Art. 2202. - Art. 22 02 : Condiţii-limită şi metode de calcul pentru confirmarea stabilităţii în cazul transportului de containere mobile - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 2202: Condiţii-limită şi metode de calcul pentru confirmarea stabilităţii în cazul transportului de containere mobile
(1)Toate metodele de calcul al stabilităţii navei în cazul containerelor mobile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii-limită:
a)înălţimea metacentrică MG nu trebuie să fie mai mică de 1,00 m.
b)Sub acţiunea concomitentă a forţei centrifuge care rezultă din întoarcerea navei, presiunea vântului şi suprafeţele libere ocupate de lichide, unghiul de bandare nu trebuie să depăşească 5°, iar marginea punţii nu trebuie să fie imersată.
c)Braţul de bandare care rezultă din forţa centrifugă provocată de întoarcerea navei se determină pe baza următoarei formule:
unde:
cKZ parametru (cKZ = 0,04) [s2/m];
v viteza maximă a navei în raport cu apa [m/s];
KG înălţimea centrului de greutate al navei încărcate peste baza sa [m];
T' pescajul navei încărcate [m],
d)Braţul de bandare care rezultă din presiunea vântului se determină pe baza următoarei formule:
unde:
ckw parametru (cKZ = 0,025) [t/m2];
A' planul lateral de deasupra planului de pescaj corespunzător, nava fiind încărcată [m2];
D' deplasamentul navei încărcate [t];
lw înălţimea centrului de greutate al planului lateral A' deasupra planului de pescaj corespunzător [m];
T' pescajul navei încărcate [m].
e)Braţul de bandare care rezultă din suprafeţele libere expuse apei de ploaie şi apelor uzate din cală sau din spaţiul cu fund dublu se determină pe baza următoarei formule:
unde:
cKfO parametru (cKfO = 0,015) [t/m2];
b lăţimea calei sau a secţiunii de cală în cauză [m]; (*)
1 lungimea calei sau a secţiunii de cală în cauză [m]; (*)
(*)Secţiunile de cală cu suprafeţe libere expuse apei rezultă din compartimentarea etanşă, longitudinală şi/sau transversală, care generează secţiuni independente.
D' deplasamentul navei încărcate [t],
f)Pentru fiecare condiţie de încărcare, se ia în considerare jumătate din rezerva de combustibil şi de apă potabilă.
(2)Se consideră că stabilitatea unei nave care transportă containere mobile este suficientă în cazul în care
efectiv este mai mic sau egal cu care rezultă din formulele care urmează. se calculează pentru diferite deplasamente, care acoperă întreaga gamă de pescaje.
a)
nu ia nici o valoare mai mică de 11,5 (11,5 = 1/tan 5°).
b)
Este determinantă cea mai mică valoare ape baza formulei (a) sau (b).
În această formulă:
înălţimea maximă admisă a centrului de greutate al navei încărcate deasupra bazei sale [m];
înălţimea metacentrului deasupra bazei [m] în conformitate cu formula de aproximare de la alineatul (3); F bordul liber efectiv la 1/2 L [m];
Z parametrul pentru forţa centrifugă care rezultă din giraţie
v viteza maximă a navei în raport cu apa [m/s];
Tm pescajul mediu corespunzător [m];
hKW braţul de bandare care rezultă din presiunea vântului lateral în conformitate cu alineatul (1) litera (d) [m];
hKfO suma braţelor de bandare care rezultă din suprafeţele libere ocupate de lichide în conformitate cu articolul 1 litera (e) [m].
(3)Formula de aproximare pentru
În situaţia în care nici o diagramă a curbelor hidrostatice nu este disponibilă, valoarea lui pentru calculul în conformitate cu alineatul (2) şi cu articolul 22.03 alineatul (2), poate fi determinată cu ajutorul următoarelor formule de aproximare:
a)în cazul navelor cu formă de ponton
b)în cazul altor nave