Art. 2203. - Toate metodele de calcul al stabilităţii navei în cazul containerelor fixe trebuie să îndeplinească următoarele condiţii-limită: - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 2203
Condiţii-limită şi metode de calcul pentru confirmarea stabilităţii în cazul transportului de containere fixe
(1)Toate metodele de calcul al stabilităţii navei în cazul containerelor fixe trebuie să îndeplinească următoarele condiţii-limită:
a)înălţimea metacentrică nu trebuie să fie mai mică de 0,50 m;
b)sub acţiunea concomitentă a forţei centrifuge care rezultă din întoarcerea navei, presiunea vântului şi suprafaţa liberă ocupată de lichide, nici o deschidere a cocii nu trebuie să fie imersată;
c)braţele de bandare care rezultă din forţa centrifugă provocată de întoarcerea navei, presiunea vântului şi suprafaţa liberă ocupată de lichide trebuie să fie determinate pe baza formulelor menţionate la articolul 22.02 alineatul (1) literele (c)-(e);
d)pentru fiecare condiţie de încărcare, se ia în considerare jumătate din rezerva de combustibil şi de apă potabilă.
(2)Se consideră că stabilitatea unei nave care transportă containere fixe este suficientă în cazul în care efectiv este mai mic sau egal cu care rezultă din formulele care urmează, acesta fiind calculat pentru diferite deplasamente care acoperă întreaga gamă de pescaje.
a)
nu ia nici o valoare mai mică de 6,6 şi
nici o valoare mai mică de 0.
b)
Cea mai mică valoare a pe baza formulei (a) sau (b) este determinantă.
În aceste formule, în afara termenilor definiţi anterior:
I momentul de inerţie transversal al suprafeţei liniei de plutire la Tm (m4) [a se vedea formula de aproximare de la alineatul (3)];
i momentul de inerţie transversal al suprafeţei liniei de plutire paralele cu baza, la înălţimea
volumul de imersiune al navei la Tm (m3);
F' bordul liber ideal F' = H' - T (m) sau [m], cea mai mică valoare fiind decisivă;
a distanţa verticală dintre marginea inferioară a deschiderii care, în cazul unei bandări, este prima imersată şi linia de plutire atunci când nava este în poziţie normală [m];
b distanţa dintre aceeaşi deschidere şi centrul navei [m];
H' înălţimea laterală ideală[m];
q suma volumelor rufurilor, tambuchiurilor, magaziilor cu puţ şi ale altor suprastructuri până la o înălţime maximă de 1,0 m deasupra H sau până la cea mai joasă deschidere a volumului în cauză, cea mai mică valoare fiind decisivă. Acele părţi din volume situate pe o rază de 0,05 L de la extremităţile navei nu se iau în calcul [m3].
(3)Formula de aproximare pentru I
În cazul în care nici o diagramă a curbelor hidrostatice nu este disponibilă, valoarea momentului de inerţie transversal I al suprafeţei liniei de plutire poate fi calculată cu ajutorul următoarelor formule de aproximare:
a)în cazul navelor cu formă de ponton
b)în cazul altor nave