Art. 15. - Art. 15: Retragerea obligatorie - Directiva 2004/25/CE/21-apr-2004 privind ofertele publice de cumpărare
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
În vigoare Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
Art. 15: Retragerea obligatorie
(1)Statele membre se asigura ca, atunci când o oferta se adreseaza tuturor detinatorilor de valori mobiliare ale societatii în cauza pentru toate valorile lor mobiliare, se aplica alineatele (2)-(5).
(2)Statele membre se asigura ca un ofertant poate solicita tuturor detinatorilor de valori mobiliare ramase sa-i vânda aceste valori mobiliare la un pret corect. Statele membre introduc acest drept în unul dintre cele doua cazuri de mai jos:
a)atunci când ofertantul detine valori mobiliare care reprezinta cel putin 90 % din capitalul care confera drepturi de vot si 90 % din drepturile de vot ale societatii în cauza
sau
b)atunci când, dupa acceptarea ofertei, acesta a achizitionat sau s-a angajat ferm prin contract sa achizitioneze valori mobiliare care reprezinta cel putin 90 % din capitalul care confera drepturi de vot si 90 % din drepturile de vot care fac obiectul ofertei.
În cazul prevazut la litera (a), statele membre pot stabili un prag mai ridicat, fara ca acesta sa depaseasca 95 % din capitalul care confera drepturi de vot si 95 % din drepturile de vot.
(3)Statele membre se asigura ca sunt în vigoare norme care permit sa se calculeze când se atinge pragul respectiv.
Atunci când societatea în cauza a emis mai multe categorii de valori mobiliare, statele membre pot sa prevada ca dreptul de a recurge la retragerea obligatorie poate sa se exercite numai pentru categoria pentru care pragul prevazut la alineatul (2) a fost atins.
(4)In cazul în care ofertantul doreste sa-si exercite dreptul de a recurge la retragerea obligatorie, acesta o face într-un termen de trei luni de la sfârsitul perioadei de acceptare a ofertei prevazute la articolul 7.
(5)Statele membre se asigura ca se garanteaza un pret corect. Acest pret trebuie sa aiba aceeasi forma ca si contrapartida ofertei sau sa constea într-o valoare în numerar. Statele membre pot prevedea ca numerarul trebuie propus cel putin cu titlu de optiune.
Ca urmare a unei oferte voluntare, în cele doua cazuri prevazute la alineatul (2) literele (a) si (b), contrapartida ofertei se presupune a fi corecta în cazul în care ofertantul a achizitionat, prin acceptarea ofertei, 90 % din capitalul care confera drepturi de vot face obiectul ofertei.
În urma unei oferte obligatorii, contrapartida ofertei este pre-zumata corecta.