Art. 30. - Art. 30: Vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate neconforme cu tipul omologat - Directiva 2007/46/CE/05-sep-2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective
Acte UE
Jurnalul Oficial 263L
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2019
Art. 30: Vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate neconforme cu tipul omologat
(1)Dacă statul membru care a acordat omologarea CE de tip constată că vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate noi însoţite de un certificat de conformitate sau purtând o marcă de omologare nu sunt conforme cu tipul care a fost omologat, acesta ia măsurile necesare, inclusiv, după caz, retragerea omologării de tip, pentru a se asigura că vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate produse, după caz, sunt aduse în conformitate cu tipul omologat. Autoritatea de omologare a statului membru notifică măsurile luate autorităţilor de omologare din celelalte state membre.
(2)În sensul alineatului (1), abaterile de la datele cuprinse în certificatul de omologare CE de tip sau în dosarul de omologare sunt considerate ca neconforme cu tipul omologat.
Nu trebuie considerat că un vehicul nu este conform cu tipul omologat atunci când sunt permise anumite toleranţe prin actele de reglementare relevante şi când aceste toleranţe sunt respectate.
(3)Dacă un stat membru demonstrează că vehiculele, componentele sau unităţile tehnice separate noi însoţite de un certificat de conformitate sau purtând o marcă de omologare nu se conformează tipului omologat, acesta poate solicita statului membru care a acordat omologarea de tip să verifice dacă vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate în curs de fabricaţie se conformează în continuare tipului omologat. La primirea unei solicitări în acest sens, statul membru în cauză ia măsurile care se impun în cel mai scurt timp posibil şi, în orice caz, în termen de s,ase luni de la data solicitării.
(4)Autoritatea de omologare cere statului membru care a acordat omologarea de tip sistemului, componentei, unităţii tehnice separate sau vehiculului incomplet să ia măsurile necesare pentru a se asigura că vehiculele în curs de fabricaţie sunt din nou conforme cu tipul omologat în cazurile următoare:
a)în raport cu o omologare CE de tip pentru vehicule, în cazul în care neconformitatea unui vehicul este atribuibilă exclusiv neconformităţii unui sistem, componente sau unităţi tehnice separate;
b)în raport cu o omologare de tip în mai multe etape, în cazul în care neconformitatea unui vehicul completat este atribuibilă exclusiv neconformităţii unui sistem, componente sau unităţi tehnice care face parte din vehiculul incomplet sau neconformităţii vehiculului incomplet.
La primirea unei solicitări în acest sens, statul membru în cauză ia măsurile care se impun, în cooperare cu statul membru solicitant, după caz, în cel mai scurt timp posibil şi, în orice caz, în termen s,ase luni de la data solicitării. În cazul în care se constată o lipsă de conformitate, autoritatea de omologare a statului membru care a acordat omologarea CE de tip sistemului, componentei sau unităţii tehnice separate sau omologarea vehiculului incomplet ia măsurile menţionate la alineatul (1).
(5)Autorităţile de omologare se informează reciproc în termen de 20 de zile lucrătoare privind orice retragere a omologării CE de tip şi motivele care au determinat-o.
(6)Dacă statul membru care a acordat omologarea CE de tip contestă neconformitatea care i-a fost notificată, statele membre în cauză depun eforturi pentru soluţionarea diferendului. Comisia este informată şi organizează, atunci când este necesar, consultări adecvate în vederea ajungerii la o înţelegere.