Art. 22a05. - Art. 22 a^05 : Cerinţe suplimentare - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 22a^05: Cerinţe suplimentare
(1)Ambarcaţiunile cu o lungime mai mare de 110 m trebuie:
a)să fie echipate cu un sistem de propulsie cu elice multiple, cu cel puţin două motoare independente de putere echivalentă şi cu un propulsor prova controlat din timonerie şi care funcţionează şi în cazul în care ambarcaţiunea este fără încărcătură sau
să fie echipate cu un sistem de propulsie cu o singură elice şi un propulsor prova controlat din timonerie şi
să dispună de o sursă autonomă de alimentare cu energie, care să asigure propulsarea ambarcaţiunii în cazul unei pene la sistemul principal de propulsie şi care să funcţioneze şi atunci când ambarcaţiunea este neîncărcată;
b)să fie echipate cu un sistem radar de navigaţie, precum şi cu un indicator al vitezei de giraţie, în conformitate cu articolul 7.06 alineatul (1);
c)să fie dotate cu un sistem de drenaj al santinei instalat în permanenţă, în conformitate cu articolul 8.08;
d)să îndeplinească cerinţele de la articolul 23.09 punctul 1.1.
(2)În cazul ambarcaţiunilor, cu excepţia navelor de pasageri, cu o lungime mai mare de 110 m şi care, în plus faţă de alineatul (1)
a)pot fi separate, în caz de avarie, în treimea din mijloc a navei, fără utilizarea de echipament de salvare masiv, părţile rezultate în urma separării navei rămânând pe linia de plutire;
b)deţin un certificat emis de o societate de clasificare autorizată privind flotabilitatea, poziţia asietei şi stabilitatea părţilor rezultate în urma separării şi care indică, de asemenea, nivelul de încărcare peste care nu se mai garantează flotabilitatea celor două părţi;
c)sunt construite sub formă de nave cu cocă dublă, în conformitate cu ADN, în cazul cărora se aplică partea 9 din ADN, secţiunile 9.1.0.91-9.1.0.95 pentru nave pentru mărfuri solide şi alineatul 9.3.2.11.7 şi secţiunile 9.3.2.13-9.3.2.15 sau alineatul 9.3.3.11.7 şi secţiunile 9.3.3.13-9.3.3.15 pentru navele-cisternă;

d)sunt echipate cu un sistem de propulsie cu elice multiple, în conformitate cu alineatul (1) litera (a), prima jumătate a tezei se completează la punctul 52 din certificatul comunitar faptul că îndeplinesc toate cerinţele de la literele (a)-(d).
(3)În cazul navelor de pasageri cu o lungime mai mare de 110 m şi care, în plus faţă de alineatul (1),
a)sunt construite sau transformate pentru a ajunge la clasa superioară sub supravegherea unei societăţi de clasificare autorizate, conformitatea este confirmată printr-un certificat emis de societatea de clasificare, în vreme ce menţinerea clasei nu este necesară;
b)fie
sunt dotate cu un fund dublu cu o înălţime minimă de 600 mm şi o compartimentare care garantează că, în caz de inundare a oricăror două compartimente adiacente şi etanşe la apă, nava nu se scufundă mai jos de linia de supraimersiune şi că se păstrează o distanţă de siguranţă reziduală de 100 mm,
fie
sunt dotate cu un fund dublu cu o înălţime minimă de 600 mm şi cu o cocă dublă, cu o distanţă de cel puţin 800 mm între peretele lateral al navei şi peretele de compartimentare longitudinal;
c)sunt echipate cu un sistem de propulsie cu elice multiple, cu cel puţin două motoare independente de putere egală şi cu un propulsor prova care poate fi controlat din timonerie şi care acţionează atât longitudinal, cât şi transversal;
d)sunt echipate cu ancoră pupa care poate fi controlată direct din timonerie,
se completează la punctul 52 din certificatul comunitar faptul că îndeplinesc toate cerinţele de la literele (a)-(d).