Art. 808. - Art. 8 08 : Pompe de santină şi sisteme de drenare - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 808: Pompe de santină şi sisteme de drenare
(1)Fiecare compartiment etanş trebuie golit în mod separat. Cu toate acestea, prezenta cerinţă nu se aplică compartimentelor etanşe care sunt sigilate ermetic în mod normal în timpul funcţionării.
(2)Navele cu echipaj sunt dotate cu două pompe de santină independente, care nu se instalează în acelaşi spaţiu. Cel puţin una dintre pompe este acţionată cu ajutorul unui motor. Cu toate acestea, în cazul navelor cu o putere mai mică de 225 kW sau o capacitate brută de transport mai mică de 350 t sau atunci când navele care nu au fost proiectate pentru transportul de mărfuri au un deplasament mai mic de 250 m3, este suficientă o pompă, care poate fi acţionată manual sau cu ajutorul unui motor.
Fiecare dintre pompele necesare se poate utiliza în fiecare compartiment etanş.
(3)Capacitatea minimă de pompare Q1 a primei pompe de santină se calculează cu ajutorul următoarei formule:
d1 este calculat cu ajutorul formulei:
Capacitatea minimă de pompare Q2 a celei de-a doua pompe de evacuare se calculează cu ajutorul următoarei formule:
d2 este calculat cu ajutorul formulei:
Cu toate acestea, valoarea d2 nu trebuie să depăşească valoarea d1.
Pentru calculul lui Q2, l este considerat ca fiind lungimea celui mai lung compartiment etanş.
În formulele anterioare:
1 este lungimea compartimentului etanş în cauză, [m];
d1 este diametrul interior calculat al tubulaturii de santină, [mm];
d2 este diametrul interior calculat al branşamentului de evacuare, [mm].
(4)În cazul în care pompele de santină sunt conectate la un sistem de drenare, ţevile de drenare trebuie să aibă un diametru interior de cel puţin d1 în mm, iar ţevile de ramificaţie un diametru interior de cel puţin d2 în mm.
În cazul navelor cu o lungime mai mică de 25 m, valorile d1 şi d2 pot fi reduse la 35 mm.
(5)Sunt admise doar pompe de santină cu autoamorsare.
(6)În orice compartiment drenabil cu fund plat cu o lăţime mai mare de 5 metri, este necesar să existe cel puţin un puţ de aspiraţie la tribord şi la babord.
(7)Drenarea compartimentului dinspre pupa trebuie să fie posibilă din sala maşinilor principale, cu ajutorul unei tubulaturi simple şi accesibile cu închidere automată.
(8)Ţevile de ramificaţie pentru compartimente individuale se racordează la tubulatura principală cu ajutorul unei supape de reţinere care să poată fi închisă.
Compartimentele sau alte spaţii care pot fi încărcate cu balast sunt racordate la instalaţia de drenare doar printr-un dispozitiv simplu de obturare. Prezenta cerinţă nu se aplică acelor cale care pot fi încărcate cu balast. Astfel de cale sunt umplute cu apă de balast cu ajutorul unor ţevi de balast permanent instalate şi independente de ţevile de drenare, sau cu ajutorul unor ţevi de ramificaţie care pot fi racordate la tubulatura principală de drenare cu ajutorul unor ţevi flexibile sau al unor adaptatori flexibili. Nu sunt admise, în acest scop, supape de admisie a apei situate pe fundul calelor.
(9)Fundul calelor trebuie să fie echipat cu dispozitive de măsurare.
(10)În cazul în care un sistem de drenare include ţevi montate în mod permanent, ţevile de drenare de pe fundul calelor, destinate colectării apelor uleioase, trebuie echipate cu dispozitive de închidere blocate în poziţia respectivă de către organismul de inspecţie. În certificatul comunitar se menţionează numărul şi poziţia dispozitivelor respective de închidere.
(11)Blocarea în poziţie a dispozitivelor de închidere, descrisă la alineatul (10), trebuie să fie considerată echivalentă cu o obturare. Cheia sau cheile pentru blocarea dispozitivelor de închidere sunt marcate corespunzător şi ţinute într-un loc uşor accesibil în sala maşinilor.