Art. 4. - Fiecare stat membru acordă omologarea de tip tuturor tipurilor de vehicule, sisteme, unităţi tehnice separate sau componente care îndeplinesc următoarele condiţii: - Directiva 2002/24/CE/18-mar-2002 privind omologarea autovehiculelor cu două sau trei roţi şi de abrogare a Directivei 92/61/CEE a Consiliului
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 11 Decembrie 2013
Art. 4
(1)Fiecare stat membru acordă omologarea de tip tuturor tipurilor de vehicule, sisteme, unităţi tehnice separate sau componente care îndeplinesc următoarele condiţii:
a)tipul de vehicul îndeplineşte cerinţele tehnice din directivele speciale şi este conform cu descrierea furnizată de constructor, în conformitate cu datele prevăzute în lista exhaustivă prezentată la anexa I;
b)sistemul, unitatea tehnică separată sau componenta respectă cerinţele tehnice din directiva specială relevantă şi este conform cu descrierea furnizată de constructor, în conformitate cu datele prevăzute în lista exhaustivă prezentată la anexa I.
(2)Înainte de a efectua omologarea de tip, autorităţile competente din statul membru care efectuează aceste operaţiuni iau toate măsurile necesare, dacă este nevoie în colaborare cu autorităţile competente din statul membru în care are loc producţia sau în care produsul este introdus în Comunitate, pentru a asigura respectarea dispoziţiilor din anexa VI, astfel încât noile vehicule, sisteme, unităţi tehnice separate sau componente produse, introduse pe piaţă, oferite spre vânzare sau introduse în circulaţie să fie conforme cu tipul omologat.
(3)Autorităţile competente menţionate la alineatul (2) asigură, dacă este necesar în colaborare cu autorităţile competente din statul membru în care are loc producţia sau în care produsul este introdus în Comunitate, continuitatea respectării dispoziţiilor din anexa VI.
(4)În cazul în care o cerere de omologare de tip pentru un tip de vehicul este însoţită de unul sau mai multe certificate de omologare a unui sistem, a unei unităţi tehnice separate sau a unei componente, emis de unul sau mai multe state membre, statul membru care efectuează omologarea de tip pentru un tip de vehicul este obligat să îl accepte şi nu efectuează, pentru sistemele, unităţile tehnice separate şi/sau componentele care au fost deja omologate, verificările cerute la alineatul (1) litera (b).
(5)Fiecare stat membru este răspunzător pentru omologarea de tip a unui sistem, a unei unităţi tehnice separate sau a unei componente pe care o acordă. Autorităţile competente din statul membru care acordă omologarea de tip pentru un tip de vehicul controlează conformitatea producţiei, colaborând, dacă este necesar, cu autorităţile competente din celelalte state membre care au emis certificate de omologare de tip pentru sisteme, unităţi tehnice separate sau componente.
(6)Cu toate acestea, dacă un stat membru constată că un vehicul, un sistem, o unitate tehnică separată sau o componentă care respectă dispoziţiile alineatului (1) prezintă, cu toate acestea, un risc semnificativ pentru siguranţa rutieră, acesta poate refuza acordarea omologării de tip. Statul membru respectiv informează de îndată celelalte state membre şi Comisia cu privire la aceasta, menţionând motivele pe care se bazează decizia sa.