Art. 8a04. - Art. 8 a^04 : Încercarea privind instalarea şi încercarea intermediară şi specială - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 8a^04: Încercarea privind instalarea şi încercarea intermediară şi specială
1.În momentul efectuării încercării privind instalarea în conformitate cu articolul 8a.02 alineatul (4) şi în eventualitatea încercărilor intermediare efectuate în conformitate cu articolul 8a.02 alineatul (5) şi a încercărilor speciale efectuate în conformitate cu articolul 8a.02 alineatul (6), autoritatea competentă inspectează starea actuală a motorului cu privire la componentele, reglajele şi parametrii specificaţi în instrucţiuni în conformitate cu articolul 8a.01 alineatul (17).
În cazul în care autoritatea constată că motorul nu este conform cu tipul de motor aprobat sau cu familia de motoare aprobată, aceasta poate:
a)să solicite:
a1)adoptarea de măsuri pentru restabilirea conformităţii motorului;
b2)efectuarea modificărilor adecvate în documentul privind aprobarea de tip; sau
b)să dispună măsurarea emisiilor reale.
În cazul incapacităţii de a restabili conformitatea motorului sau în absenţa modificărilor corespunzătoare în documentul privind aprobarea de tip sau dacă măsurătorile indică neconformitatea cu valorile-limită de emisii, autoritatea competentă trebuie să refuze emiterea unui certificat comunitar sau trebuie să retragă orice certificat comunitar care a fost deja emis.
2.În cazul motoarelor dotate cu sisteme de post-tratare a gazelor de evacuare, se efectuează controale pentru a se stabili dacă aceste sisteme funcţionează în mod corespunzător în contextul încercării privind instalarea şi a încercărilor intermediare sau speciale.
3.Încercările în conformitate cu alineatul (1) se efectuează pe baza Instrucţiunilor producătorului motorului pentru controlul componentelor şi al parametrilor motorului cu relevanţă pentru emisia de gaze de evacuare. Această instrucţiune, care trebuie întocmită de către producător şi aprobată de către autoritatea competentă, menţionează componentele care sunt relevante pentru emisia de gaze de evacuare, precum şi reglajele şi parametrii prin care se asigură conformitatea cu valorile limită ale emisiilor de gaze de evacuare. Instrucţiunea conţine cel puţin următoarele detalii:
a)tipul de motor şi, dacă este cazul, familia de motoare cu indicarea puterii nominale şi a turaţiei nominale;
b)lista de componente şi parametri ai motorului cu relevanţă pentru emisia de gaze de evacuare;
c)caracteristici precise pentru identificarea componentelor permise cu relevanţă pentru emisia de gaze de evacuare (de exemplu, numerele pieselor care apar pe componente);
d)parametrii motorului cu relevanţă pentru emisia de gaze de evacuare, cum ar fi domeniile de reglaj pentru avansul injecţiei, temperatura admisibilă a apei de răcire, contrapresiunea maximă a gazelor de evacuare etc.
În cazul motoarelor echipate cu sisteme de post-tratare a gazelor de evacuare, instrucţiunea cuprinde şi proceduri de verificare a funcţionării eficiente a instalaţiei de post-tratare a gazelor de evacuare.
4.Instalarea motoarelor pe nave de navigaţie interioară trebuie să respecte restricţiile stabilite în domeniul de aplicare al aprobării de tip. De asemenea, depresiunea de admisie şi contrapresiunea gazelor de evacuare nu trebuie să depăşească valorile indicate pentru motorul aprobat.
5.Dacă motoarele instalate la bord fac parte dintr-o familie de motoare, nu se pot efectua niciun fel de reglaje sau modificări care ar putea să afecteze în mod negativ emisiile de gaze de evacuare şi particule sau care se află în afara domeniului de reglaj propus.
6.În cazul în care, în urma aprobării de tip, trebuie efectuate reglaje sau modificări la motor, acestea trebuie introduse în detaliu în protocolul privind parametrii motorului.
7.În cazul în care încercările privind instalarea şi încercările intermediare arată că, în ceea ce priveşte parametrii, componentele şi caracteristicile reglabile ale acestora, motoarele instalate la bord respectă specificaţiile prevăzute în instrucţiuni în conformitate cu articolul 8a.01 alineatul (17), atunci se poate presupune că şi emisiile de gaze de evacuare şi particule provenite de la motoare respectă valorile-limită de bază.
8.În cazul în care un motor a obţinut aprobarea de tip, autoritatea competentă poate reduce anvergura încercării privind instalarea şi a încercării intermediare în temeiul prezentelor dispoziţii. Totuşi, încercarea completă trebuie efectuată pentru cel puţin un cilindru sau un motor dintr-o familie de motoare, iar anvergura acestuia poate fi redusă numai în cazul în care există un motiv pentru a crede că toţi ceilalţi cilindri sau toate celelalte motoare se comportă în mod similar cu cilindrul sau cu motorul supus examinării.