Art. 4. - nu este înşelătoare în sensul articolului 2 litera (b), articolului 3 şi articolului 8 alineatul (1) din prezenta directivă sau al articolelor 6 şi 7 din Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2005 privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piaţa internă faţă de consumatori ("Directiva privind practicile comerciale neloiale") ( 1 ); - Directiva 2006/114/CE/12-dec-2006 privind publicitatea înşelătoare şi comparativă (versiune codificată)

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 4
Se permite publicitatea comparativă, în ceea ce priveşte comparaţia, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiţii:
(a)nu este înşelătoare în sensul articolului 2 litera (b), articolului 3 şi articolului 8 alineatul (1) din prezenta directivă sau al articolelor 6 şi 7 din Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2005 privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piaţa internă faţă de consumatori ("Directiva privind practicile comerciale neloiale") (1);
(1)JO L 149, 11.6.2005, p. 22.
(b)compară bunuri sau servicii care răspund aceloraşi nevoi sau sunt destinate aceloraşi scopuri;
(c)compară, în mod obiectiv, una sau mai multe caracteristici esenţiale, relevante, verificabile şi reprezentative ale respectivelor bunuri sau servicii, care pot include şi preţul;
(d)nu discreditează sau denigrează mărcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activităţi sau situaţia unui concurent;
(e)În cazul produselor cu denumire de origine, se referă în fiecare caz la produse cu aceeaşi denumire;
(f)nu profită în mod neloial de reputaţia unei mărci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente;
(g)nu prezintă bunuri sau servicii ca imitaţii sau reproduceri ale bunurilor sau serviciilor purtând o marcă sau o denumire comercială protejată;
(h)nu creează confuzie între comercianţi, între persoana care îşi face publicitate şi un concurent sau între mărci, denumiri comerciale, alte semne distinctive, bunuri sau servicii ale persoanei care îşi face publicitate şi cele ale unui concurent.