Art. 16. - Art. 16: Neconformitatea cu tipul omologat - Directiva 2003/37/CE/26-mai-2003 privind omologarea de tip a tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor acestora şi a echipamentului remorcat interschimbabil, împreună cu sistemele, componentele şi unităţile lor tehnice separate şi de abrogare a Directivei 74/150/CEE

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Aprilie 2014
Art. 16: Neconformitatea cu tipul omologat
(1)Neconformitatea cu tipul omologat se produce în cazul în care se constată abateri de la datele din certificatul de omologare CE de tip si/sau dosarul de omologare si în cazul în care aceste abateri nu au fost autorizate în conformitate cu articolul 5 alineatul (3) de către statul membru care a acordat omologarea CE de tip.
Se consideră că un vehicul nu se abate de la tipul omologat în cazul în care sunt respectate toleranţele permise de directivele speciale.
(2)Dacă un stat membru care a acordat omologarea CE de tip constată că vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate însoţite de un certificat de conformitate sau purtând marca de omologare CE de tip nu sunt în conformitate cu tipul pe care l-a omologat, el ia măsurile necesare pentru a se asigura că vehiculele, sistemele, componentele sau unităţile tehnice separate produse sunt în conformitate cu tipul omologat.
Autoritatea de omologare CE de tip din statul membru respectiv informează autorităţile din celelalte state membre si Comisia în legătură cu măsurile luate, care se pot extinde până la retragerea omologării CE de tip.
(3)Autoritatea responsabilă de omologarea CE de tip a vehiculului solicită statului membru care a acordat omologarea CE de tip a sistemului, componentei, unităţii tehnice separate sau vehiculului incomplet să ia măsurile necesare pentru a se asigura că vehiculele produse sunt în conformitate cu tipul omologat, în următoarele cazuri:
a)la omologarea CE de tip a unui vehiculul în cazul în care neconformitatea unui vehicul este cauzată exclusiv de neconformitatea unui sistem, a unei componente sau a unei unităţi tehnice separate sau
b)la omologarea CE de tip în mai multe trepte în cazul în care neconformitatea unui vehicul completat este cauzată exclusiv de neconformitatea unui sistem, a unei componente sau a unei unităţi tehnice separate care formează o parte din vehiculul incomplet sau chiar a vehiculului incomplet.
Autoritatea informează de îndată Comisia în legătură cu aceasta si se aplică dispoziţiile alineatului (2).