Art. 25. - Art. 25: Exercitarea dreptului de stabilire şi a libertăţii de a presta servicii - Directiva 2007/64/CE/13-nov-2007 privind serviciile de plată în cadrul pieţei interne, de modificare a Directivelor 97/7/CE, 2002/65/CE, 2005/60/CE şi 2006/48/CE şi de abrogare a Directivei 97/5/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 319L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 7 Decembrie 2009
Art. 25: Exercitarea dreptului de stabilire şi a libertăţii de a presta servicii
(1)Orice instituţie de plată autorizată care doreşte să presteze servicii de plată pentru prima dată într-un alt stat membru decât statul său membru de origine, în virtutea dreptului de stabilire şi a libertăţii de a presta servicii, informează autorităţile competente ale statului său membru de origine în acest sens.
În termen de o lună de la primirea acestei informări, autorităţile competente din statul membru de origine informează autorităţile competente ale statului membru gazdă cu privire la numele şi adresa instituţiei de plată, la numele persoanelor responsabile pentru conducerea sucursalei, structura sa organizatorică şi la tipul serviciilor de plată pe care intenţionează să le presteze pe teritoriul statului membru gazdă.
(2)Pentru a efectua controale şi pentru a adopta măsurile necesare prevăzute la articolul 21 cu privire la un agent, o sucursală sau o entitate către care se externalizează activităţi ale unei instituţii de plată situată pe teritoriul altui stat membru, autorităţile competente din statul membru de origine cooperează cu autorităţile competente ale statului membru gazdă.
(3)În cadrul cooperării în conformitate cu alineatele (1) şi (2), autorităţile competente din statul membru de origine notifică autorităţile competente din statul membru gazdă ori de câte ori intenţionează să efectueze o inspecţie la faţa locului pe teritoriul acestuia din urmă.
Cu toate acestea, dacă doresc, autorităţile competente din statul membru de origine pot delega autorităţilor competente ale statul membru gazdă sarcina de a efectua inspecţii la faţa locului în cadrul instituţiei în cauză.
(4)Autorităţile competente îşi comunică reciproc toate informaţiile esenţiale şi/sau relevante, în special în cazul în care se constată sau se suspectează că un agent, o sucursală sau o entitate către care se externalizează activităţi încalcă normele. În această privinţă, autorităţile competente comunică, la cerere, toate informaţiile relevante şi, din proprie iniţiativă, toate informaţiile esenţiale.
(5)Alineatele (1)-(4) nu aduc atingere obligaţiei autorităţilor competente prevăzute în Directiva 2005/60/CE şi în Regulamentul (CE) nr. 1781/2006, în special la articolul 37 alineatul (1) din Directiva 2005/60/CE şi la articolul 15 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1781/2006, de a supraveghea sau de a controla respectarea cerinţelor stabilite în aceste instrumente.