Nou Decizia 2416/27-oct-2025 privind poziţia care urmează să fie adoptată în numele Uniunii Europene în cadrul Comitetului specializat privind transportul rutier, constituit prin Acordul comercial şi de cooperare între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice, pe de o parte, şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, pe de altă parte, cu privire la o listă a categoriilor, tipurilor şi gradelor de gravitate ale încălcărilor grave care pot conduce la pierderea bunei reputaţii a unui operator de transport rutier de mărfuri
Jurnalul Oficial seria L
În vigoarePentru Consiliu Preşedintele J. JENSEN |
Pentru Comitetul specializat privind transportul rutier Copreşedinţii |
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | ||||
CMGI | IFG | IG | ||||
Perioadele de conducere | ||||||
1. | Articolul 4 alineatul (1) şi apendicele 31-A-1-1 | Depăşirea perioadei de conducere zilnice de 9h dacă posibilitatea de prelungire la 10h nu este permisă | 10h < =...< 11h | X | ||
2. | 11h < =... | X | ||||
3. | Depăşirea perioadei de conducere zilnice de 9h cu 50 % sau mai mult | 13h30 < =... | X | |||
4. | Depăşirea perioadei de conducere zilnice prelungite de 10h, dacă este permisă prelungirea | 11h < =...< 12h | X | |||
5. | 12h < =... | X | ||||
6. | Depăşirea perioadei de conducere zilnice de 10h cu 50 % sau mai mult | 15h < =... | X | |||
7. | Articolul 4 alineatul (2) şi apendicele 31-A-1-1 | Depăşirea perioadei de conducere săptămânale | 60h < =...< 65h | X | ||
8. | 65h < =...< 70h | X | ||||
9. | Depăşirea perioadei de conducere săptămânale cu 25 % sau mai mult | 70h < =... | X | |||
10. | Articolul 4 alineatul (3) şi apendicele 31-A-1-1 | Depăşirea perioadei maxime totale de conducere în 2 săptămâni consecutive | 100h < =...< 105h | X | ||
11. | 105h < =...< 112h30 | X | ||||
12. | Depăşirea perioadei maxime totale de conducere în 2 săptămâni consecutive cu 25 % sau mai mult | 112h30 < =... | X | |||
Pauze | ||||||
13. | Articolul 5 | Depăşirea perioadei neîntrerupte de conducere de 4,5 ore înainte de a face o pauză | 5h < =...< 6h | X | ||
14. | 6h < =... | X | ||||
Perioade de repaus | ||||||
15. | Articolul 6 alineatul (2) | Perioadă de repaus zilnic insuficientă, de mai puţin de 11 ore, dacă perioada redusă de repaus zilnic nu este permisă | 8h30 < =...< 10h | X | ||
16. | ...< 8h30 | X | ||||
17. | Perioadă de repaus zilnic redusă insuficientă, de mai puţin de 9h, dacă reducerea este permisă | 7h < =...< 8h | X | |||
18. | ...< 7h | X | ||||
19. | Perioadă de repaus zilnic împărţită, insuficientă, de mai puţin de 3h + 9h | 3h + [7h < =...< 8h] | X | |||
20. | 3h + [...< 7h] | X | ||||
21. | Articolul 6 alineatul (5) | Perioadă de repaus zilnic insuficientă, de mai puţin de 9h, pentru conducere în echipaj | 7h < =...< 8h | X | ||
22. | ...< 7h | X | ||||
23. | Articolul 6 alineatul (6) | Perioadă de repaus săptămânal redusă insuficientă, de mai puţin de 24h | 20h < =...< 22h | X | ||
24. | ...< 20h | X | ||||
25. | Perioadă de repaus săptămânal insuficientă, de mai puţin de 45h, dacă perioada de repaus săptămânal redusă nu este permisă | 36h < =...< 42h | X | |||
26. | ...< 36h | X | ||||
27. | Depăşirea a 6 perioade consecutive de 24 de ore după perioada de repaus săptămânal precedentă | 3h < =...< 12h | X | |||
28. | 12h < =... | X | ||||
29. | Articolul 6 alineatul (7) | Nicio perioadă de repaus compensatorie pentru două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive | X | |||
30. | Articolul 6 alineatul (9) | Perioadă de repaus săptămânal normală sau orice perioadă de repaus săptămânal de peste 45 de ore efectuată la bordul unui vehicul | X | |||
31. | Angajatorul nu acoperă costurile de cazare în afara vehiculului | X | ||||
Organizarea activităţii | ||||||
32. | Articolul 6 alineatul (10) | Întreprinderea de transport nu organizează activitatea conducătorilor auto în aşa fel încât aceştia să se poată întoarce la centrul operaţional al angajatorului sau la locurile de reşedinţă respective ale conducătorilor auto | X | |||
