Art. 19. - Art. 19: Mediere - Decizia 9/12-dec-2024 privind poziţia care urmează să fie adoptată în numele Uniunii Europene în cadrul Comitetului mixt de monitorizare şi revizuire înfiinţat prin Acordul de parteneriat voluntar dintre Uniunea Europeană şi Republica Cooperatistă Guyana privind asigurarea respectării legislaţiei şi guvernanţa în sectorul forestier şi privind comerţul cu produse din lemn care au ca destinaţie Uniunea Europeană, în ceea ce priveşte stabilirea regulamentului de procedură al Comitetului mixt de monitorizare şi revizuire şi a procedurilor de lucru pentru arbitraj

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 14 Ianuarie 2025
Art. 19: Mediere
1.O parte poate solicita în scris, în orice moment, participarea părţilor la o procedură de mediere. Cererea trebuie să fie suficient de detaliată pentru a expune în mod clar chestiunea în cauză şi pretenţiile părţii reclamante. Atunci când o parte solicită medierea în temeiul alineatului (1), cealaltă parte examinează cererea şi furnizează un răspuns în scris în termen de şapte zile calendaristice de la primirea cererii. În caz contrar, cererea de mediere se consideră respinsă.
2.În cazul în care părţile convin să recurgă la mediere în temeiul articolului 25 alineatul (4) din acord, părţile selectează împreună un mediator la începutul procedurii de mediere şi în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea răspunsului la cererea de mediere. În caz contrar, părţile pot solicita în comun secretarului general al Curţii Permanente de Arbitraj să numească un mediator în termen de 7 zile.
3.Mediatorul nu poate fi cetăţean al niciuneia dintre părţi, cu excepţia cazului în care părţile convin altfel. Mediatorul asistă părţile în mod independent şi imparţial în încercarea acestora de a ajunge la o soluţionare amiabilă a litigiului dintre ele. Mediatorul se va ghida după principiile obiectivităţii, echităţii şi justiţiei, ţinând seama, printre altele, de drepturile şi obligaţiile părţilor şi de circumstanţele litigiului, inclusiv de orice practici anterioare dintre părţi. Mediatorul poate desfăşura procedurile de mediere în modul pe care îl consideră adecvat, luând în considerare circumstanţele cazului, eventualele dorinţe exprimate de părţi, inclusiv orice cerere a unei părţi ca mediatorul să audieze declaraţii orale, precum şi orice nevoie specială de soluţionare rapidă a litigiului.
4.Mediatorul poate să organizeze reuniuni între părţi, să consulte părţile împreună sau individual, să consulte experţi şi părţi interesate sau să solicite asistenţa acestora şi să ofere orice sprijin suplimentar solicitat de către părţi.
5.Mediatorul trebuie să transmită părţilor avizul său în termen de 45 de zile calendaristice de la numirea sa. Părţile pot accepta ca acest termen să fie prelungit, cu condiţia să existe o justificare suficientă.
6.Ţinând seama de avizul emis de mediator, părţile depun eforturi să ajungă la o soluţie reciproc satisfăcătoare în termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea avizului mediatorului. În aşteptarea unui acord final, părţile pot lua în considerare posibile soluţii provizorii.
7.Soluţia poate fi adoptată de JMRC. Părţile pot decide să aplice procedura scrisă în conformitate cu articolul 15 alineatul (3) din prezenta anexă în loc să convoace o reuniune a JMRC. Soluţiile reciproc satisfăcătoare se publică, cu excepţia cazului în care părţile decid altfel. Totuşi, versiunea comunicată publicului nu poate conţine informaţii considerate confidenţiale de către una dintre părţi.
8.Mediatorul transmite părţilor, în scris, un proiect de raport bazat pe date concrete, care cuprinde un scurt rezumat al chestiunii în cauză şi eventuala soluţie reciproc satisfăcătoare care constituie rezultatul final al procedurii urmate, inclusiv eventualele soluţii intermediare. Mediatorul acordă părţilor un termen de 15 zile pentru a formula observaţii privind proiectul de raport. După examinarea observaţiilor trimise de părţi în termenul stabilit, mediatorul trimite părţilor, în scris, în termen de 15 zile, un raport final bazat pe date concrete. Raportul bazat pe date concrete nu poate conţine nicio interpretare a acordului.
9.În funcţie de caz, procedura se încheie:
(a)prin adoptarea unei soluţii convenite de către părţi, la data adoptării acestei soluţii;
(b)printr-o declaraţie scrisă a mediatorului, după consultarea părţilor, atestând că eforturile suplimentare de mediere ar rămâne fără efect, la data respectivei declaraţii;
(c)printr-o declaraţie în scris a uneia dintre părţi, după examinarea soluţiilor luate în considerare de ambele părţi în cadrul procedurii de mediere şi după analizarea avizului mediatorului, la data respectivei declaraţii. O astfel de declaraţie nu poate fi emisă înainte de expirarea termenului prevăzut la alineatul (7) sau
(d)la data unui acord încheiat între părţi în oricare etapă a procedurii.
10.În cazul în care părţile au convenit asupra unei soluţii, fiecare parte ia măsurile necesare pentru a o pune în aplicare în termenul stabilit. Partea care pune în aplicare soluţia reciproc satisfăcătoare informează cealaltă parte în scris cu privire la orice acţiune efectuată sau orice măsură luată în acest scop, în termenul stabilit.
11.Părţile depun eforturi pentru a împărţi în mod egal costurile aferente unei proceduri de mediere. În acest sens vor avea loc discuţii ad-hoc între părţi.