Art. 1707. - Art. 17 07 : Confirmarea stabilităţii - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1707: Confirmarea stabilităţii
(1)Este necesar să fie confirmat că, atunci când se iau în considerare încărcăturile aplicate în timpul funcţionării mecanismului de rulare si în timp ce este în plină desfăşurare, bordul liber rezidual şi distanţa de siguranţă reziduală sunt suficiente. În acest scop, suma unghiurilor de asietă şi de bandare nu trebuie să depăşească 10°, iar fundul flotorului nu trebuie să iasă la suprafaţă.
(2)Confirmarea stabilităţii trebuie să includă următoarele date şi documente:
a)desene la scară ale flotoarelor şi ale mecanismului de rulare şi informaţii detaliate despre acestea, necesare confirmării stabilităţii, de exemplu, conţinutul tancurilor, căile de acces către interiorul navei;
b)date sau curbe hidrostatice;
c)curbele braţului de redresare pentru stabilitatea statică, în măsura în care este cerută de alineatul (5) de mai jos sau la articolul 17.08;
d)descrierea condiţiilor de funcţionare şi a datelor privind greutatea şi centrul de greutate, inclusiv în stare descărcată şi starea echipamentului în ceea ce priveşte transportul;
e)calcularea momentelor de bandare, de asietă şi de redresare, cu specificarea unghiurilor de asietă şi de bandare şi bordul liber rezidual corespunzător şi distanţele de siguranţă reziduale;
f)o compilare a rezultatelor calculelor cu specificarea limitelor de funcţionare şi a încărcăturilor maxime.
(3)Confirmarea stabilităţii trebuie să se bazeze pe cel puţin următoarele ipoteze privind încărcătura:
a)Masa specifică a produselor de dragaj pentru dragoare:
- nisipuri şi prundiş: 1,5 t/m3;
- nisipuri foarte umede: 2,0 t/m3;
- sol, în medie: 1,8 t/m3;
- amestec de nisip şi apă în canale: 1,3 t/m3;
b)pentru dragele cu graifăr, valorile prevăzute la litera (a) trebuie să fie crescute cu 15 %;
c)pentru dragele hidraulice trebuie să fie luată în considerare forţa maximă de ridicare.
(41)Confirmarea stabilităţii trebuie să ia în considerare momentele ce rezultă din:
a)încărcătură;
b)structura asimetrică;
c)presiunea vântului;
d)întoarcerea în timpul funcţionării echipamentului de plutire autopropulsat;
e)curentul transversal, în cazul în care este necesar;
f)balast şi provizii;
g)încărcăturile de pe punte şi, după caz, marfa;
h)suprafaţa liberă a lichidelor;
i)forţele de inerţie;
j)alte echipamente mecanice.
Este necesar să fie adăugate momentele care pot apărea în mod simultan.
(42)Momentul determinat de presiunea vântului trebuie să fie calculat după următoarea formulă:
unde:
c = coeficient de rezistenţă ce depinde de formă.
Pentru osaturile de navă, c = 1,2 şi pentru grinzile de punte cu secţiune totală c = 1,6. Ambele valori ţin seama de rafalele de vânt.
Toată aria marcată de linia de contur a osaturii este considerată aria suprafeţei expusă vântului; pw = presiunea specifică a vântului; aceasta este stabilită în mod uniform la 0,25 kN/m2;
A = planul lateral de deasupra planului pescajului maxim în m2;
lw = distanţa între centrul ariei planului lateral A şi planul pescajului maxim, în m.
(43)Pentru a putea determina momentele cauzate de întoarcere în timpul marşului, în conformitate cu alineatul (4.1) litera (d), pentru echipamentele plutitoare autopropulsate trebuie să fie utilizată formula prevăzută la articolul 15.03 alineatul (6).
(44)Momentul ce rezultă din curentul transversal, în conformitate cu alineatul (4.1) litera (e), trebuie să fie luat în considerare numai pentru echipamentul plutitor care este ancorat sau amarat împotriva curentului în timpul funcţionării.
(45)Este necesar să fie determinat cel mai puţin favorabil nivel de umplere a tancului din punctul de vedere al stabilităţii şi introdus în calcul momentul corespunzător atunci când se calculează momentele ce rezultă din balastul lichid şi din proviziile lichide, în conformitate cu alineatul (4.1) litera (f).
(46)Momentul ce rezultă din forţele de inerţie, în conformitate cu alineatul (4.1) litera (i), trebuie să fie luat în considerare ca atare în cazul în care mişcările încărcăturii şi mecanismul de rulare pot afecta stabilitatea.
(5)Momentele de redresare pentru flotoarele cu pereţi laterali verticali pot fi calculate folosind formula următoare
unde:
MG = înălţimea metacentrică, în m;
= unghiul de bandare, în grade.
Formula anterioară se aplică pentru unghiuri de bandare de până la 10° şi până la un unghi de bandare ce corespunde imersiunii marginii punţii sau ieşirii la suprafaţă a marginii fundului; unghiul cel mai mic este decisiv. Formula poate fi aplicată înclinării pereţilor laterali la unghiuri de până la 5°; de asemenea, condiţiile limită prevăzute la alineatele (3) şi (4) trebuie să fie aplicate.
În cazul în care forma specială a flotorului (flotoarelor) nu permite o astfel de simplificare, trebuie să fie solicitate curbele braţului de redresare în conformitate cu alineatul (2) litera (c).