Art. 14a02. - Art. 14 a^02 : Dispoziţii generale - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 14a^02: Dispoziţii generale
(1)Prezentul capitol se aplică tuturor staţiilor de tratare a apelor uzate care sunt instalate la bordul navelor de pasageri.
(2)_
a)Staţiile de tratare a apelor uzate la bordul navei respectă valorile limită prevăzute în tabelul 1 pe parcursul încercării de tip.
Tabelul 1 - Valorile limită care trebuie respectate în exploatare la ieşirea din staţia de tratare a apelor uzate la bord (staţie de încercare) pe parcursul încercării de tip

Parametru

Concentraţie

Eşantion

Cerere biochimică de oxigen (CBO5) Standardele ISO 5815-1 şi 5815-2 (2003) (1)

20 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

25 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Cerere chimică de oxigen (CCO) (2) Standardul ISO 6060 (1989) (1)

100 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

125 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Carbon organic total (COT) Standardul EN 1484 (1997) (1)

35 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

45 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

(1)Statele membre pot aplica proceduri echivalente.

(2)În scopul verificării, în locul cererii chimice de oxigen (CCO) se poate folosi ca referinţă şi carbonul organic total (COT).

b)Pe parcursul exploatării staţiei trebuie respectate valorile de control prevăzute în tabelul 2.
Tabelul 2 - Valorile de control care trebuie respectate la ieşirea din staţia de tratare a apelor uzate la bordul navelor de pasageri

Parametru

Concentraţie

Eşantion

Cerere biochimică de oxigen (CBO5) Standardele ISO 5815-1 şi 5815-2 (2003) (1)

25 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Cerere chimică de oxigen (CCO) (2) Standardul ISO 6060 (1989) (1)

125 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

150 mg/l

Eşantion aleatoriu

Carbon organic total (COT) Standardul EN 1484 (1997) (1)

45 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

(1)Statele membre pot aplica proceduri echivalente.

(2)În scopul verificării, în locul cererii chimice de oxigen (CCO) se poate folosi ca referinţă şi carbonul organic total (COT).

c)Valorile prevăzute în tabelele 1 şi 2 nu trebuie depăşite în eşantionul aleatoriu.
(3)Procedurile care utilizează produse care conţin clor nu sunt admisibile.
De asemenea, nu este admisibilă diluarea apelor reziduale menajere pentru reducerea încărcăturii specifice şi, prin urmare, pentru eliminarea acestora.
(4)Trebuie luate măsuri corespunzătoare pentru depozitarea, conservarea (dacă este necesar) şi evacuarea nămolului de canalizare. Măsurile trebuie să includă, de asemenea, un plan de gestionare a nămolului de canalizare.
(5)Respectarea valorilor limită prevăzute în tabelul 1 de la alineatul (2) este confirmată printr-o încercare de tip şi stabilită pe baza unei aprobări de tip. Aprobarea de tip este certificată într-un certificat de aprobare de tip. Titularul certificatului sau reprezentantul său legal include o copie a certificatului de aprobare de tip alături de cererea de inspecţie în conformitate cu articolul 2.02. La bordul navei se păstrează o copie a certificatului de aprobare de tip, precum şi o copie a registrului parametrilor staţiei de tratare a apelor uzate la bordul navei.
(6)După echiparea navei cu o staţie de tratare a apelor uzate, constructorul efectuează un test de funcţionare înainte de începerea serviciului programat. Staţia de tratare a apelor uzate la bordul navei se înscrie la punctul 52 din certificatul navei împreună cu următoarele elemente:
a)denumire;
b)numărul aprobării de tip;
c)numărul de serie;
d)anul de fabricaţie.
(7)Orice modificări semnificative aduse unei staţii de tratare a apelor uzate la bordul navei care influenţează tratarea apelor uzate sunt urmate întotdeauna de o încercare specială în conformitate cu articolul 14a.11 alineatul (3).
(8)Autoritatea competentă poate apela la un serviciu tehnic cu scopul de a îndeplini sarcinile descrise în prezentul capitol.
(9)Staţia de tratare a apelor uzate la bordul navei este întreţinută în mod regulat în conformitate cu instrucţiunile constructorului cu scopul de a se asigura că este în stare perfectă de funcţionare. La bord se păstrează un carnet de întreţinere care atestă respectivele intervenţii.