Nou Art. 11. - Art. 11: Programul de lucru - Decizia 2570/18-dec-2025 de stabilire a cartei de misiune a Serviciului de Audit Intern al Comisiei
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 19 Decembrie 2025
Art. 11: Programul de lucru
(1)Auditorul intern adoptă anual programul de lucru, care conţine planul de audit şi planul de gestionare a resurselor.
(2)Auditorul intern:
a)efectuează o evaluare a riscurilor cel puţin o dată pe an, care va lua în considerare orice riscuri identificate de conducere şi, după caz, evaluarea independentă a riscurilor financiare care decurg din operaţiunile financiare ale Uniunii efectuată de responsabilul cu gestionarea riscurilor;
b)elaborează un plan de audit, aliniat la priorităţile strategiei de audit intern, indicând angajamentele planificate pentru următorii doi ani şi consultându-se cu direcţiile generale şi cu serviciile în scopul asigurării unei acoperiri optime a auditului şi al includerii, după caz, a oricăror sarcini sau proiecte speciale solicitate de Comitetul de monitorizare a auditurilor, de directorii generali, de şefii de servicii şi de directorii agenţiilor executive;
c)prezintă planul de audit Comitetului de monitorizare a auditurilor spre examinare;
d)adoptă planul de audit şi îl transmite Comisiei;
e)dacă acest lucru este necesar, actualizează planul de audit pentru a ţine seama de riscurile noi şi/sau emergente care ar putea avea un impact asupra organizaţiei sau de orice solicitare a Comisiei de a efectua audituri după informarea Comitetului de monitorizare a auditurilor;
f)asigură coordonarea auditului cu Curtea de Conturi Europeană, după caz.
(3)Auditorul intern:
a)se asigură că programul de lucru este pus în aplicare în mod corespunzător;
b)se asigură că auditurile sunt efectuate în conformitate cu documentul privind aşteptările reciproce;
c)se asigură că validarea constatărilor are loc cu promptitudine şi că recomandările sunt discutate cu entitatea auditată, precum şi că poziţia entităţii auditate este reflectată în raportul final, în special în caz de dezacord;
d)asigură desfăşurarea unui dialog continuu cu entitatea auditată, pentru a garanta relevanţa constatărilor, precum şi calitatea şi fezabilitatea recomandărilor privind acţiunile care trebuie întreprinse;
e)comunică în mod eficace şi în timp util directorilor generali, şefilor de servicii, directorilor agenţiilor executive şi Comitetului de monitorizare a auditurilor rezultatele misiunilor de furnizare a serviciilor de asigurare şi de altă natură decât asigurarea;
f)instituie un proces de monitorizare a punerii în aplicare a recomandărilor şi informează Comitetul de monitorizare a auditurilor în consecinţă, acordând o atenţie deosebită recomandărilor restante şi riscurilor aferente.