Art. 126c. - Art. 126 c : Informarea şi consultarea angajatului - Directiva 1132/14-iun-2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăţilor comerciale (codificare)
Acte UE
Jurnalul Oficial 169L
În vigoare Versiune de la: 12 August 2022
Art. 126c: Informarea şi consultarea angajatului
(1)Statele membre garantează că drepturile angajaţilor de a fi informaţi şi consultaţi în legătură cu fuziunea transfrontalieră sunt respectate şi exercitate în conformitate cu cadrul juridic stabilit în Directivele 2002/14/CE şi 2001/23/CE, în cazul în care fuziunea transfrontalieră este considerată a fi transfer de întreprindere în înţelesul Directivei 2001/23/CE şi, dacă este aplicabil pentru întreprinderile sau grupurile de întreprinderi de dimensiune comunitară, în conformitate cu Directiva 2009/38/CE. Statele membre pot decide ca drepturile de consultare şi informare ale angajaţilor să se aplice şi angajaţilor altor societăţi decât cele menţionate la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2002/14/CE.
(2)În pofida articolului 123 alineatul (1) litera (b) şi articolului 124 alineatul (7), statele membre se asigură că drepturile angajaţilor de a fi informaţi şi consultaţi sunt respectate, cel puţin înainte de adoptarea proiectului comun de fuziune transfrontalieră sau a raportului menţionat la articolul 124, în funcţie de care dintre acestea survine prima, astfel încât angajaţilor să li se ofere un răspuns motivat înainte de adunarea generală menţionată la articolul 126.
(3)Fără a aduce atingere dispoziţiilor sau practicilor în vigoare care sunt mai favorabile angajaţilor, statele membre determină aranjamentele practice de exercitare a dreptului la informare şi consultare în conformitate cu articolul 4 din Directiva 2002/14/CE.