33. | Articolul 7 alineatul (1) | Legătură între remuneraţie şi distanţa parcursă, viteza de livrare şi/sau cantitatea de mărfuri transportată | X | |||
34. | Articolul 7 alineatul (2) | Lipseşte organizarea activităţii conducătorului auto sau aceasta este deficientă, conducătorul auto nu a primit instrucţiuni care să îi permită să respecte legislaţia sau acestea sunt inadecvate | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
Instalarea tahografului | |||||
1. | Partea C secţiunea 2 articolele 3 şi 5 şi apendicele 31-A-1-1 | Nu este instalat şi utilizat un tahograf cu omologare de tip | X | ||
Utilizarea tahografului, a cardului de conducător auto sau a foii de înregistrare | |||||
2. | Partea C secţiunea 2 articolul 6 alineatul (1) | Utilizarea unui tahograf care nu a fost inspectat de un atelier aprobat | X | ||
3. | Partea B secţiunea 4 articolul 3 şi apendicele 31-A-1-1 | Deţinerea şi/sau utilizarea de către conducătorul auto a mai mult de un singur card de conducător auto propriu | X | ||
4. | Conducerea cu un card de conducător auto care a fost falsificat (considerată a fi conducere fără card de conducător auto) | X | |||
5. | Conducerea cu un card de conducător auto fără a fi titularul acestuia (considerată a fi conducere fără card de conducător auto) | X | |||
6. | Conducerea cu un card de conducător auto care a fost obţinut pe baza unor declaraţii false şi/sau documente falsificate (considerată a fi conducere fără card de conducător auto) | X | |||
7. | Partea B secţiunea 4 articolul 7 alineatul (1) şi Partea C secţiunea 2 articolul 15 alineatul (1). | Funcţionarea incorectă a tahografului (de exemplu: tahograful nu a fost controlat, calibrat şi sigilat corespunzător) | X | ||
8. | Utilizarea improprie a tahografului (de exemplu: utilizare abuzivă deliberată, voluntară sau impusă, lipsa instrucţiunilor privind utilizarea corectă etc.) | X | |||
9. | Partea B secţiunea 4 articolul 7 alineatul (2) şi apendicele 31-A-1-1 | Existenţa la bordul vehiculului şi/sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să modifice înregistrările tahografului | X | ||
10. | Falsificarea, disimularea, ştergerea sau distrugerea datelor înregistrate pe foile de înregistrare sau stocate pe tahograf şi/sau pe cardul conducătorului auto şi descărcate de pe acestea | X | |||
11. | Partea C secţiunea 2 articolul 15 alineatul (2) | Întreprinderea nu ţine evidenţa foilor de înregistrare, a documentelor imprimate şi a datelor descărcate | X | ||
12. | Datele înregistrate şi stocate nu sunt disponibile timp de cel puţin un an | X | |||
13. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (1) | Utilizarea incorectă a foilor de înregistrare/cardului de conducător auto | X | ||
14. | Retragerea neautorizată a foilor de înregistrare sau a cardului de conducător auto, care are un impact asupra înregistrării datelor relevante | X | |||
15. | Utilizarea foii de înregistrare sau a cardului de conducător auto pentru acoperirea unei perioade mai lungi decât cea prevăzută şi pierderea datelor | X | |||
16. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (2) | Utilizarea unor foi de înregistrare sau a unui card de conducător auto murdare ori deteriorate, cu datele ilizibile | X | ||
17. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (3) | Neutilizarea introducerii manuale când acest lucru este necesar | X | ||
18. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (4) | Nu se utilizează foaia de înregistrare corectă sau cardul de conducător auto nu se află în deschiderea corectă a tahografului (conducere în echipaj) | X | ||
19. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (5) | Utilizarea incorectă a funcţiei de selecţie a activităţilor | X | ||
Punerea la dispoziţie a informaţiilor | |||||
20. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (5) litera (b) punctul (v) | Utilizarea incorectă sau neutilizarea semnului pentru feribot/tren | X | ||
21. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (6) | Informaţiile obligatorii nu sunt înscrise în foaia de înregistrare | X | ||
22. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (7) | Înregistrările nu arată simbolurile ţărilor ale căror frontiere au fost traversate de conducătorul auto în timpul perioadei de lucru zilnice | X | ||
23. | Partea B secţiunea 4 articolul 6 alineatul (7) | Înregistrările nu arată simbolurile ţărilor în care a început şi s-a încheiat perioada de lucru zilnică a conducătorului auto | X | ||
24. | Partea B secţiunea 4 articolul 10 | Refuzarea controlului | X | ||
25. | Incapacitatea de a prezenta înregistrările manuale şi documentele imprimate din ziua curentă şi din ultimele 56 de zile | X | |||
26. | Incapacitatea de a prezenta cardul de conducător auto, în cazul în care conducătorul auto deţine unul | X | |||
Funcţionarea defectuoasă | |||||
27. | Partea C secţiunea 2 articolul 16 alineatul (1) şi articolul 5 alineatul (1) | Reparaţia tahografului nu este efectuată de un montator sau de un atelier aprobat | X | ||
28. | Partea B secţiunea 4 articolul 11 | Conducătorul auto nu marchează toate informaţiile necesare pentru perioadele de timp care nu mai sunt înregistrate atunci când tahograful este în pană sau funcţionează defectuos | X | ||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | ||||
CMGI | IFG | IG | ||||
Timpul de lucru maxim săptămânal | ||||||
1. | Articolul 3 | Depăşirea timpului de lucru maxim săptămânal de 48h, dacă posibilităţile de prelungire la 60h sunt deja epuizate | 56h < =...60h | X | ||
2. | 60h < =... | X | ||||
3. | Depăşirea timpului de lucru maxim săptămânal de 60 de ore, dacă nu s-a acordat nicio derogare în temeiul articolului 7 | 65 < =...< 70h | X | |||
4. | 70h < =... | X | ||||
Pauze | ||||||
5. | Articolul 4 | Pauze obligatorii insuficiente făcute atunci când timpul de lucru este de 6-9 ore | 10 <...< = 20 min | X | ||
6. | ...< = 10 min | X | ||||
7. | Pauze obligatorii insuficiente făcute atunci când timpul de lucru este de peste 9 ore | 20 <...< = 30 min | X | |||
8. | ...< = 20 min | X | ||||
Munca pe timp de noapte | ||||||
9. | Articolul 6 | Timpul de lucru zilnic pentru fiecare 24 de ore, atunci când se prestează muncă pe timp de noapte, dacă nu s-a acordat nicio derogare de la articolul 7 | 11h < =...< 13h | X | ||
10. | 13h < =... | X | ||||
Evidenţe | ||||||
11. | Articolul 8 | Falsificarea de către angajatori a înregistrărilor privind timpul de lucru sau refuzul de a prezenta înregistrările agentului de control | X | |||
12. | Falsificarea înregistrărilor de către conducătorii auto angajaţi sau care desfăşoară o activitate independentă sau refuzul de a prezenta înregistrările agentului de control | X | ||||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | ||||
CMGI | IFG | IG | ||||
Greutate | ||||||
1. | Articolul 1 şi apendicele 31-A-1-1 | Depăşirea masei maxime admisibile în cazul vehiculelor din categoria N3 | 5 % < =...< 10 % | X | ||
2. | 10 % < =...< 20 % | X | ||||
3. | 20 % < =... | X | ||||
4. | Depăşirea masei maxime admisibile în cazul vehiculelor din categoria N2 | 5 % < =...< 15 % | X | |||
5. | 15 % < =...< 25 % | X | ||||
6. | 25 % < =... | X | ||||
Lungime | ||||||
7. | Articolul 1 | Depăşirea lungimii maxime admisibile | 2 % <...< 20 % | X | ||
8. | 20 % < =... | X | ||||
Lăţime | ||||||
9. | Articolul 1 | Depăşirea lăţimii maxime admisibile | 2,65 < =...< 3,10 metri | X | ||
10. | 3,10 metri < =... | X | ||||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
Inspecţia tehnică | |||||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (iv) şi apendicele 31-A-1-1 | Conducere fără dovada valabilă a efectuării inspecţiei tehnice prevăzute de legislaţia UE şi a UK | X | ||
2. | Nemenţinerea unui vehicul într-o stare de siguranţă şi de conformitate cu normele tehnice aferente circulaţiei pe drumurile publice, conducând la deficienţe foarte grave ale sistemului de frânare, ale sistemului de direcţie, ale jantelor/anvelopelor, ale suspensiilor sau ale şasiului sau ale altor echipamente, care ar crea un risc atât de imediat pentru siguranţa rutieră încât determină o decizie de imobilizare a vehiculului | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (vii) | Dispozitivul limitator de viteză nu este montat | X | ||
