Art. 26. - Decizia 2549/29-nov-2023 privind ajutoarele de stat SA.57543 şi SA.58342 (2020/NN) (ex 2020/N), puse în aplicare de Regatul Danemarcei şi de Regatul Suediei în favoarea Scandinavian Airlines System AB

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 1 Octombrie 2024
(228)Articolul grupului de reflecţie, p. 26.
(229)Notificarea autorităţilor daneze şi suedeze.
(230)Pe aceste aeroporturi, chiar dacă SAS ar fi ieşit şi ar fi restituit toate sloturile sale orare, capacitatea pusă la dispoziţia concurenţilor nu ar fi avut un impact semnificativ asupra poziţiei lor concurenţiale. Prin urmare, menţinerea prezenţei SAS nu afectează în mod semnificativ capacitatea şi motivaţia concurenţilor săi de a intra sau de a se extinde pe aeroporturile respective.
(231)A se vedea şi considerentul 464.
(232)Conform definiţiei Ryanair, economiile de gamă au loc atunci când o companie aeriană operează noduri pe mai multe aeroporturi şi are posibilitatea să împartă costurile la un număr mare de rute, ceea ce îngreunează situaţia concurenţilor.
(233)Conform definiţiei oferite de Ryanair, economiile de reţea au loc atunci când o companie aeriană operează noduri şi poate atinge factori de încărcare mai mari, prin urmare şi o eficienţă mai mare a costurilor ca urmare a transportării pasagerilor cu zboruri de legătură. Ryanair adaugă că trei noduri operaţionale principale ale SAS se află pe aeroporturile din Copenhaga, Oslo şi Stockholm, pe care le descrie ca formând " coloana vertebrală a reţelei sale de zboruri".
(452)În al doilea rând, nu se poate considera, în scopul aplicării punctului 72 din cadrul temporar, că SAS are o putere de piaţă semnificativă în aeroporturile care nu se califică drept aeroporturi coordonate în temeiul Regulamentului privind sloturile orare. În aeroporturile coordonate, cererea de infrastructură aeroportuară, în special de sloturi orare, depăşeşte în mod semnificativ capacitatea aeroportului, iar extinderea infrastructurii aeroportuare pentru a satisface cererea nu este posibilă pe termen scurt. În schimb, în aeroporturile necoordonate, capacitatea aeroportuară depăşeşte, în general, cererea din partea companiilor aeriene şi există suficiente sloturi orare disponibile pentru a permite intrarea sau extinderea unui concurent la o scară suficientă pentru a periclita efectiv poziţia SAS pe orice rute O&D către şi dinspre aeroport.