Art. 1001. - Art. 10 01 : Echipamente de ancorare - Directiva 2006/87/CE/12-dec-2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Noiembrie 2013
Art. 1001: Echipamente de ancorare
(1)Navele destinate transportului de mărfuri, cu excepţia barjelor de navă maritimă a căror lungime L nu depăşeşte 40 m, trebuie să fie echipate cu ancore de prova a căror masă totală P se obţine cu următoarea formulă:
unde
k este un coeficient care ţine seama de relaţia dintre lungimea L şi lăţimea B, precum şi de tipul de navă:
cu toate acestea, pentru şlepuri, se consideră k = c;
c este un coeficient empiric indicat în tabelul următor:
Tonaj brut în t | Coeficientul c |
de până la 400 inclusiv | 45 |
de la 400 la 650 inclusiv | 55 |
de la 650 la 1 000 inclusiv | 65 |
peste 1 000 | 70 |
Pentru navele al căror tonaj brut nu depăşeşte 400 t şi care, datorită modului de proiectare şi a scopului în care sunt utilizate, sunt exploatate doar pe sectoare scurte determinate, organismul de inspecţie poate decide că pentru ancorele de prova este necesară doar o masă egală cu două treimi din masa totală P.
(2)Navele de pasageri şi navele care nu sunt destinate transportului de mărfuri, cu excepţia împingătoarelor, trebuie să fie echipate cu ancore de prova, a căror masă totală P se obţine cu următoarea formulă:
unde
k este coeficientul corespunzător de la alineatul (1), dar pentru care, în vederea obţinerii valorii coeficientului empiric (c), se ia în considerare volumul de imersiune în m3 înscris în certificatul comunitar în loc de tonajul brut.
(3)Navele prevăzute la alineatul (1) a căror lungime maximă nu depăşeşte 86 m trebuie să fie echipate cu ancore de pupa, a căror masă totală să fie egală cu 25 % din masa P.
Navele a căror lungime maximă depăşeşte 86 m trebuie să fie echipate cu ancore de pupa, a căror masă totală să fie egală cu 50 % din masa P calculată în conformitate cu alineatul (1) sau (2).
Ancorele de pupa nu sunt necesare pentru:
a)navele pentru care masa ancorelor de pupa ar fi mai mică de 150 kg; în cazul navelor menţionate la alineatul (1) ultimul paragraf, trebuie să fie avută în vedere masa redusă a ancorelor de prova;
b)şlepuri.
(4)Navele destinate să propulseze convoaie rigide care nu depăşesc 86 m în lungime trebuie să fie echipate cu ancore de pupa a căror masă totală să fie egală cu 25 % din masa maximă P calculată în conformitate cu alineatul (1) pentru formaţiunile (considerate a fi o unitate nautică) admise şi înscrise în certificatul comunitar.
Navele destinate să propulseze convoaie rigide care depăşesc 86 m în lungime în aval trebuie să fie echipate cu ancore de pupa a căror masă totală să fie egală cu 50 % din masa maximă P calculată în conformitate cu alineatul (1) pentru formaţiunile (considerate a fi o unitate nautică) admise şi înscrise în certificatul comunitar.
(5)Masa ancorelor prevăzute în conformitate cu dispoziţiile alineatelor (l)-(4) poate fi redusă pentru anumite ancore speciale.
(6)Masa totală P prevăzută pentru ancorele de prova poate fi distribuită între una sau două ancore. Aceasta poate fi redusă cu 15 % în cazul în care nava este echipată cu o singură ancoră de prova şi nara se află la mijlocul navei.
Masa totală necesară pentru ancorele de pupa pentru împingătoare şi nave a căror lungime maximă depăşeşte 86 m poate fi distribuită între una sau două ancore.
Masa celei mai uşoare ancore nu poate fi mai mică de 45 % din masa totală.
(7)Nu sunt admise ancorele din fontă.
(8)Masa ancorelor trebuie să fie indicată pe acestea cu caractere în relief, în mod durabil.
(9)Ancorele având o masă de peste 50 kg trebuie să fie echipate cu troliuri.
(10)Fiecare dintre lanţurile ancorelor de prova trebuie să aibă o lungime minimă de:
a)40 m pentru navele care nu depăşesc 30 m în lungime;
b)cu 10 m mai mare decât lungimea navei, atunci când aceasta are o lungime mai mare de 30 m şi mai mică de 50 m;
c)60 m pentru navele având o lungime mai mare de 50 m.
Fiecare dintre lanţurile ancorelor de pupa trebuie să aibă o lungime de cel puţin 40 m. Cu toate acestea, în cazul navelor care trebuie să oprească cu prova în aval, acestea trebuie să aibă lanţuri ale ancorelor de pupa de cel puţin 60 m lungime fiecare.
(11)Rezistenţa minimă la tracţiune R a lanţurilor ancorelor se calculează cu ajutorul următoarei formule:
a)ancore având o masă de până la 500 kg:
b)ancore având o masă mai mare de 500 kg, dar care nu depăşeşte 2 000 kg:
c)ancore cu o masă mai mare de 2 000 kg:
unde
P' este masa teoretică a fiecărei ancore, determinată în conformitate cu alineatele (l)-(4) şi (6).
Rezistenţa la tracţiune a lanţurilor ancorelor trebuie să fie stabilită în conformitate cu un standard în vigoare într-un stat membru.
În cazul în care ancorele au o masă mai mare decât cea prevăzută la alineatele (l)-(6), rezistenţa la tracţiune a ancorei trebuie să fie determinată în funcţie de masa efectivă a ancorei.