Art. 24a04. - Art. 24 a^04 : Alte derogări - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoareFigura 1 Accesul interzis persoanelor neautorizate |
| Culoare: roşu/alb/negru |
Figura 2 Este interzis focul deschis, precum şi fumatul |
| Culoare: roşu/alb/negru |
Figura 3 Extinctor |
| Culoare: roşu/alb |
Figura 4 Pericol general |
| Culoare: negru/galben |
Figura 5 Furtun extinctor |
| Culoare: roşu/alb |
Figura 6 Instalaţie de stingere a incendiilor |
| Culoare: roşu/alb |
Figura 7 Purtaţi căşti de protecţie acustică |
| Culoare: albastru/alb |
Figura 8 Trusă de prim ajutor |
| Culoare: verde/alb |
Figura 9 Valvă cu închidere rapidă la tanc | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | Culoare: maro/alb | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utilizarea motorului | Temei juridic | Categoria de motor | Etapa valorilor-limită | Încercare | |||
Cerinţă | Ciclu ISO 8178 | ||||||
Motoarele de propulsie cu caracteristici de elice | I | Directiva 97/68/CE | V | IIIA | C(1) | E3 | |
RVIR | - | I, II (2) | - | E3 | |||
Motoarele principale de propulsie cu turaţia constantă (inclusiv instalaţiile cu propulsie diesel electrică şi elice cu pas variabil) | II
| Directiva 97/68/CE | V | IIIa | C(1) | E2 | |
RVIR | - | I, II (2) | - | E2 | |||
Motoare auxiliare cu | Turaţia constantă | III | Directiva 97/68/CE | D, E, F,G | ii | B | D2 |
H, I, J, K | IA | ||||||
V(3) | |||||||
RVIR | - | I, II (2) | - | D2 | |||
Turaţia variabilă şi sarcină variabilă | IV | Directiva 97/68/CE | D,E,F,G | II | A | C 1 | |
H, I, J, K | IA | ||||||
V(3) | |||||||
L, M, N, P | IIIB | ||||||
Q, R | IV | ||||||
RVIR | - | I, II (2) | - | C1 | |||
(1)Utilizarea «propulsia navei de navigaţie interioară cu caracteristici de elice» sau «propulsia navei de navigaţie interioară la o turaţie constantă» trebuie specificată în aprobarea de tip. (2)Valorile-limită din etapa II stipulate în RINR intră în vigoare de la 1 iulie 2007. (3)Se aplică doar pentru motoarele cu putere nominală mai mare de 560 kW. | |||||||
Locul şi data:............................................. Semnătură:............................. | Ştampila autorităţii competente |
Locul şi data:............................................. Semnătură:............................. | Ştampila autorităţii competente |
Locul şi data:............................................. Semnătură:............................. | Ştampila autorităţii competente |
Locul şi data:............................................. Semnătură:............................. | Ştampila autorităţii competente |
Componentă | Numărul componentei înregistrate | Conformitate | ||
Arbore de distribuţie/piston | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Injector | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Număr echipament de date/software | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Pompă de injecţie | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Chiulasă | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Turbosuflanta gazelor de evacuare | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
Răcitorul aerului de supraalimentare | |_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | |
|_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | ||
|_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | ||
|_| Da | |_| Nu | |_| Nu se aplică | ||
Parametru | Valoarea înregistrată | Conformitate |
Avans la injecţie, timp de injecţie | |_| Da |_| Nu |
|_| | S-au efectuat măsurători pentru verificarea respectării valorilor autorizate |
Depresiune la admisie: kPa la turaţia nominală şi sarcina completă | |
Contrapresiune în instalaţia de evacuare: Pa la turaţia nominală şi sarcina completă | |
|_| | S-a efectuat o inspecţie vizuală a instalaţiei de admisie a aerului şi a instalaţiei de evacuare a gazelor |
