Art. 303. - Art. 3 03 : Coca - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 303: Coca
(1)Este necesar să se ridice pereţi etanşi până la nivelul punţii sau, în absenţa acesteia, până la limita superioară a bordajului, amplasaţi după cum urmează:
a)Un perete de coliziune la o distanţă corespunzătoare de prova, astfel încât să se asigure flotabilitatea navei încărcate, având o distanţă de siguranţă reziduală de 100 mm în cazul în care pătrunde apă în compartimentul etanş amplasat deasupra peretelui de coliziune.
De regulă, se consideră că cerinţa menţionată la alineatul (1) a fost îndeplinită în măsura în care peretele de coliziune a fost amplasat la o distanţă care variază între 0,04 L şi 0,04 L + 2 m, măsurată de la perpendiculara prova la nivelul pescajului maxim.
În cazul în care distanţa depăşeşte 0,04 L + 2 m, cerinţa prevăzută la alineatul (1) este probată pe baza calculelor.
Distanţa poate fi redusă la 0,03 L. În acest caz, cerinţa prevăzută la alineatul (1) este probată pe baza calculelor, pornind de la ipoteza că încăperea amplasată deasupra peretelui de coliziune şi compartimentele adiacente au fost deja umplute cu apă.
b)Un perete de compartimentare în pic pupa, la o distanţă corespunzătoare de pupa, la navele a căror lungime totală este mai mare de 25 m.
(2)Deasupra părţii superioare a peretelui de coliziune nu se amplasează spaţii de locuit sau instalaţii necesare pentru siguranţa sau funcţionarea navei. Această cerinţă nu se aplică pentru echipamentul de ancorare.
(3)Spaţiile de locuit, sălile maşinilor şi sălile cazanelor, precum şi orice spaţii de lucru care fac parte din acestea trebuie să fie separate de cale prin pereţi de compartimentare transversali etanşi care ajung până la punte.
(4)Spaţiile de locuit trebuie să fie separate de sălile maşinilor, de sălile cazanelor şi de cale prin pereţi etanşi la gaz şi trebuie să fie accesibile direct de pe punte. În cazul în care nu este asigurat un asemenea acces, atunci spaţiile de locuit trebuie să dispună de o ieşire de urgenţă care duce direct pe punte.
(5)Pereţii de compartimentare menţionaţi la alineatele (1) şi (3) şi compartimentarea menţionată la alineatul (4) nu conţin deschideri.
Cu toate acestea, sunt permise uşi în peretele de compartimentare din pic pupa şi deschideri pentru trecerea liniilor de arbori şi a tubulaturilor atunci când acestea sunt realizate astfel încât să nu afecteze eficienţa pereţilor de compartimentare în cauză şi a structurilor de separare a spaţiilor. Uşi în peretele de compartimentare din pic pupa sunt permise numai atunci când se poate stabili prin monitorizare la distanţă din cabina timonei dacă sunt deschise sau închise, având pe ambele părţi următorul anunţ uşor lizibil:
"Închideţi uşa imediat după utilizare".
(6)Orificiile de admisie şi de evacuare a apei, precum şi ţevile racordate la acestea sunt realizate astfel încât să fie imposibilă orice pătrundere neintenţionată a apei în navă.
(7)Secţiunile dinspre prova ale navelor sunt construite astfel încât ancorele să nu iasă integral sau parţial în afara bordajului lateral.