Art. 2. - Directiva 2006/114/CE/12-dec-2006 privind publicitatea înşelătoare şi comparativă (versiune codificată)
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
În vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 2
În sensul prezentei directive:
(a)"publicitate" înseamnă orice formă de prezentare a unei activităţi comerciale, industriale, artizanale sau liberale în scopul promovării furnizării de bunuri sau servicii, inclusiv bunuri imobile, drepturi şi obligaţii;
(b)"publicitate înşelătoare" înseamnă orice publicitate care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora li se adresează sau care iau contact cu aceasta şi care, datorită caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din aceste motive, aduce atingere sau poate aduce atingere unui concurent;
(c)"publicitate comparativă" înseamnă orice publicitate care identifică în mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acesta;
(d)"comerciant" înseamnă orice persoană fizică sau juridică care acţionează în scopuri care se încadrează în activitatea sa comercială, industrială, artizanală sau liberală şi orice persoană care acţionează în numele sau pe seama unui comerciant;
(e)"responsabil de cod" înseamnă orice entitate, inclusiv un comerciant sau un grup de comercianţi, responsabilă cu formularea şi revizuirea unui cod de conduită şi/sau cu monitorizarea conformităţii cu codul de către cei care şi-au luat angajamentul de a-l respecta.