Nu au fost descoperite abateri care să sugereze nerespectarea valorilor autorizate. |
Dimensiunile navelor sau ale convoaielor | Viteza de giraţie impusă r1 = r3 (°/min) | Valori-limită pentru timpul t4 (s) în ape puţin adânci şi în ape adânci | ||||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] = 20° | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] = 45° | 1,2 mai mic sau egal h/T <</u> 1,4 | 1,4 < h/T <</u> 2 | h/T > 2 | ||
1 | Toate navele autopropulsate; convoaie în filă simplă mai mic sau egal 110 x 11,45 | 20°/min | 28°/min | 110 s | 110 s | 110 s |
2 | Convoaie în filă simplă până la 193 x 11,45 sau convoaie în filă dublă până la 110 x 22,90 | 12°/min | 18°/min | 130 s | 110 s | 110 s |
3 | Convoaie în filă dublă < 193 x 22,90 | 8°/min | 12°/min | 130 s | 110 s | 110 s |
4 | Convoaie în filă dublă până la 270 x 22,90 sau convoaie în filă triplă până la 193 x 34,35 | 6°/min | 8°/min | (*) | (*) | (*) |
(*) În conformitate cu hotărârea expertului naval | ||||||
Organismul de inspecţie: | Tipul de navă sau convoi: | Zona de testare: | |||
L x B [m]: | Citirea indicatorului de nivel al apei | [m]:......... | |||
Data: | T în cursul testului [m]: | Adâncimea apei | m]:......... | ||
Nume: | Încărcătura în cursul testului [t]: | Înclinare | [m/km]:......... | ||
Testul nr. : | % din capacitatea brută maximă de transport | VSTR | [km/h]:......... | ||
Puterea motoarelor de propulsie PB [kW] | [m/s]:......... | ||||
Sistemul de propulsie în conformitate cu anexa 2, tabelul 2: | Deplasament max. | [m3]:......... |
Poziţia [km fluvial] | Timp [sec.] | [POZĂ - a se vedea actul modificator-]s [m] | [POZĂ - a se vedea actul modificator-]t [sec.] | VIL [km/h] | Viteza motorului n [min-1] | Observaţii |
Pb | Puterea motorului de propulsie | (kW) |
RTmII | Rezistenţa medie în faza II, care se determină utilizându-se diagrama pentru determinarea RT/v2 | (kN) |
Rg | Rezistenţa datorată înclinării | (kN) |
i | Înclinarea în m/km (în lipsă se consideră egală cu 0,16) | (m/km) |
vSTR | Viteza medie a curentului | (m/s) |
g | Acceleraţia datorată gravitaţiei (9,81) | (m/s2) |
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | Densitatea apei, [POZĂ - a se vedea actul modificator-] ap[POZĂ - a se vedea actul modificator-] dulce = 1 000 | (kg/m3) |
T | Pescajul maxim (al navei sau al convoiului) | (m) |
h | Adâncimea apei | (m) |
B | Lăţime | (m) |
L | Lungime | (m) |
(a) | (b) | (c) | Unităţi | |
k1 | 0,95 | 0,95 | 0,95 | - |
k2 | 0,115 | 0,120 | 0,125 | kg s2/m4 |
k3 | 1,20 | 1,15 | 1,10 | - |
k4 | 0,48 | 0,48 | 0,48 | - |
k6 | 0,90 | 0,85 | 0,80 | - |
k7 | 0,58 | 0,55 | 0,52 | - |
Sistemul de propulsie | f | Unităţi |
Duze moderne cu marginile posterioare rotunjite | 0,118 | kN/kW |
Duze model vechi cu marginile posterioare ascuţite | 0,112 | kN/kW |
Elice fără duze | 0,096 | kN/kW |
Elice orientabile cu duze (în general cu margini posterioare ascuţite) | 0,157 | kN/kW |
Elice orientabile fără duze | 0,113 | kN/kW |
L [m] | B [m] | Tmax [m] | Dwt (*) max [t] | Dmax [m3] | PB [kW] | |
Navă autopropulsată | 110 | 11,4 | 3,5 | 2 900 | 3 731 | 1 500 |
Barjă | 76,5 | 11,4 | 3,7 | 2 600 | 2 743 | - |
Convoi | 110 | 22,8 | 3,7 | 5 500 | 6 474 | 1 500 |
Sistemul de propulsie al navei autopropulsate: duze moderne cu marginile posterioare rotunjite. (*) Dwt = capacitatea brută de transport. | ||||||
Viteza curentului: | vSTRactual = 1,4 m/s ~= 5,1 km/h |
Viteza navei (în raport cu apa): | VSactual = 3,5 m/s ~= 12,5 km/h |
Viteza navei (în raport cu malul): | VIactual= 4,9 m/s ~= 17,6 km/h |
Timpul de schimbare a direcţiei (măsurat) (punctele A-C): | tI = 16 s |
Distanţa de oprire în raport cu apa (punctele A-D): | Smeasured = 340 m |
Condiţia de încărcare (poate fi estimată): | Dactual = 5 179m3 ~= 0,8 Dmax |
Pescajul real al convoiului: | Tactual = 2,96 m ~= 0,8 Tmax |
