Art. 1512. - Art. 15 12 : Stingerea incendiilor - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1512: Stingerea incendiilor
(1)În afara extinctoarelor portabile prevăzute la articolul 10.03, la bord mai trebuie să fie disponibile cel puţin următoarele extinctoare portabile:
a)un extinctor portabil pentru fiecare 120 m2 din suprafaţa brută a spaţiilor pentru pasageri;
b)un extinctor portabil per grup de 10 cabine, rotunjit în sus;
c)un extinctor portabil în fiecare bucătărie şi în vecinătatea oricărui spaţiu în care sunt depozitate sau utilizate lichide inflamabile. În cazul bucătăriilor, agentul de stingere trebuie să fie adecvat inclusiv pentru stingerea focului provocat de aprinderea unor grăsimi.
Respectivele extinctoare suplimentare trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la articolul 10.03 alineatul (2) şi trebuie să fie instalate şi distribuite pe navă astfel încât, în cazul declanşării unui incendiu în orice moment şi în orice punct, să existe un extinctor la îndemână. În fiecare bucătărie şi, de asemenea, în saloanele de coafură şi în parfumerii, trebuie să existe o pătură de stingere a focului uşor accesibilă.
(2)Navele de pasageri trebuie să fie echipate cu un sistem de hidrant care să cuprindă:
a)două pompe cu motor pentru stingere a incendiilor cu o capacitate suficientă, din care cel puţin una să fie instalată permanent;
b)o canalizare de stingere a incendiilor cu suficienţi hidranţi conectaţi permanent cu furtunuri având o lungime de cel puţin 20 m şi echipaţi cu o duză capabilă să producă atât o pulverizare, cât şi un jet de apă şi care să cuprindă un dispozitiv de închidere.
(3)Sistemele de hidrant trebuie să fie astfel proiectate şi dimensionate încât:
a)orice punct de pe navă să poată fi deservit de cel puţin doi hidranţi din locuri diferite, fiecare cu un furtun unic, având maximum 20 m lungime;
b)presiunea la hidranţi să fie de cel puţin 300 kPa şi
(c)pe toate punţile să poată fi obţinut un jet de apă cu lungimea de cel puţin 6 m.
În cazul în care se asigură un dulap pentru hidranţi, pe exteriorul acestuia trebuie să fie afişat un simbol "Furtun extinctor" similar celui indicat în figura 5 din apendicele I, cu o latură de cel puţin 10 cm lungime.
(4)Supapele hidranţilor cu înşurubare sau cu robinet trebuie să fie de aşa natură încât să poată fi fixate astfel încât fiecare furtun extinctor să poată fi separat şi deconectat în timpul utilizării pompelor de stingere a incendiului.
(5)Furtunurile pentru stingerea incendiilor trebuie să fie înfăşurate pe un suport cu racord axial.
(6)Materialele pentru echipamentele de stingere a incendiilor trebuie să fie ori rezistente la căldură, ori protejate corespunzător împotriva defecţiunilor care pot să apară atunci când sunt supuse la temperaturi ridicate.
(7)Ţevile şi hidranţii trebuie să fie amenajate astfel încât să se evite posibilitate de a îngheţa.
(8)Pompele de stingere a incendiului trebuie:
a)să fie instalate sau depozitate în spaţii separate;
b)să poată fi utilizate în mod independent una de cealaltă;
c)să fie capabilă, fiecare dintre ele, pe toate punţile, să menţină presiunea necesară la nivelul hidranţilor şi să asigure lungimea necesară a jetului de apă;
d)să fie instalate în faţa peretelui de compartimentare din pic pupa.
Pompele de stingere a incendiilor pot fi utilizate şi în scop general.
(9)Sălile maşinilor trebuie să fie prevăzute cu un sistem de stingere a incendiilor instalat permanent, în conformitate cu articolul 10.03b.
(10)La bordul navelor cu pasageri trebuie să se afle:
a)două seturi de aparate de respiraţie conforme cu standardul european EN 137:1993, cu măşti care să acopere întreaga faţă, conforme cu standardul european EN 136:1998;
b)două seturi de echipamente constând în cel puţin un costum de protecţie, cască, cizme, mănuşi, topor, levier, lanternă şi un cablu de ghidaj şi
c)patru măşti de fum.