Art. 1508. - Art. 15 08 : Dispozitive şi echipamente de siguranţă - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1508: Dispozitive şi echipamente de siguranţă
(1)Toate navele de pasageri trebuie să deţină un mijloc de comunicaţie internă în conformitate cu articolul 7.08. Acesta trebuie să fie disponibil în sălile operaţionale şi, în cazul în care nu există o comunicare directă de la timonerie, în zonele de acces şi de evacuare pentru pasageri menţionate la articolul 15.06 alineatul (8).
(2)Toţi pasagerii trebuie să fie în raza de acţiune a unui sistem de difuzoare. Sistemul trebuie să fie proiectat astfel încât să se asigure faptul că informaţia transmisă poate fi clar distinsă de zgomotul de fond. Difuzoarele sunt opţionale în cazul în care este posibilă comunicarea directă între timonerie şi spaţiile pentru pasageri.
(3)Nava trebuie să fie echipată cu un sistem de alarmă. Sistemul trebuie să cuprindă:
a)un sistem de alarmă care să permită pasagerilor, membrilor echipajului şi personalului de bord să alerteze comandantul navei şi echipajul.
Alarma respectivă se dă doar în spaţiile afectate comandantului navei şi echipajului; numai comandantul navei poate opri alarma. Alarma poate fi declanşată cel puţin din următoarele locuri:
(aa) din fiecare cabină;
(bb) din coridoare, ascensoare şi casa scărilor, cu o distanţă până la cel mai apropiat declanşator de cel mult 10 m şi cu cel puţin un declanşator per compartiment etanş la apă;
(cc) din saloane, săli de mese şi alte săli similare de recreare;
(dd) din toaletele destinate persoanelor cu mobilitate redusă;
(ee) din sălile maşinilor, bucătării şi alte spaţii similare în care există risc de incendiu;
(ff) din spaţiile de depozitare la rece şi din alte magazii.
Declanşatoarele alarmei trebuie să fie instalate la o înălţime între 0,85 m şi 1,10 m deasupra podelei;
b)un sistem de alarmă care să permită comandantului navei să alerteze pasagerii.
Alarma respectivă trebuie să se audă clar şi să nu poată fi confundată cu alt sunet, în toate spaţiile accesibile pasagerilor. Aceasta trebuie să poate fi declanşată de la timonerie şi dintr-un post cu prezenţă permanentă a echipajului;
c)un sistem de alarmă care să permită comandantului navei să alerteze membrii echipajului şi personalul de bord.
Sistemul de alarmă prevăzut la articolul 7.09 alineatul (1) trebuie să funcţioneze şi în sălile de recreare ale personalului de bord, spaţiile de depozitare la rece şi alte magazii.
Declanşatoarele alarmei trebuie să fie protejate împotriva utilizării neintenţionate.
(4)Fiecare compartiment etanş la apă trebuie să fie echipat cu o alarmă la nivelul santinei.
(5)Este necesar să fie disponibile la bord două pompe de santină motorizate.
(6)Trebuie să fie disponibilă o instalaţie de santină cu tubulatură instalată permanent.

(7)Spaţiile de depozitare la rece, chiar şi atunci când sunt încuiate, trebuie să poată fi deschise din interior.
(8)În cazul în care sunt amplasate sisteme cu CO2 în spaţii sub nivelul punţii, spaţiile respective trebuie să fie echipate cu un sistem de ventilaţie automată care să pornească automat atunci când uşa sau capacul spaţiului este deschis(ă). Conductele de aerisire trebuie să coboare la 0,05 m de la nivelul podelei spaţiului respectiv.
(9)Suplimentar, în afară de trusa de prim ajutor prevăzută la articolul 10.02 alineatul (2) litera (f), mai trebuie să existe şi alte truse de prim ajutor, într-un număr suficient. Trusele de prim ajutor şi depozitarea acestora trebuie să respecte cerinţele prevăzute la articolul 10.02 alineatul (2) litera (f).