L [m] | B [m] | Tmax [m] | Dwt (*) max [t] | Dmax [m3] | PB [kW] | |
Nava autopropulsată | 110 | 11,4 | 3,5 | 2 900 | 3 731 | 1 500 |
Fiecare barjă | 76,5 | 11,4 | 3,7 | 2 600 | 2 743 | - |
Convoi | 186,5 | 22,8 | 3,7 | 10 700 | 11 960 | 1 500 |
Sistemul de propulsie al navei autopropulsate: duze moderne cu marginile posterioare rotunjite. (*) Dwt = capacitatea brută de transport. | ||||||
Viteza curentului: | vSTRactual = 1,4 m/s ~= 5,1 km/h |
Viteza navei (în raport cu apa): | VSactual = 3,5 m/s ~= 12,5 km/h |
Viteza navei (în raport cu malul): | VIactual= 4,9 m/s ~= 17,6 km/h |
Timpul de schimbare a direcţiei (măsurat) (punctele A-C): | tI = 16 s |
Distanţa de oprire în raport cu apa (punctele A-D): | Smeasured = 580 m |
Condiţia de încărcare (poate fi estimată): | Dactual = = 9 568 m3 ~= 0,8 Dmax |
Pescajul real al convoiului: | Tactual = 2,96 m ~= 0,8 Tmax |
Număr | Fabricant | Tip | Anul construcţiei | Putere (kW) | Viteza motorului (min-1) | Doi timpi/ patru timpi | Supraalimentare da/nu |
1 | |||||||
2 |
Număr | Propulsată de | Fabricant | Tip | Anul construcţiei | Putere (kW) | Viteza motorului (min-1) |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 |
Număr | Punct de măsurare | Uşi | Ferestre | Valori măsurate în dB(A) | Observaţii | ||
deschise | închise | deschise | închise | ||||
Număr | Punct de măsurare | Valori măsurate în dB(A) | Observaţii |
Nr. ancorei | Reducerea autorizată a masei ancorei (%) | Autoritatea competentă |
1. HA-DU | 30% | Germania |
2. D'Hone Spezial | 30% | Germania |
3. Pool 1 (goală) | 35% | Germania |
4. Pool 2 (compactă) | 40% | Germania |
5. De Biesbosch-Danforth | 50% | Germania |
6. Vicinay-Danforth | 50% | Franţa |
7. VicinayAC 14 | 25% | Franţa |
8. Vicinay Tip 1 | 45% | Franţa |
9. Vicinay Tip 2 | 45% | Franţa |
10. Vicinay Tip 3 | 40% | Franţa |
11. Stockes | 35% | Franţa |
12. D'Hone-Danforth | 50% | Germania |
13. Schmitt High Holding Anchor | 40% | Ţările de Jos |
Tipul detectorului de incendiu | Aria maximă a punţii deservită de un detector | Distanţa maximă între detectoarele de incendiu | Distanţa maximă a detectoarelor de incendiu faţă de pereţii de compartimentare |
Căldură | 37 m2 | 9 m | 4,5 m |
Fum | 74 m2 | 11 m | 5,5 m |
n | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
k | 0,973 | 0,613 | 0,489 | 0,421 | 0,376 | 0,342 | 0,317 | 0,296 | 0,279 | 0,265 | 0,253 | 0,242 | 0,233 | 0,224 | 0,216 | 0,210 | 0,203 | 0,198 |
Loc | Tip de eşantion | Numărul de încercări care respectă valorile limită | Minim | Maxim | Medie | |
Valoare | Etapă | |||||
Intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - (1) | ||||
Ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
Intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
Ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
(1)Nu există valori limită pentru intrare. | ||||||
Loc | Tip de eşantion | Numărul de încercări care respectă valorile limită | Minim | Maxim | Medie | |
Valoare | Etapă | |||||
Intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
Ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
Intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
Ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
Loc | Tip de eşantion | Numărul de încercări care respectă valorile limită | Maxim | |||
Minim | Valoare | Etapă | Medie | |||
Intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
Ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
Intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
Ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
Loc | Tip de eşantion | Numărul de încercări care respectă valorile limită | Minim | Maxim | Medie | |
Valoare | Etapă | |||||
Intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
Ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
Intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
Ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
Parametru | Tip de eşantion | Minim | Maxim | Medie |
cbo5 | Eşantioane compozite de 24 h | |||
cbo5 | Eşantioane aleatorii | |||
CCO | Eşantioane compozite de 24 h | |||
CCO | Eşantioane aleatorii | |||
COT | Eşantioane compozite de 24 h | |||
COT | Eşantioane aleatorii | |||
SRF | Eşantioane compozite de 24 h | |||
SRF | Eşantioane aleatorii |
Parametru | Intrare | Ieşire |
pH | ||
Conductivitate | ||
Temperatura etapelor lichide |
1 pentru Germania | 18 pentru Danemarca |
2 pentru Franţa | 19 pentru România |
3 pentru Italia | 20 pentru Polonia |
4 pentru Ţările de Jos | 21 pentru Portugalia |
5 pentru Suedia | 23 pentru Grecia |
6 pentru Belgia | 24 pentru Irlanda |
7 pentru Ungaria | 26 pentru Slovenia |
8 pentru Republica Cehă | 27 pentru Slovacia |
9 pentru Spania | 29 pentru Estonia |
11 pentru Regatul Unit | 32 pentru Letonia |
12 pentru Austria | 34 pentru Bulgaria |
13 pentru Luxemburg | 36 pentru Lituania |
14 pentru Elveţia | 49 pentru Cipru |
17 pentru Finlanda | 50 pentru Malta |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Marca (1) | Denumirea dată de constructor | Numărul aprobării de tip | Data aprobării de tip | Prelungirea/ refuzul/ retragerea aprobării (2) | Motivul prelungirii/refuzului/retragerii aprobării (2) | Data prelungirii/ refuzului/ retragerii aprobării (2) |
(1)Certificatul de aprobare de tip relevant. (2)A se specifica, după caz. | ||||||
...001 | ...001 | ...001 |
...002 | ...002 | ...002 |
...m | ...p | ...q |
Caracteristicile staţiei de tratare a apelor uzate la bordul navei | Eficienţa purificării | |||||||||||||
Nr. | Data aprobării de tip | Numărul aprobării de tip | Marca | Tipul de staţie de tratare a apelor uzate la bordul navei | Debitul volumetric Qd (m3/d) zilnic al apelor uzate | Încărcătura zilnică CBO5 (kg/d) de poluanţi | CBO5 | CCO | COT | |||||
Eşantion compozit de 24 h | Eşantion aleatoriu | Eşantion compozit de 24 h | Eşantion aleatoriu | Eşantion compozit de 24 h | Eşantion aleatoriu | |||||||||
Componentă | Numărul componentei identificate | Conformitatea (1) |
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
<[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
[POZĂ - a se vedea actul modificator-] | ||
(1)A se indica, după caz. | ||
Parametru | Valoarea obţinută | Conformitatea (1) | |
cbo5 | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | |
CCO | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | |
COT | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | [POZĂ - a se vedea actul modificator-] | |
(1)A se marca cu X căsuţa corespunzătoare. | |||
Etapă | Numărul zilelor de încercări | Încărcătura hidraulică zilnică | Concentraţia de poluanţi |
Încărcare normală | 20 de zile | Qd | CCBO5, în conformitate cu punctul 2.4 |
Supraîncărcare | 3 zile | 1,25 Qd | CCBO5 în conformitate cu punctul 2.4 |
Încărcare insuficientă | 3 zile | 0,5 Qd | CCBO5 în conformitate cu punctul 2.4 |
Regim de veghe | 4 zile | Ziua 1 şi ziua 2: Qd= 0 Ziua 3 şi ziua 4: Qd | CCBO5 în conformitate cu punctul 2.4 |
Etapa de încărcare | Numărul de zile de încercări | Numărul de eşantioane | Specificarea periodicităţii prelevărilor de eşantioane |
Încărcare normală | 20 zile | Eşantioane compozite de 24 h: 8 Eşantioane aleatorii: 8 | Eşantionare la intervale regulate pe întregul parcurs al perioadei |
Supraîncărcare | 3 zile | Eşantioane compozite de 24 h: 2 Eşantioane aleatorii: 2 | Eşantionare la intervale regulate pe întregul parcurs al perioadei |
Încărcare insuficientă | 3 zile | Eşantioane compozite de 24 h: 2 Eşantioane aleatorii: 2 | Eşantionare la intervale regulate pe întregul parcurs al perioadei |
Regim de veghe | 4 zile | Eşantioane compozite de 24 h: 2 Eşantioane aleatorii: 2 | Eşantion compozit de 24 h: Eşantionare după începerea afluxurilor şi 24 h mai târziu. Eşantion aleatoriu: 1 oră după începerea afluxurilor şi 24 h mai târziu. |
