Art. 2309. - Art. 23 09 : Echipamentul navelor - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 2309: Echipamentul navelor
(1)În cazul navelor autopropulsate, al împingătoarelor, al convoaielor împinse şi al navelor de pasageri, organismul de inspecţie trebuie să menţioneze, la punctul 47 din certificatul comunitar, dacă acestea respectă sau nu dispoziţiile de la paragrafele 1.1 sau 1.2.
1.1.Standard S1
a)Sistemele de propulsie sunt dispuse astfel încât să permită schimbarea vitezei şi inversarea direcţiei de propulsie de la postul de guvernare.
Aparatele auxiliare, care răspund unor necesităţi operaţionale, trebuie să poată fi puse în funcţiune sau oprite de la postul de guvernare, cu excepţia cazului în care operaţiunea este automată sau maşinile funcţionează în permanenţă pe durata fiecărei călătorii.
b)Nivelurile critice
- ale temperaturii apei de răcire a motoarelor principale,
- ale presiunii uleiului lubrifiant pentru motoarele şi transmisiile principale,
- ale presiunii uleiului şi presiunii aerului din dispozitivele de inversare ale motoarelor principale, ale transmisiilor reversibile sau ale elicelor,
- ale nivelurilor santinei în sala motoarelor principale
trebuie să fie semnalate cu ajutorul unor instrumente care, în caz de defecţiune, declanşează semnale acustice şi vizuale în timonerie. Semnalele de alarmă acustice pot fi combinate într-un dispozitiv de avertizare sonoră. Aceste semnale se pot opri de îndată ce defecţiunea a fost constatată. Semnalele de alarmă vizuale nu se sting decât după repararea defecţiunilor care le-au declanşat.
c)Alimentarea cu combustibil, precum şi răcirea motoarelor principale trebuie să se facă automat.
d)Instalaţia de guvernare trebuie să poată fi manipulată de o singură persoană, chiar la pescaj maxim, fără a necesita un efort deosebit.
e)Transmiterea semnalelor vizuale şi acustice impuse de normele autorităţii naţionale sau internaţionale de navigaţie, după caz, trebuie să poată fi efectuată de la postul de guvernare.
f)Atunci când nu există comunicare directă între postul de guvernare şi sectorul prova, sectorul pupa, cabine şi sala maşinilor, se prevede un sistem de comunicare vocală. Pentru comunicarea cu sala maşinilor, acest sistem poate lua forma unui semnal optic sau acustic.
g)Barca de serviciu prevăzută poate fi lansată de un singur membru al echipajului, într-un interval de timp adecvat.
h)Este necesară prezenţa unui reflector de căutare care să poată fi acţionat de la postul de guvernare.
i)Efortul necesar pentru manevrarea manivelelor şi a altor părţi pivotante ale dispozitivelor de ridicare nu trebuie să fie mai mare de 160 N.
k)Troliurile de remorcare menţionate în certificatul comunitar trebuie să fie motorizate.
1) Pompele de santină şi pompele de spălare a punţii trebuie să fie motorizate.
m)Principalele dispozitive de comandă şi instrumente de monitorizare trebuie să fie dispuse în mod ergonomie.
n)Echipamentele menţionate la articolul 6.01 alineatul (1) trebuie să poată fi comandate la distanţă de la postul de guvernare.
1.2.Standard S2
a)Pentru navele autopropulsate care navighează izolat:
standardul S1 la care se adaugă echiparea cu un propulsor prova care poate fi pus în funcţiune de la postul de guvernare.
b)Pentru navele autopropulsate care asigură propulsia unei formaţiuni în cuplu:
standardul S1, la care se adaugă echiparea cu un propulsor prova care poate fi pus în funcţiune de la postul de guvernare.
c)Pentru navele autopropulsate care asigură propulsia unui convoi împins alcătuit din navă autopropulsată şi ambarcaţiunea din faţă:
standardul S1, la care se adaugă echiparea cu troliuri de cuplare cu funcţionare hidraulică sau electrică. Totuşi, acest echipament nu este necesar în cazul în care ambarcaţiunea din capul convoiului împins este echipată cu un propulsor prova care poate fi pus în funcţiune de la postul de guvernare al navei autopropulsate care asigură propulsia convoiului.
d)Pentru împingătoarele care asigură propulsia unui convoi împins:
standardul S1, la care se adaugă echiparea cu troliuri de cuplare cu funcţionare hidraulică sau electrică. Totuşi, acest echipament nu este necesar în cazul în care ambarcaţiunea din capul convoiului împins este echipată cu un propulsor prova care poate fi pus în funcţiune de la postul de guvernare al împingătorului.
e)Pentru navele de pasageri:
standardul SI, la care se adaugă echiparea cu un propulsor prova care poate fi pus în funcţiune de la postul de guvernare. Totuşi, acest echipament nu este necesar în cazul în care sistemul de propulsie şi instalaţia de guvernare ale navei de pasageri permit o maniabilitate echivalentă.