Art. 8a01. - Art. 8 a^01 : Definiţii - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 8a^01: Definiţii
În prezentul capitol:
1.«motor» înseamnă un motor care funcţionează pe principiul aprinderii prin comprimare (motor diesel);
11.«motor de propulsie» înseamnă un motor pentru propulsia unei nave de navigaţie interioară, conform articolului 2 din Directiva 97/68/CE (1);
(1)JO L 59, 27.2.1998, p. 1.
12.«motor auxiliar» înseamnă un motor pentru utilizarea în alte scopuri decât propulsia unei nave de navigaţie interioară;
13.«motor de înlocuire» înseamnă un motor utilizat, reparat, care are ca scop înlocuirea unui motor funcţional în prezent şi care este de acelaşi model (motor cu cilindri în linie, motor cu cilindri în V) ca şi motorul ce va fi înlocuit, având acelaşi număr de cilindri şi a cărui putere şi turaţie nu diferă cu mai mult de 10 % faţă de puterea şi turaţia motorului ce va fi înlocuit;
2.«aprobare de tip» înseamnă procedura definită în articolul 2 a doua liniuţă din Directiva 97/68/CE, cu modificările ulterioare, prin care un stat membru certifică faptul că un tip de motor sau o familie de motoare satisface cerinţele tehnice relevante privind nivelul emisiei de gaze şi particule poluante produse de motor (motoare).
3.«încercarea privind instalarea» înseamnă procedura prin care autoritatea competentă se asigură că motorul instalat pe o navă de navigaţie interioară corespunde cerinţelor tehnice din prezentul capitol, cu privire la nivelul emisiei de gaze şi particule poluante, chiar şi în urma efectuării eventualelor modificări sau reglaje după emiterea aprobării de tip;
4.«încercarea intermediară» înseamnă procedura prin care autoritatea competentă se asigură că motorul instalat pe o navă de navigaţie interioară corespunde cerinţelor tehnice din prezentul capitol, cu privire la nivelul emisiei de gaze şi particule poluante, chiar şi în urma efectuării eventualelor modificări sau reglaje după încercarea privind instalarea;
5.«încercarea specială» înseamnă procedura prin care autoritatea competentă se asigură că, după fiecare modificare importantă la motorul unei nave de navigaţie interioară în ceea ce priveşte emisia de gaze şi particule poluante, motorul corespunde încă cerinţelor tehnice din prezentul capitol;
6.(fără obiect);
7.«familie de motoare» înseamnă o grupare de motoare efectuată de către producător, care, prin conceperea lor, se preconizează să aibă caracteristici similare de evacuare a emisiei de gaze şi particule poluante aşa cum este definit în articolul 2 a patra liniuţă din Directiva 97/68/CE, cu modificările ulterioare, şi care corespund cerinţelor regulilor conform articolului 8a.03;
8.(fără obiect);
9.(fără obiect);
10.(fără obiect);
11.«producător», în conformitate cu definiţia de la articolul 2 din Directiva 97/68/CE, cu modificările ulterioare, înseamnă persoana sau organismul responsabil faţă de autorităţile competente în materie de aprobare pentru toate aspectele aferente procesului de aprobare de tip şi pentru asigurarea conformităţii producţiei. Nu este necesar ca persoana sau organismul să fie direct implicate în toate etapele construirii motorului.
12.(fără obiect);
13.(fără obiect);
14.(fără obiect);
15.(fără obiect);
16.«protocol privind parametrii motorului» înseamnă documentul menţionat în apendicele V în care sunt înregistraţi în mod adecvat toţi parametrii, componentele şi reglajele motorului care afectează nivelul emisiei de gaze şi particule poluante, precum şi modificările aduse acestor parametri;
17.«Instrucţiunile producătorului motorului pentru controlul componentelor şi parametrilor motorului cu relevanţă pentru emisia de gaze de evacuare» înseamnă documentul întocmit în scopul desfăşurării încercării privind instalarea şi a încercărilor intermediare sau speciale.