Titlul iv - MĂSURI DE SPORIRE A EFICIENŢEI PROCEDURILOR DE RESTRUCTURARE, DE INSOLVENŢĂ ŞI DE REMITERE DE DATORIE - Directiva 1023/20-iun-2019 privind cadrele de restructurare preventivă, remiterea de datorie şi decăderile, precum şi măsurile de sporire a eficienţei procedurilor de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie şi de modificare a Directivei (UE) 2017/1132 (Directiva privind restructurarea şi insolvenţa)
Acte UE
Jurnalul Oficial 172L
În vigoare Versiune de la: 26 Iunie 2019
TITLUL IV:MĂSURI DE SPORIRE A EFICIENŢEI PROCEDURILOR DE RESTRUCTURARE, DE INSOLVENŢĂ ŞI DE REMITERE DE DATORIE
Art. 25: Autorităţile judiciare şi administrative
Fără a aduce atingere independenţei judiciare şi eventualelor diferenţe de organizare a sistemelor judiciare din Uniune, statele membre se asigură că:
a)membrii autorităţilor judiciare şi administrative care se ocupă de procedurile de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie beneficiază de formare adecvată şi dispun de cunoştinţele de specialitate necesare pentru îndeplinirea responsabilităţilor ce le revin; şi
b)procedurile de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie sunt abordate în mod eficient, în vederea derulării cu celeritate a procedurilor.
Art. 26: Practicienii implicaţi în procedurile de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie
(1)Statele membre se asigură că:
a)practicienii numiţi de o autoritate judiciară sau administrativă pentru a se ocupa de procedurile de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie ("practicienii") beneficiază de formare adecvată şi dispun de cunoştinţele de specialitate necesare pentru îndeplinirea responsabilităţilor care le revin;
b)condiţiile de eligibilitate, precum şi procesul de numire, revocare şi demisie a practicienilor sunt clare, transparente şi echitabile;
c)la numirea unui practician care să se ocupe de un caz anume, inclusiv de cazurile care comportă elemente transfrontaliere, se ţine seama în mod corespunzător de experienţa şi de cunoştinţele de specialitate ale practicianului, şi de caracteristicile specifice ale cazului; şi
d)pentru a se evita orice conflict de interese, debitorii şi creditorii au posibilitatea fie de a se opune selecţiei sau numirii unui practician, fie de a solicita înlocuirea practicianului.
(2)Comisia facilitează schimbul de bune practici între statele membre în vederea îmbunătăţirii calităţii formării în întreaga Uniune, inclusiv prin intermediul schimbului de experienţă şi de instrumente de consolidare a capacităţilor.
Art. 27: Supravegherea şi remunerarea practicienilor
(1)Statele membre instituie mecanisme corespunzătoare de supraveghere şi de reglementare pentru a se asigura că activitatea practicienilor este supravegheată în mod eficace, cu scopul de a se garanta că serviciile lor sunt prestate cu eficacitate şi competenţă şi că sunt furnizate în mod imparţial şi independent în raport cu părţile implicate. Mecanismele respective includ, de asemenea, măsuri vizând răspunderea practicienilor care nu şi-au îndeplinit atribuţiile.
(2)Statele membre se asigură că informaţiile cu privire la autorităţile sau organismele care exercită supravegherea asupra practicienilor sunt publice.
(3)Statele membre pot încuraja elaborarea unor coduri de conduită pentru practicieni şi respectarea lor de către aceştia.
(4)Statele membre se asigură că remunerarea practicienilor este reglementată prin norme care sunt conforme cu obiectivul unei finalizări eficiente a procedurilor.
Statele membre se asigură că există proceduri corespunzătoare pentru soluţionarea eventualelor litigii legate de remunerare.
Art. 28: Utilizarea mijloacelor electronice de comunicare
Statele membre se asigură că, în cadrul procedurilor de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie, părţile la procedură, practicianul şi autoritatea judiciară ori administrativă pot efectua pe cale electronică, inclusiv în situaţii transfrontaliere, cel puţin următoarele acţiuni:
a)declararea creanţelor;
b)depunerea planurilor de restructurare sau de rambursare;
c)comunicările către creditori;
d)depunerea de contestaţii şi formularea unor căi de atac.