Art. 89. - Fără a aduce atingere articolului 88, orice publicitate pentru un medicament destinată publicului larg trebuie: - Directiva 2001/83/CE/06-nov-2001 de instituire a unui cod comunitar cu privire la medicamentele de uz uman

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2025
Art. 89
(1)Fără a aduce atingere articolului 88, orice publicitate pentru un medicament destinată publicului larg trebuie:
a)să fie concepută astfel încât să reiasă clar caracterul publicitar al mesajului şi produsul să fie identificat în mod clar ca medicament;
b)să includă cel puţin următoarele informaţii:
- denumirea medicamentului, precum şi denumirea comună, în cazul în care medicamentul conţine o singură substanţă activă;
- informaţiile necesare pentru utilizarea corectă a medicamentului;
- o invitaţie explicită şi lizibilă de a citi cu atenţie instrucţiunile din prospect sau de pe ambalajul exterior, după caz.
(2)Statele membre pot decide că publicitatea destinată publicului larg cu privire la un medicament poate include, fără să aducă atingere dispoziţiilor alineatului (1), numai denumirea medicamentului sau denumirea sa comună internaţională, în cazul în care aceasta există, sau marca comercială a medicamentului, în cazul în care scopul urmărit este exclusiv acela de a-l ţine în atenţia publicului.