Art. 2. - Art. 2: Domeniul de aplicare - Directiva 2007/46/CE/05-sep-2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective
Acte UE
Jurnalul Oficial 263L
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2019
Art. 2: Domeniul de aplicare
(1)Prezenta directivă se aplică omologării de tip a vehiculelor concepute şi construite într-una sau mai multe etape în scopul utilizării rutiere, precum şi a sistemelor, a componentelor şi a unităţilor tehnice separate concepute şi construite pentru astfel de vehicule.
De asemenea, directiva se aplică omologării individuale a vehiculelor respective.
Prezenta directivă se aplică, de asemenea, pieselor şi echipamentelor destinate vehiculelor care fac obiectul prezentei directive.
(2)Prezenta directivă nu se aplică omologării de tip sau individuală a următoarelor vehicule:
a)tractoare agricole sau forestiere, astfel cum sunt definite în Directiva 2003/37/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 mai 2003 privind omologarea de tip a tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor acestora şi a echipamentului remorcat interschimbabil, împreună cu sistemele, componentele şi unităţile lor tehnice separate (1) "i remorci concepute şi construite special pentru a fi tractate de acestea;
(1)JO L 171, 9.7.2003, p. 1. Directivă, astfel cum a fost modificată ultima dată prin Directiva 2006/96/CE a Consiliului )JO L 363, 20.12.2006, p. 81).
b)cvadricicluri, astfel cum sunt definite în Directiva 2002/24/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 martie 2002 privind omologarea autovehiculelor cu două sau trei roţi (2);
(2)JO L 124, 9.5.2002, p. 1. Directivă, astfel cum a fost modificată ultima dată prin Directiva 2006/96 a Consiliului.
c)vehicule pe şenile.
(3)Omologarea de tip sau individuală în sensul prezentei directive este opţională pentru următoarele vehicule:
a)vehicule concepute şi construite pentru a fi folosite în principal pe şantiere sau în cariere, instalaţii portuare sau din aeroporturi;
b)vehicule concepute şi construite pentru a fi folosite de către serviciile armate, serviciile de protecţie civilă, serviciile de luptă împotriva incendiilor şi forţele de menţinere a ordinii publice; şi
c)utilaje mobile, în măsura în care aceste vehicule respectă cerinţele prevăzute în prezenta directivă. Astfel de omologări opţionale nu aduc atingere aplicării Directivei 2006/42/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 mai 2006 privind echipamentele tehnice (3).
(3)JOL 157, 9.6.2006, p. 24.
(4)Omologarea individuală în sensul prezentei directive este opţională pentru următoarele vehicule:
a)vehicule destinate exclusiv curselor automobilistice;
b)prototipuri de vehicule folosite în circulaţia rutieră, pe răspunderea unui producător, pentru a efectua un program de încercări specific, cu condiţia să fi fost special concepute şi construite în acest scop.