Art. 1515. - Art. 15 15 : Derogări pentru anumite nave de pasageri - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1515: Derogări pentru anumite nave de pasageri
(1)Navele de pasageri autorizate să transporte până la maximum 50 de pasageri şi având o lungime LWL de maximum 25 m trebuie să demonstreze o stabilitate adecvată în stare de avarie, în conformitate cu articolul 15.03 alineatele (7) (13), sau, ca alternativă, trebuie să demonstreze că respectă următoarele criterii după inundarea simetrică:
a)imersarea navei nu trebuie să depăşească linia de supraimersiune şi

b)înălţimea metacentrică GMR nu trebuie să fie mai mică de 0,10 m.
Flotabilitatea reziduală necesară trebuie să fie asigurată prin alegerea corespunzătoare a materialelor utilizate pentru construcţia cocii sau cu ajutorul unor flotoare din spumă cu alveole mari, bine fixate de cocă. În cazul navelor cu o lungime mai mare de 15 m, flotabilitatea reziduală poate fi asigurată printr-o combinaţie de flotoare şi o compartimentare corespunzătoare cu standardul cu un compartiment prevăzut la articolul 15.03.
(2)Pentru navele de pasageri, în conformitate cu alineatul (1), organismul de inspecţie poate permite derogări minore de la înălţimea liberă solicitată la articolul 15.06 alineatul (3) litera (c) şi alineatul (5) litera (b). Derogarea nu trebuie să fie mai mare de 5 %. În cazul derogărilor, elementele relevante sunt indicate prin culori.
(3)Prin derogare de la articolul 15.03 alineatul (9), navele de pasageri care nu depăşesc 45 m în lungime şi care sunt autorizate să transporte maximum 250 de pasageri nu trebuie să aibă un standard cu două compartimente.
(4)(Fără obiect)
(5)Organismul de inspecţie poate accepta o derogare de la aplicarea articolului 10.04 în cazul navelor de pasageri autorizate să transporte maximum 250 de pasageri şi având o lungime LWL de cel mult 25 m, cu condiţia ca acestea să fie echipate cu o platformă, accesibilă din oricare parte laterală a navei, direct deasupra liniei de plutire, astfel încât să permită recuperarea persoanelor din apă. Navele de pasageri pot fi echipate cu o instalaţie comparabilă, în cazul în care respectă următoarele condiţii:
a)o persoană trebuie să fie suficientă pentru a acţiona instalaţia;
b)sunt admise instalaţiile mobile;
c)instalaţiile trebuie să fie în afara zonei de pericol a sistemelor de propulsie şi
d)trebuie să fie posibilă o comunicare eficientă între comandantul navei şi persoana care acţionează instalaţia.
(6)Organismul de inspecţie poate accepta o derogare de la aplicarea articolului 10.04 în cazul navelor de pasageri autorizate să transporte maximum 600 de pasageri şi având o lungime de cel mult 45 m, cu condiţia ca acestea să fie echipate cu o platformă, în conformitate cu alineatul (5) prima teză sau cu o instalaţie echivalentă, în conformitate cu alineatul (5) a doua teză. În plus, nava de pasageri trebuie să aibă:
a)ca propulsie principală: o elice orientabilă, un propulsor cicloidal sau un sistem de propulsie cu jet de apă sau
b)un sistem de propulsie principal cu două unităţi de propulsie sau
c)un sistem principal de propulsie şi o elice de manevră din prova.
(7)Prin derogare de la dispoziţiile articolului 15.02 alineatul (9), navelor de pasageri a căror lungime nu depăşeşte 45 m şi care sunt autorizate să transporte un număr maxim de pasageri corespunzător cel mult lungimii navei, în metri, li se permite să aibă la bord, în spaţiul pentru pasageri, o uşă în pereţii de compartimentare, controlată manual, fără comandă la distanţă, în conformitate cu articolul 15.02 alineatul (5), în cazul în care:
a)nava are o singură punte;
b)uşa respectivă este accesibilă direct de pe punte şi nu este situată la o distanţă mai mare de 10 m de punte;
c)muchia de jos a deschiderii uşii trebuie să fie situată cu cel puţin 30 cm deasupra podelei din spaţiul pentru pasageri şi
d)fiecare dintre compartimentele separate de uşă trebuie să fie prevăzut cu o alarmă la nivelul santinei.
(8)Pe navele de pasageri menţionate la alineatul (7), prin derogare de la articolul 15.06 alineatul (6) litera (c), o cale de evacuare poate trece printr-o bucătărie, atât timp cât este disponibilă o a doua cale de evacuare.
(9)Pentru navele de pasageri cu o lungime care nu depăşeşte 45 m, nu se aplică următoarele: dispoziţiile articolului 15.01 alineatul (2) litera (e), în cazul în care instalaţiile de gaz lichefiat sunt echipate cu sisteme de alarmă adecvate pentru concentraţiile de CO care reprezintă un pericol pentru sănătate şi pentru amestecurile de gaze cu potenţial explozibil.
(10)Următoarele dispoziţii nu se aplică navelor de pasageri cu o lungime LWL mai mică de 25 m:
a)articolul 15.04 alineatul (1) ultima teză;
b)articolul 15.06 alineatul (6) litera (c), pentru bucătării, atât timp cât este disponibilă o a doua cale de evacuare;
c)articolul 15.07.
(11)Pentru navele cu cabine care nu depăşesc 45 m în lungime, nu se aplică articolul 15.12 alineatul (10), cu condiţia ca măştile de fum să fie asigurate într-un număr corespunzător numărului de paturi şi să fie pregătite pentru utilizare imediată, în fiecare cabină.