Art. 6. - Art. 6: Etapele progresive şi echivalările dintre categorii - Directiva 2006/126/CE/20-dec-2006 privind permisele de conducere (reformată)

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 25 Mai 2020 până la: 25 Noiembrie 2027
Art. 6: Etapele progresive şi echivalările dintre categorii
(1)Eliberarea permiselor de conducere se face în următoarele condiţii:
a)permisul pentru categoriile C1, C, D1 şi D se eliberează numai conducătorilor auto deja autorizaţi să conducă vehicule din categoria B;
b)permisul pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E şi DE se eliberează numai conducătorilor auto deja autorizaţi să conducă vehicule din categoriile B, C1, C, D1, respectiv, D.
(2)Valabilitatea permiselor de conducere se stabileşte după cum urmează:
a)permisele acordate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE;
b)permisele acordate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE atât timp cât titularii lor sunt autorizaţi să conducă vehicule din categoria D;
c)permisele acordate pentru categoriile CE şi DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoriile C1E, respectiv, D1E;
d)permisele acordate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM. Cu toate acestea, pentru permisele de conducere eliberate pe teritoriul său, un stat membru poate limita echivalările pentru categoria AM la categoriile A1, A2 şi A, în cazul în care statul membru respectiv condiţionează obţinerea unui permis categoria AM de promovarea unei probe practice de conducere;
e)permisele eliberate pentru categoria A2 sunt valabile şi pentru categoria A1;
f)permisele acordate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv, D1.
(3)Pentru conducerea pe teritoriul lor, statele membre pot acorda următoarele echivalări:
a)tricicluri cu motor în cadrul unui permis categoria B, pentru tricicluri cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiţia ca titularul permisului din categoria B să aibă cel puţin vârsta de 21 de ani;
b)motociclete din categoria A1 în cadrul unui permis din categoria B.
Deoarece prezentul alineat nu este valabil decât pe teritoriul lor, statele membre nu indică pe permisul de conducere faptul că titularul este autorizat să conducă aceste vehicule.
(4)Statele membre pot, după consultarea Comisiei, să autorizeze conducerea pe teritoriul lor:
a)a vehiculelor din categoria D1 (având o masă maximă autorizată de 3 500 kg, neincluzând echipamentele specializate destinate transportului pasagerilor cu handicap) de către conducătorii auto în vârstă de peste 21 de ani titulari ai unui permis de conducere din categoria B obţinut de cel puţin doi ani, cu condiţia ca vehiculele să fie utilizate în scopuri sociale de entităţi necomerciale, iar conducătorul auto să îşi ofere serviciile în mod voluntar;
b)a vehiculelor cu o masă maximă autorizată de peste 3 500 kg, de către conducătorii auto în vârstă de peste 21 de ani titulari ai unui permis de conducere din categoria B, care a fost obţinut de cel puţin doi ani, cu condiţia ca vehiculele să fie utilizate, numai în stare staţionară, în scopuri de instruire sau recreative şi ca acestea să fie utilizate în scopuri sociale de entităţi necomerciale, iar vehiculele să fi fost modificate astfel încât să nu poată fi folosite nici pentru transportul a mai mult de nouă persoane, nici pentru transportul altor mărfuri în afara celor strict necesare pentru utilizarea care le-a fost atribuită.
c)vehiculele alimentate cu combustibili alternativi menţionate la articolul 2 din Directiva 96/53/CE a Consiliului (*) a căror masă maximă autorizată este mai mare de 3 500 kg, dar nu depăşeşte 4 250 kg, destinate transportului de mărfuri, conduse fără remorcă de titulari ai unui permis de conducere de categoria B eliberat de cel puţin doi ani, cu condiţia ca masa mai mare de 3 500 kg să fie justificată exclusiv de excesul de masă al sistemului de propulsie în raport cu masa sistemului de propulsie al unui vehicul de aceleaşi dimensiuni echipat cu un motor cu ardere internă convenţional, cu aprindere prin scânteie sau prin compresie, şi cu condiţia de a nu se creşte capacitatea de încărcare în raport cu acelaşi vehicul.
(*)Directiva 96/53/CE a Consiliului din 25 iulie 1996 de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional (JO L 235, 17.9.1996, p. 59).