gazdă, de la care pot fi obţinute şi la care pot fi trimise documente, inclusiv toate comunicările către mandatarul general;
[textul din Art. 145, alin. (2), litera D. din titlul I, capitolul VIII, sectiunea 1 a fost abrogat la 28-ian-2025 de Art. 1, punctul 62., alin. (B) din Directiva 2/27-nov-2024]
(3)În cazul în care o întreprindere de asigurare generală intenţionează să acopere prin sucursala sa riscuri din clasa 10 din anexa I partea A, exclusiv răspunderea transportatorului, aceasta trebuie să dea o declaraţie care să confirme că a devenit membră a biroului naţional şi a Fondului naţional de garantare al statului membru gazdă.
(4)În cazul în care intervin modificări în informaţiile comunicate în conformitate cu alineatul (2) literele (b), (c) sau (d), întreprinderea de asigurare notifică în scris autorităţile de supraveghere din statul membru de origine şi statul membru în care se află sucursala, cu cel puţin o lună înainte de efectuarea modificării, astfel încât autorităţile de supraveghere din statul membru de origine şi statul membru în care se află sucursala să îşi poată îndeplini obligaţiile care le revin în conformitate cu articolul 146.