Secţiunea 3 - Conţinutul şi mijloacele de transmitere a informaţiilor - Directiva 2004/18/CE/31-mar-2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2016
Secţiunea 3:Conţinutul şi mijloacele de transmitere a informaţiilor
Art. 40: Invitaţii de prezentare a ofertelor, de participare la dialog sau de negociere
(1)În procedurile restrânse, dialogul competitiv şi procedurile de negociere cu publicarea unui anunţ de participare în sensul articolului 30, autorităţile contractante invită simultan şi în scris candidaţii selectaţi să îşi prezinte ofertele sau să negocieze sau, în cazul dialogului competitiv, să participe la dialog.
(2)Invitaţia adresată candidaţilor cuprinde:
- fie un exemplar din caietul de sarcini sau din documentul descriptiv şi din orice document suplimentar;
- fie o trimitere pentru accesarea caietului de sarcini şi a altor documente menţionate la prima liniuţă, în cazul în care sunt disponibile în mod direct pe cale electronică, în conformitate cu articolul 38 alineatul (6).
(3)În cazul în care o entitate, alta decât autoritatea contractantă responsabilă cu procedura de atribuire, dispune de caietul de sarcini, de documentul descriptiv şi de documentele suplimentare, invitaţia precizează adresa serviciului de la care poate fi solicitat respectivul caiet de sarcini, respectivul document descriptiv sau respectivele documente suplimentare şi, după caz, termenul în care se pot solicita documentele în cauză, precum şi valoarea şi modalităţile de plată a sumei care trebuie plătită pentru a obţine documentele. Serviciile competente trimit operatorilor economici documentaţia menţionată anterior de îndată după primirea cererii în acest sens.
(4)Informaţiile suplimentare privind caietele de sarcini, documentul descriptiv sau documentele suplimentare sunt comunicate de autorităţile contractante sau de serviciile competente cu cel mult şase zile înainte de termenul stabilit pentru primirea ofertelor, în cazul în care au fost solicitate în timp util. În cazul procedurii restrânse sau de negociere accelerată, termenul este de patru zile.
(5)În afară de aceasta, invitaţia de prezentare a unei oferte, de participare la dialog sau de negociere cuprinde cel puţin:
a)o trimitere la anunţul de participare publicat;
b)termenul de primire a ofertelor, adresa la care trebuie depuse ofertele şi limba sau limbile în care trebuie redactate ofertele;
c)în cazul dialogului competitiv, data şi adresa stabilite pentru începerea etapei de consultare, precum şi limbile folosite;
d)o trimitere la documentele care pot fi anexate, fie în sprijinul declaraţiilor care pot fi verificate, furnizate de candidat în conformitate cu articolul 44, fie în completarea informaţiilor prevăzute la articolul menţionat anterior şi în aceleaşi condiţii ca cele prevăzute la articolele 47 şi 48;
e)ponderea relativă a criteriilor de atribuire a contractului sau, după caz, ordinea descrescătoare a importanţei respectivelor criterii, în cazul în care nu sunt menţionate în anunţul de participare, în caietul de sarcini sau în documentul descriptiv.
Cu toate acestea, în cazul contractelor atribuite în conformitate cu normele prevăzute la articolul 29, informaţiile menţionate la litera (b) din prezentul alineat nu sunt incluse în invitaţia de participare la dialog, dar sunt menţionate în invitaţia de prezentare a unei oferte.
Art. 41: Informarea candidaţilor şi ofertanţilor
(1)Autorităţile contractante informează în cel mai scurt timp pe candidaţi şi pe ofertanţi cu privire la deciziile luate în ceea ce priveşte încheierea unui acord-cadru, atribuirea unui contract sau admiterea într-un sistem dinamic de achiziţie, inclusiv cu privire la motivele pentru care au decis să renunţe la încheierea unui acord-cadru, la atribuirea unui contract pentru care lansaseră o invitaţie de participare şi să reia procedura sau la aplicarea unui sistem dinamic de achiziţie; în cazul în care autorităţilor contractante li se solicită acest lucru, informaţiile sunt furnizate în scris.
(2)La cererea părţii în cauză, autoritatea contractantă comunică în cel mai scurt timp:
- fiecărui candidat respins, motivele respingerii candidaturii sale;
- fiecărui ofertant respins, motivele respingerii ofertei sale, inclusiv, în cazurile prevăzute la articolul 23 alineatele (4) şi (5), motivele deciziei de neechivalenţă sau motivele deciziei conform căreia lucrările, bunurile sau serviciile nu corespund performanţelor sau cerinţelor funcţionale;
- fiecărui ofertant care a prezentat o ofertă acceptabilă, caracteristicile şi avantajele referitoare la oferta selectată, precum şi numele adjudecatarului sau al părţilor la acordul-cadru.
Termenele nu pot depăşi în nici unul dintre cazuri 15 zile de la data primirii unei cereri scrise.
(3)Cu toate acestea, autorităţile contractante pot decide să nu comunice anumite informaţii privind atribuirea contractelor, încheierea acordurilor-cadru sau admiterea într-un sistem dinamic de achiziţie, prevăzute la alineatul (1), în cazurile în care dezvăluirea respectivelor informaţii ar împiedica punerea în aplicare a legislaţiei, ar fi contrară interesului public, ar aduce atingere intereselor comerciale legitime ale operatorilor economici publici sau privaţi sau ar aduce atingere concurenţei loiale între aceştia.