Art. 1503. - Art. 15 03 : Stabilitatea - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare
max> (
mom + 3°) şi nu trebuie să fie mai mic de 0,20 m. Cu toate acestea, în cazul în care
f <
max, braţul de redresare la un unghi de inundare
f nu poate fi mai mic de 0,20 m;
f nu poate fi mai mic de (
mom + 3°);
f şi
max, aria A de sub curba braţului cuplului de redresare trebuie să atingă cel puţin următoarele valori:Cazul | A | ||
1 |
| 0,05 m rad până la cel mai mic dintre unghiurile | |
2 | 15° < |
| 0,035 + 0,001 (30 - |
3 | 15° < |
| 0,035 + 0,001 (30 - |
4 |
| 0,035 m rad până la unghiul |
unghiul de bandare;
f unghiul de inundare, adică unghiul de bandare de la care sunt imersate deschiderile din cocă, din suprastructuri sau din spaţiile pe de punte care nu pot fi închise astfel încât să fie etanşe la apă;
mom unghiul maxim de bandare în conformitate cu (e);
max unghiul de bandare corespunzător braţului maxim de redresare;
mom nu trebuie să depăşească 12°:"Standardul cu un compartiment | Standardul cu două compartimente | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dimensiunea breşei laterale | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
longitudinal l (m) | 0,10 LWL, totuşi nu mai puţin de 4,00 m | 0,05 LWL, totuşi nu mai puţin de 2,25 m | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
transversal b (m) | B/5 | 0,59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vertical h (m) | de la fundul navei până la vârf fără delimitare | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dimensiunea breşei de pe fundul navei | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
longitudinal l (m) | 0,10 LWL, totuşi nu mai puţin de 4,00 m | 0,05 LWL. totuşi nu mai puţin de 2,25 m | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
transversal b (m) | B/5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vertical h (m) | 0,59; tubulaturile instalate în conformitate cu articolul 15.02 alineatul (13) litera (c) sunt considerate intacte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Saloane: | 95% |
Sălile maşinilor şi sălile cazanelor: | 85% |
Spaţii pentru bagaje şi magazii: | 75% |
Funduri duble, buncăre de combustibil, tancuri de balast şi de alte tipuri, în funcţie de destinaţia prevăzută, pot fi presupuse pline sau goale pentru flotarea navei la pescajul maxim: | 0 sau 95 %. |
de 25°;
E nu trebuie să depăşească 10°;
m de 25°.
m reprezintă unghiul la care dispare stabilitatea sau unghiul la care primele deschideri neprotejate sunt imersate sau 25°; se va folosi oricare dintre aceste valori este mai mică;
max<</u> 15° sau
f < 15°
max sau <
f
max < 30°
max<</u>
f
max) m.rad până la unghiul
max
f < 30°
max >
f
f) m.rad până la unghiul
f
max> 30° Şi
f> 30°
= 30°