Art. 1510. - Art. 15 10 : Instalaţii electrice - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1510: Instalaţii electrice
(1)Iluminatul trebuie să fie asigurat exclusiv de instalaţii electrice.
(2)Art. 9.16 alineatul (3) se aplică şi culoarelor şi sălilor de agrement pentru pasageri.
(3)Pentru următoarele spaţii şi amplasamente trebuie să se asigure o iluminare corespunzătoare şi o iluminare de urgenţă:
a)spaţiile în care este depozitat echipamentul de salvare şi cele în care echipamentul respectiv este pregătit, în mod normal, pentru a fi utilizat;
b)căile de evacuare şi de acces pentru pasageri, inclusiv pasarelele, intrările şi ieşirile, coridoarele de legătură, ascensoarele şi scările de la spaţiile de locuit, cabinele şi spaţiile de locuit;
c)marcajele căilor de evacuare şi ieşirilor de urgenţă;
d)alte spaţii destinate persoanelor cu mobilitate redusă;
e)sălile operaţionale, sălile maşinilor, compartimentele instalaţiei de guvernare şi ieşirile acestora;
f)timoneria;
g)sala destinată sursei de energie de urgenţă;
h)punctele în care sunt amplasate extinctoarele şi comenzile echipamentelor de stingere a incendiilor; (i) spaţiile în care pasagerii, personalul de bord şi echipajul se repliază în caz de pericol.
(4)Este necesar să existe o centrală electrică de urgenţă, constând într-o sursă de energie de urgenţă şi un panou de control de urgenţă, care, în cazul unei defecţiuni a alimentării următoarelor echipamente electrice, poate prelua imediat rolul de sursă de energie de substituţie, în cazul în care echipamentul nu are propria sa sursă de alimentare:
a)lumini de semnalizare;
b)dispozitive de avertizare acustică;
c)iluminatul de urgenţă, în conformitate cu alineatul (3);
d)instalaţiile de radiotelefonie;
e)alarma, difuzoare şi sistemul de comunicare a mesajelor la bord;
f)proiectoarele de căutare menţionate la articolul 10.02 alineatul (2) litera (i);
g)sistemul de alarmă în caz de incendiu;
h)alte echipamente de siguranţă, de exemplu, sistemele de pulverizare automată a apei sau pompele pentru stins incendii;
i)ascensoare şi echipamente de ridicare în sensul articolului 15.06 alineatul (9) a doua teză.
(5)Aparatele de iluminat pentru iluminarea de urgenţă se marchează corespunzător.
(6)Centrala electrică de urgenţă trebuie să fie instalată în afara sălii maşinilor principale, în afara spaţiilor în care sunt amplasate sursele de energie menţionate la articolul 9.02 alineatul (1) şi în afara spaţiului în care se află tabloul electric principal; aceasta trebuie să fie separată de spaţiile respective prin compartimentare, în conformitate cu articolul 15.11 alineatul (2).
Cablurile care alimentează instalaţiile electrice în caz de urgenţă trebuie să fie instalate şi dispuse astfel încât să se menţină continuitatea alimentării instalaţiilor respective în caz de incendiu sau de inundare. Cablurile respective nu trebuie să treacă niciodată prin sala maşinilor principale, prin bucătării şi spaţii în care este instalată sursa principală de energie şi echipamentul de racordare al acesteia, cu excepţia cazurilor în care trebuie să se asigure echipamente de urgenţă în spaţiile respective.
Centrala electrică de urgenţă trebuie să fie instalată deasupra liniei de supraimersiune sau cât mai departe posibil de sursele de energie, conform articolului 9.02 alineatul (1), pentru a se asigura că, în caz de inundaţie, în conformitate cu articolul 15.03 alineatul (9), centrala nu este inundată odată cu aceste surse de energie.

(7)Următoarele echipamente sunt admise drept sursă de energie de urgenţă:
a)seturile de generatori auxiliari cu sursa lor independentă de alimentare cu combustibil şi cu sistem independent de răcire care, în cazul întreruperii energiei, să pornească şi să preia automat alimentarea cu energie într-un interval de 30 secunde sau, în cazul în care sunt amplasaţi în imediata apropiere a timoneriei sau a oricărui alt spaţiu cu prezenţă permanentă a membrilor echipajului, să poată fi porniţi manual sau
b)baterii de acumulatori care, în caz de întrerupere a energiei, să pornească automat sau, în cazul în care sunt amplasaţi în imediata apropiere a timoneriei sau a oricărui alt spaţiu cu prezenţă permanentă a membrilor echipajului, să poată fi porniţi manual. Aceştia trebuie să poată alimenta consumatorii de electricitate menţionaţi anterior pe durata de timp prescrisă, fără reîncărcare şi fără vreo reducere inacceptabilă a tensiunii.
(8)Perioada de funcţionare prevăzută pentru sursa de alimentare de urgenţă trebuie să fie stabilită în conformitate cu scopurile preconizate pentru nava de pasageri. Aceasta nu poate fi mai mică de 30 de minute.
(9)Izolarea rezistenţelor şi a legăturii la masă a sistemelor electrice trebuie să fie verificată cu ocazia inspecţiilor prevăzute la articolul 2.09.
(10)Sursele de energie electrică trebuie să fie independente una de cealaltă, în conformitate cu articolul 9.02 alineatul (1).
(11)O defecţiune a echipamentului de alimentare principal sau de urgenţă nu trebuie să afecteze siguranţa de funcţionare a celeilalte instalaţii.