Art. 1. - Prezenta directivă se aplică tuturor autovehiculelor cu două sau trei roţi, indiferent dacă au roţi jumelate sau nu, destinate transportului rutier, şi componentelor sau unităţilor tehnice separate ale acestor vehicule. - Directiva 2002/24/CE/18-mar-2002 privind omologarea autovehiculelor cu două sau trei roţi şi de abrogare a Directivei 92/61/CEE a Consiliului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2013
Art. 1
(1)Prezenta directivă se aplică tuturor autovehiculelor cu două sau trei roţi, indiferent dacă au roţi jumelate sau nu, destinate transportului rutier, şi componentelor sau unităţilor tehnice separate ale acestor vehicule.
Prezenta directivă nu se aplică următoarelor vehicule:
a)vehicule cu o viteză maximă constructivă mai mică de 6 km/h;
b)vehicule destinate a fi conduse de un pieton;
c)vehicule destinate utilizării de către persoanele cu handicap fizic;
d)vehicule destinate utilizării în competiţii, pe drumuri sau pe orice teren;
e)vehicule deja în uz înainte de data aplicării Directivei 92/61/CEE;
f)tractoare şi maşini agricole sau cu o utilizare similară;
g)vehicule destinate în primul rând utilizării de divertisment pe orice teren, având roţile dispuse simetric, o roată în partea din faţă a vehiculului şi două roţi în partea din spate a vehiculului;
h)motorete cu pedale, prevăzute cu un motor electric auxiliar având o putere nominală continuă maximă de 0,25 kW, a cărui putere este redusă în mod progresiv şi în cele din urmă oprită atunci când vehiculul atinge o viteză de 25 km/h sau mai devreme, dacă utilizatorul încetează să pedaleze
şi nici componentelor sau unităţilor tehnice ale acestora, cu excepţia cazului în care acestea sunt destinate montării pe vehiculele reglementate prin prezenta directivă.
Prezenta directivă nu se aplică omologării vehiculelor izolate, însă statele membre care acordă asemenea omologări acceptă orice omologare a componentelor şi a unităţilor tehnice separate, acordată în conformitate cu prezenta directivă în locul cerinţelor naţionale relevante.
(2)Vehiculele menţionate la alineatul (1) se subîmpart în:
a)motorete, adică vehicule cu două roţi (categoria L1e) sau vehicule cu trei roţi (categoria L2e) cu o viteză maximă constructivă de până la 45 km/h şi având următoarele caracteristici:
(i)în cazul vehiculului cu două roţi, un motor a cărui:
- cilindree nu depăşeşte 50 cm3, în cazul unui motor cu ardere internă sau
- putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, în cazul unui motor electric;
(ii)în cazul vehiculului cu trei roţi, un motor a cărui:
- cilindree nu depăşeşte 50 cm3, în cazul unui motor cu aprindere prin scânteie sau
- putere netă maximă nu depăşeşte 4 kW, în cazul altor tipuri de motor cu ardere internă sau
- putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, în cazul unui motor electric;
b)motociclete, adică vehicule cu două roţi fără ataş (categoria L3e) sau cu ataş (categoria L4e), echipate cu un motor având o cilindree de peste 50 cm3 în cazul unui motor cu ardere internă şi/sau având o viteză maximă constructivă de peste 45 km/h;
c)tricicluri cu motor, adică vehicule cu trei roţi dispuse simetric (categoria L5e) echipate cu un motor având o cilindree de peste 50 cm3 în cazul unui motor cu ardere internă şi/sau având o viteză maximă constructivă de peste 45 km/h.
(3)Prezenta directivă se aplică şi cvadriciclurilor, adică autovehiculelor cu motor cu patru roţi, având următoarele caracteristici:
a)cvadricicluri uşoare a căror masă fără încărcătură nu depăşeşte 350 kg (categoria L6e), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice, a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 45 km/h şi
(i)a căror cilindree a motorului nu depăşeşte 50 cm3, în cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie sau
(ii)a căror putere netă maximă nu depăşeşte 4 kW, în cazul altor tipuri de motor cu ardere internă sau
(iii)a căror putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, în cazul unui motor electric.
Aceste vehicule trebuie să corespundă pe deplin cerinţelor tehnice aplicabile motoretelor cu trei roţi din categoria L2e, exceptând dispoziţiile contrare ale directivelor speciale;
b)cvadricicluri, altele decât cele menţionate la litera (a), a căror masă fără încărcătură nu depăşeşte 400 kg (categoria L7e) (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi a căror putere netă maximă a motorului nu depăşeşte 15 kW. Aceste vehicule sunt considerate tricicluri cu motor şi trebuie să corespundă cerinţelor tehnice aplicabile triciclurilor cu motor din categoria L5e, exceptând dispoziţiile contrare ale directivelor speciale.