Art. 4. - Art. 4: Procesul de omologare CE de tip - Directiva 2003/37/CE/26-mai-2003 privind omologarea de tip a tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor acestora şi a echipamentului remorcat interschimbabil, împreună cu sistemele, componentele şi unităţile lor tehnice separate şi de abrogare a Directivei 74/150/CEE
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Aprilie 2014
Art. 4: Procesul de omologare CE de tip
(1)Fiecare stat membru acordă:
a)omologarea CE de tip a acelor tipuri de vehicule care sunt în conformitate cu detaliile din dosarul informativ si care, în funcţie de categoria lor, îndeplinesc cerinţele tehnice ale tuturor directivelor speciale menţionate de anexa II, capitolul B;
b)omologarea CE de tip în mai multe trepte pentru vehiculele de bază incomplete sau completate care sunt în conformitate cu detaliile din dosarul informativ si care îndeplinesc cerinţele tehnice ale tuturor directivelor speciale menţionate de anexa II, capitolul B;
c)omologarea CE de tip a unui sistem, componentă sau unitate tehnică separată pentru toate tipurile de sisteme, componente sau unităţi tehnice separate care sunt în conformitate cu detaliile din dosarul informativ si care îndeplinesc cerinţele tehnice cuprinse în directiva specială corespunzătoare, menţionată de anexa II, capitolul B.
În cazul în care sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată ce urmează a fi omologat(ă) îşi îndeplineşte funcţia sau oferă o caracteristică specifică numai împreună cu alte componente ale vehiculului si, din acest motiv, conformitatea cu una sau mai multe cerinţe poate fi verificată numai în cazul în care sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată ce urmează a fi omologat(ă) funcţionează împreună cu alte componente ale vehiculului, reale sau simulate, domeniul de aplicare al omologării CE de tip a sistemului, componentei sau unităţii tehnice separate trebuie limitat în consecinţă.
În acest caz, certificatul de omologare CE de tip pentru un (o) astfel de sistem, componentă sau unitate tehnică separată indică orice restricţie privind utilizarea sa si orice condiţie de montare a sa. Respectarea acestor restricţii si condiţii este verificată la data omologării CE de tip a vehiculului.
(2)În cazul în care un stat membru constată că un vehicul, un sistem, o componentă sau o unitate tehnică separată care respectă dispoziţiile alineatului (1) reprezintă totuşi un risc grav pentru siguranţa rutieră, pentru calitatea mediului înconjurător sau pentru securitatea la locul de muncă, el poate refuza acordarea omologării CE de tip. Statul membru respectiv transmite de îndată o notificare celorlalte state membre si Comisiei în legătură cu aceasta, menţionând motivele care au stat la baza deciziei sale.
(3)Pentru fiecare tip de vehicul la care a acordat, a refuzat să acorde sau a retras omologarea CE de tip, autoritatea de omologare din fiecare stat membru transmite autorităţilor de omologare din celelalte state membre, în termen de o lună, o copie a certificatului de omologare CE de tip, însoţită de anexele specificate la capitolul C din anexa II.
(4)În fiecare lună, autoritatea de omologare CE de tip din fiecare stat membru transmite autorităţilor de omologare din celelalte state membre o listă conţinând detaliile, menţionate de anexa VI, ale omologărilor CE de tip pentru sisteme, componente sau unităţi tehnice separate pe care le-a acordat, a refuzat să le acorde sau le-a retras pe parcursul lunii respective.
Aceste autorităţi, la primirea cererii din partea autorităţii de omologare CE de tip dintr-un alt stat membru, îi transmit de îndată o copie a certificatului de omologare CE de tip pentru sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată respectiv(ă) si/sau un dosar de omologare pentru fiecare tip de sistem, componentă sau unitate tehnică separată în legătură cu care a emis, a refuzat să emită sau a retras omologarea CE de tip.