Art. 6. - Art. 6: Suspendarea executărilor silite individuale - Directiva 1023/20-iun-2019 privind cadrele de restructurare preventivă, remiterea de datorie şi decăderile, precum şi măsurile de sporire a eficienţei procedurilor de restructurare, de insolvenţă şi de remitere de datorie şi de modificare a Directivei (UE) 2017/1132 (Directiva privind restructurarea şi insolvenţa)

Acte UE

Jurnalul Oficial 172L

În vigoare
Versiune de la: 26 Iunie 2019
Art. 6: Suspendarea executărilor silite individuale
(1)Statele membre se asigură că debitorii pot beneficia de suspendarea executărilor silite individuale pentru a sprijini negocierile asupra unui plan de restructurare dintr-un cadru de restructurare preventivă.
Statele membre pot să prevadă că autorităţile judiciare sau administrative pot refuza să acorde suspendarea executărilor silite individuale în cazul în care o astfel de suspendare nu este necesară sau nu ar îndeplini obiectivul menţionat la primul paragraf.
(2)Fără a aduce atingere alineatelor (4) şi (5), statele membre se asigură că suspendarea executărilor silite individuale poate acoperi toate tipurile de creanţe, inclusiv creanţele garantate şi creanţele privilegiate.
(3)Statele membre pot prevedea că o suspendare a executărilor silite individuale poate fi generală, adică aplicabilă tuturor creditorilor, sau poate fi limitată, adică aplicabilă unuia sau mai multor creditori separaţi ori uneia sau mai multor categorii separate de creditori.
În cazul unei suspendări limitate, suspendarea se aplică numai creditorilor care au fost informaţi, în conformitate cu dreptul intern, cu privire la negocierile menţionate la alineatul (1) asupra planului de restructurare sau cu privire la suspendare.
(4)Statele membre pot exclude anumite creanţe sau categorii de creanţe din domeniul de aplicare al suspendării executărilor silite individuale în circumstanţe bine definite, atunci când excluderea este justificată în mod corespunzător şi în cazul în care:
a)executarea silită nu este de natură să pună în pericol restructurarea întreprinderii; sau
b)suspendarea ar prejudicia în mod abuziv creditorii respectivelor creanţe.
(5)Alineatul (2) nu se aplică creanţelor lucrătorilor.
Prin derogare de la primul paragraf, statele membre pot aplica alineatul (2) creanţelor lucrătorilor dacă şi în măsura în care statele membre se asigură că plata acestor creanţe este garantată în cadrele de restructurare preventivă la un nivel de protecţie similar.
(6)Durata iniţială a unei suspendări a executărilor silite individuale este limitată la maximum patru luni.
(7)În pofida alineatului (6), statele membre pot să permită autorităţilor judiciare sau administrative să prelungească durata unei suspendări a executărilor silite individuale sau să dispună o nouă suspendare a acestora, la cererea debitorului, a unui creditor sau, acolo unde este cazul, a unui practician în domeniul restructurării. Această prelungire sau această nouă suspendare a executărilor silite individuale este acordată numai dacă există circumstanţe bine definite care demonstrează că această prelungire sau această nouă suspendare este justificată în mod corespunzător, cum ar fi:
a)s-au înregistrat progrese relevante în negocierile asupra planului de restructurare;
b)prin continuarea suspendării executărilor silite individuale nu se prejudiciază în mod abuziv drepturile sau interesele niciuneia dintre părţile afectate; sau
c)procedurile de insolvenţă care s-ar putea solda cu lichidarea debitorului în temeiul dreptului intern nu au fost încă deschise în ceea ce priveşte debitorul.
(8)Durata totală a suspendării executărilor silite individuale, cu tot cu prelungiri şi reînnoiri, nu depăşeşte douăsprezece luni.
În cazul în care statele membre au ales să pună în aplicare prezenta directivă prin intermediul uneia sau mai multor proceduri sau măsuri care nu îndeplinesc condiţiile notificării în temeiul anexei A la Regulamentul (UE) 2015/848, durata totală a suspendării în temeiul acestor proceduri este limitată la cel mult patru luni dacă centrul intereselor principale ale debitorului a fost transferat din alt stat membru în perioada de trei luni anterioară depunerii unei cereri de deschidere a procedurilor de restructurare preventivă.
(9)Statele membre se asigură că autorităţile judiciare sau administrative pot ridica o suspendare a executărilor silite individuale în următoarele cazuri:
a)suspendarea nu mai îndeplineşte obiectivul de a sprijini negocierile privind planul de restructurare, de exemplu dacă devine evident faptul că o proporţie din creditorii care, în temeiul dreptului intern, ar putea împiedica adoptarea planului de restructurare nu susţin continuarea negocierilor;
b)la cererea debitorului sau a practicianului în domeniul restructurării;
c)în cazul în care dreptul intern prevede acest lucru, atunci când unul sau mai mulţi creditori ori una sau mai multe clase de creditori sunt sau ar fi prejudiciate în mod injust de suspendarea executărilor silite individuale; sau
d)în cazul în care dreptul intern prevede acest lucru, atunci când suspendarea are drept rezultat insolvenţa unui creditor.
Statele membre pot limita competenţa, în temeiul primului paragraf, de a ridica suspendarea executărilor silite individuale la situaţiile în care creditorii nu au avut ocazia de a fi audiaţi înainte de intrarea în vigoare a suspendării ori înainte ca autoritatea judiciară sau administrativă să acorde o prelungire a perioadei.
Statele membre pot să prevadă o perioadă minimă, care nu depăşeşte perioada menţionată la alineatul (6), în cursul căreia o suspendare a executărilor silite individuale nu poate fi ridicată.