Numărul total de eşantioane compozite de 24 h: 14 Numărul total de eşantioane aleatorii: 14 | |||
Parametru | Tip de eşantion | Numărul de încercări care respectă valorile limită | Medie | Minim | Maxim | |
Valoare | Etapă | |||||
CBO5 la intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - (1) | ||||
CBO5 la ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
CBO5 la intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
CBO5 la ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
CCO la intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
CCO la ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
CCO la intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
CCO la ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
COT la intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
COT la ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
COT la intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
COT la ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
SRF la intrare | Eşantioane compozite de 24 h | - | ||||
SRF la ieşire | Eşantioane compozite de 24 h | |||||
SRF la intrare | Eşantioane aleatorii | - | ||||
SRF la ieşire | Eşantioane aleatorii | |||||
(1)Nu există valori limită pentru intrare. | ||||||
Parametru | Tip de eşantion | Medie | Minim | Maxim |
Eficienţa eliminării CBO5 | Eşantioane compozite de 24 h | |||
Eficienţa eliminării CBO5 | Eşantioane aleatorii | |||
Eficienţa eliminării CCO | Eşantioane compozite de 24 h | |||
Eficienţa eliminării CCO | Eşantioane aleatorii | |||
Eficienţa eliminării COT | Eşantioane compozite de 24 h | |||
Eficienţa eliminării COT | Eşantioane aleatorii | |||
Eficienţa eliminării SRF | Eşantioane compozite de 24 h | |||
Eficienţa eliminării SRF | Eşantioane aleatorii |
DE | RO |
Normallast | Încărcare normală |
Uberlast | Supraîncărcare |
Unterlast | Încărcare insuficientă |
Stand By | Regim de veghe |
Hydraulische Belastung Qd | Încărcare hidraulică Qd |
Tag | Ziua |
A | A | A | x | x | x | x | x |
[Codul autorităţii competente care atribuie numărul de identificare al vasului european] | [Număr de serie] | ||||||
001-019 | Franţa |
020-039 | Ţările de Jos |
040-059 | Germania |
060-069 | Belgia |
070-079 | Elveţia |
080-099 | rezervat pentru ambarcaţiuni din ţări care nu sunt părţi la Convenţia de la Mannheim şi pentru care s-a eliberat un Certificat de vas pentru Rin înainte de 1.4.2007 |
100-119 | Norvegia |
120-139 | Danemarca |
140-159 | Regatul Unit |
160-169 | Islanda |
170-179 | Irlanda |
180-189 | Portugalia |
190-199 | rezervat |
200-219 | Luxemburg |
220-239 | Finlanda |
240-259 | Polonia |
260-269 | Estonia |
270-279 | Lituania |
280-289 | Letonia |
290-299 | rezervat |
300-309 | Austria |
310-319 | Liechtenstein |
320-329 | Republica Cehă |
330-339 | Slovacia |
340-349 | rezervat |
350-359 | Croaţia |
360-369 | Serbia |
370-379 | Bosnia şi Herţegovina |
380-399 | Ungaria |
400-419 | Federaţia Rusă |
420-439 | Ucraina |
440-449 | Belarus |
450-459 | Republica Moldova |
460-469 | România |
470-479 | Bulgaria |
480-489 | Georgia |
490-499 | rezervat |
500-519 | Turcia |
520-539 | Grecia |
540-549 | Cipru |
550-559 | Albania |
560-569 | Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei |
570-579 | Slovenia |
580-589 | Muntenegru |
590-599 | rezervat |
600-619 | Italia |
620-639 | Spania |
640-649 | Andorra |
650-659 | Malta |
660-669 | Monaco |
670-679 | San Marino |
680-699 | rezervat |
700-719 | Suedia |
720-739 | Canada |
740-759 | Statele Unite ale Americii |
760-769 | Israel |
770-799 | rezervat |
800-809 | Azerbaidjan |
810-819 | Kazahstan |
820-829 | Kârgâzstan |
830-839 | Tadjikistan |
840-849 | Turkmenistan |
850-859 | Uzbekistan |
860-869 | Iran |
870-999 | rezervat. |







