Art. 5. - Art. 5: Sensibilizare, prevenire şi promovare - Directiva 1500/14-mai-2024 privind standardele aplicabile organismelor de promovare a egalităţii de tratament şi a egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi în materie de încadrare în muncă şi de ocupare a forţei de muncă şi de modificare a Directivelor 2006/54/CE şi 2010/41/UE

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 29 Mai 2024
Art. 5: Sensibilizare, prevenire şi promovare
(1)Statele membre adoptă măsuri adecvate, cum ar fi strategii, pentru a sensibiliza populaţia generală, pe întreg teritoriul lor, acordând o atenţie deosebită persoanelor şi grupurilor expuse riscului de discriminare, cu privire la drepturile prevăzute în Directivele 2006/54/CE şi 2010/41/UE, precum şi cu privire la existenţa organismelor de promovare a egalităţii şi a serviciilor pe care le oferă acestea.
(2)Statele membre se asigură că organismele de promovare a egalităţii sunt abilitate să desfăşoare activităţi de prevenire a discriminării şi de promovare a egalităţii de tratament, astfel cum rezultă din Directivele 2006/54/CE şi 2010/41/UE. Astfel de activităţi pot include, printre altele, promovarea măsurilor de acţiune pozitivă şi a integrării egalităţii de gen în practicile curente ale entităţilor publice şi private, precum şi furnizarea de formare, consiliere şi sprijin relevante pentru acestea, implicarea în dezbateri publice, comunicarea cu părţile interesate relevante, inclusiv cu partenerii sociali, şi promovarea schimbului de bune practici. În desfăşurarea unor astfel de activităţi, organismele de promovare a egalităţii pot lua în considerare situaţii specifice de defavorizare care rezultă din discriminarea intersecţională, care este înţeleasă ca discriminare pe criterii de sex în combinaţie cu unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute de Directiva 79/7/CEE, 2000/43/CE, 2000/78/CE sau 2004/113/CE.
(3)Statele membre şi organismele de promovare a egalităţii iau în considerare instrumentele şi formatele de comunicare adecvate pentru fiecare grup-ţintă. Acestea se concentrează mai ales asupra grupurilor al căror acces la informaţii poate fi împiedicat, de exemplu din cauza statutului lor economic precar sau pe criterii de vârstă, dizabilitate, nivel de competenţe scris-citit, naţionalitate sau statut de rezident sau din cauză că nu au acces la instrumente online.