Art. 12. - Art. 12: Retragerea autorizaţiei - Directiva 2007/64/CE/13-nov-2007 privind serviciile de plată în cadrul pieţei interne, de modificare a Directivelor 97/7/CE, 2002/65/CE, 2005/60/CE şi 2006/48/CE şi de abrogare a Directivei 97/5/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 319L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 7 Decembrie 2009
Art. 12: Retragerea autorizaţiei
(1)Autorităţile competente pot retrage o autorizaţie acordată unei instituţii de plată doar în cazul în care instituţia:
a)nu foloseşte autorizaţia în termen de 12 luni, renunţă în mod expres la autorizaţie sau încetează să mai exercite o activitate pe o perioadă mai mare de şase luni, în cazul în care statul membru respectiv nu prevede că în astfel de situaţii autorizaţia îşi pierde valabilitatea;
b)a obţinut autorizaţia prin declaraţii false sau prin alte mijloace nelegitime;
c)nu mai îndeplineşte condiţiile de acordare a autorizaţiei;
d)ar constitui o ameninţare la adresa stabilităţii sistemului de plăţi dacă ar continua activitatea sa de prestare de servicii de plată; sau
e)se încadrează într-una dintre situaţiile pentru care legislaţia naţională prevede retragerea unei autorizaţii.
(2)Orice retragere a unei autorizaţii trebuie motivată, iar motivele trebuie comunicate în consecinţă părţilor implicate.
(3)Retragerea unei autorizaţii se face publică.