Art. 805. - Art. 8 05 : Tancuri de combustibil, ţevi şi accesorii - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 805: Tancuri de combustibil, ţevi şi accesorii
(1)Combustibilul lichid este stocat în tancuri din oţel care sunt fie parte integrantă din cocă, fie fixate în mod solid pe aceasta. În cazul în care proiectarea navei o impune, poate fi utilizat un alt material, echivalent din punct de vedere al rezistenţei la foc. Prezentele cerinţe nu se aplică tancurilor cu o capacitate de maximum 12 litri, care au fost încorporate în elementele auxiliare în timpul fabricaţiei. Tancurile de combustibil nu trebuie să aibă compartimente comune cu rezervoarele de apă potabilă.
(2)Tancurile şi ţevile acestora, precum şi alte accesorii, trebuie să fie dispuse şi aranjate în aşa fel încât să nu permită pătrunderea accidentală a combustibilului sau a vaporilor de combustibil în interiorul navei. Supapele tancurilor, destinate extragerii de combustibil sau evacuării apei, trebuie să se închidă automat.
(3)Nici un fel de tancuri de combustibil nu pot fi instalate în faţa peretelui de coliziune.
(4)Tancurile de combustibil şi accesoriile acestora nu se instalează direct deasupra motoarelor sau a ţevilor de eşapament.
(5)Orificiile de umplere ale tancurilor de combustibil se marchează în mod distinctiv.
(6)Orificiul ţevii de umplere a tancului de combustibil este situat pe punte, cu excepţia tancurilor de consum zilnic. Ţeava de umplere este echipată cu un element de racord în conformitate cu standardul european EN 12827:1999.
Astfel de tancuri sunt echipate cu o ţeava de aerisire care să comunice cu aerul exterior de deasupra punţii, instalată în aşa fel încât să nu permită pătrunderea apei. Secţiunea transversală a ţevii de aerisire trebuie să fie de cel puţin 1,25 de ori mai mare decât secţiunea transversală a ţevii de umplere.
În cazul în care tancurile sunt interconectate, secţiunea transversală a ţevii de conectare trebuie să fie de cel puţin 1,25 de ori mai mare decât secţiunea transversală a ţevii de umplere.
(7)Ţevile pentru distribuţia combustibilului sunt prevăzute, la ieşirea din tanc, cu valve cu închidere rapidă care să poată fi acţionate de pe punte, chiar şi în situaţia în care spaţiile respective sunt închise.
Dacă dispozitivul de acţionare este disimulat, nu trebuie să fie posibilă blocarea capacului.
Dispozitivul de acţionare va fi marcat cu roşu. Dacă dispozitivul este disimulat, acesta va fi marcat cu un simbol pentru valva cu închidere rapidă, în conformitate cu figura 9 din apendicele I, cu o lungime laterală de cel puţin 10 cm.
Primul paragraf nu se aplică în cazul tancurilor de combustibil montate direct pe motor.

(8)Ţevile de combustibil, racordurile, robinete şi armăturile acestora sunt realizate din materiale care să reziste solicitărilor mecanice, chimice şi termice la care sunt susceptibile a fi supuse. Ţevile de combustibil nu trebuie supuse nici unei influenţe termice adverse şi trebuie să fie posibilă verificarea acestora pe întreaga lor lungime.
(9)Tancurile de combustibil sunt echipate cu un dispozitiv adecvat de măsurare a capacităţii. Dispozitivele de măsurare a capacităţii trebuie să fie lizibile până la nivelul maxim de umplere. Este necesar ca instrumentele de măsurat din sticlă să fie protejate eficient împotriva şocurilor, să fie prevăzute cu un dispozitiv automat de închidere la bază şi la vârf şi să fie conectate la tancuri deasupra nivelului maxim de umplere. Materialul utilizat pentru instrumentele de măsurat din sticlă nu trebuie să se deformeze la temperaturi ambiante normale. Extremităţile tuburilor de sondă nu trebuie să se afle în spaţiile de locuit. Extremităţile tuburilor de sondare din sala maşinilor sau din sala cazanelor trebuie să fie echipate cu dispozitive adecvate de autoînchidere.
(10)_
a)Tancurile de combustibil trebuie să fie protejate pe perioada alimentării împotriva revărsărilor cu ajutorul unor dispozitive tehnice adecvate existente la bord şi care sunt înscrise la punctul 52 din certificatul comunitar.
b)În cazul în care se alimentează cu combustibil de la staţii de alimentare utilizând dispozitivele tehnice ale acestora în vederea prevenirii revărsărilor de combustibil la bord pe durata alimentării, nu mai sunt necesare echipamentele prevăzute la litera (a) şi la alineatul (11).
(11)În cazul în care tancurile de combustibil sunt echipate cu un dispozitiv de închidere automată, senzorii întrerup alimentarea când tancul este plin în proporţie de 97 %; echipamentul respectiv trebuie să dispună de un sistem de siguranţă integrat ("failsafe").
În cazul în care senzorul activează un contact electric, care poate întrerupe circuitul de alimentare de la staţia de alimentare prin intermediul unui semnal binar, semnalul este transmis către staţia de alimentare prin intermediul unei conexiuni a unui dispozitiv de cuplare etanş, care să îndeplinească cerinţele normei internaţionale CEI 60309-1:1999 pentru curent continuu între 40 şi 50 V DC, de culoare albă şi o poziţie de legătură la masă de tip ora 10.
(12)Tancurile de combustibil trebuie prevăzute cu deschideri care să aibă asigurări etanşe împotriva scurgerilor, în vederea permiterii operaţiunilor de curăţare şi verificare.
(13)Tancurile de combustibil care alimentează direct motoarele principale şi motoarele necesare pentru funcţionarea în condiţii de siguranţă a navei trebuie echipate cu un dispozitiv care să emită atât semnale vizuale, cât şi semnale acustice la timonerie în cazul în care nivelul de umplere nu este suficient pentru a asigura funcţionarea în continuare în condiţii de siguranţă.