2. | Dispozitivul limitator de viteză nu corespunde cerinţelor tehnice aplicabile | X | |||
3. | Dispozitivul limitator de viteză nu este montat de un atelier autorizat | X | |||
4. | Deţinerea şi/sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să falsifice datele dispozitivului limitator de viteză şi/sau utilizarea unui limitator de viteză fraudulos | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
Formarea profesională şi permisul de conducere | |||||
1. | Articolul 3 | Transportul de mărfuri sau de pasageri fără calificarea iniţială obligatorie şi/sau fără formarea periodică obligatorie | X | ||
2. | Articolul 9 şi apendicele 31-B-1-2 | Conducătorul auto nu poate să prezinte o carte de calificare sau un permis de conducere cu marcajul prevăzut de legislaţia naţională (de exemplu: pierdut, uitat, deteriorat, ilizibil) | X | ||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (viii) şi apendicele 31-A-1-1 | Transportul de mărfuri fără a deţine un permis de conducere valabil | X | ||
2. | Utilizarea unui permis de conducere deteriorat sau ilizibil sau care nu respectă modelul comun | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (vi) şi apendicele 31-A-1-1 | Transportul mărfurilor periculoase interzise la transport | X | ||
2. | Transportul mărfurilor periculoase în condiţii de izolare interzise sau neaprobate, punând astfel în pericol vieţile sau mediul într-o asemenea măsură încât acest fapt determină o decizie de imobilizare a vehiculului | X | |||
3. | Transportul mărfurilor periculoase fără identificarea acestora ca mărfuri periculoase marcată pe vehicul, punând astfel în pericol vieţile sau mediul într-o asemenea măsură încât acest fapt determină o decizie de imobilizare a vehiculului | X | |||
4. | Scurgerea de substanţe periculoase | X | |||
5. | Transportul în vrac într-un container care nu este în bună stare din punct de vedere structural | X | |||
6. | Transportul cu un vehicul fără certificat de omologare adecvat | X | |||
7. | Vehiculul nu mai corespunde normelor de omologare şi prezintă un pericol imediat | X | |||
8. | Nerespectarea normelor care reglementează fixarea şi stivuirea încărcăturii | X | |||
9. | Nerespectarea normelor care reglementează încărcarea mixtă a ambalajelor | X | |||
10. | Nerespectarea dispoziţiilor care limitează cantităţile transportate cu o unitate de transport, inclusiv limitele admise de umplere a cisternelor sau a ambalajelor | X | |||
11. | Absenţa informaţiilor referitoare la substanţa transportată care să permită determinarea nivelului de gravitate a încălcării (de exemplu, numărul ONU, denumirea corespunzătoare a încărcăturii, grupa de ambalare) | X | |||
12. | Conducătorul auto nu deţine un certificat de formare profesională valabil | X | |||
13. | Utilizarea focului sau a unei lămpi neprotejate | X | |||
14. | Nerespectarea interdicţiei de a fuma | X | |||
15. | Supravegherea sau parcarea necorespunzătoare a vehiculului | X | |||
16. | Unitatea de transport include mai mult de o remorcă/semiremorcă | X | |||
17. | Vehiculul nu mai corespunde normelor de omologare, dar nu prezintă un pericol imediat | X | |||
18. | La bordul vehiculului nu există extinctoare funcţionale conform cerinţelor | X | |||
19. | La bordul vehiculului nu există echipamentele prevăzute în ADR sau în instrucţiunile scrise | X | |||
20. | Transportul de mărfuri în ambalaje, IBC-uri sau ambalaje mari deteriorate sau de ambalaje goale, necurăţate şi deteriorate | X | |||
21. | Transportul de mărfuri ambalate într-un container care nu este în bună stare din punct de vedere structural | X | |||
22. | Cisternele/containerele cisternă (inclusiv cele goale şi necurăţate) nu au fost închise în mod corespunzător | X | |||
23. | Etichetarea, marcarea sau placardarea incorectă a vehiculului şi/sau a containerului | X | |||
24. | Lipsa instrucţiunilor scrise în conformitate cu ADR sau instrucţiuni scrise care nu corespund mărfurilor transportate | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
Licenţa | |||||
1. | Articolul 463 alineatul (1) şi apendicele 31-A-1-1 | Transportul de mărfuri fără a deţine o licenţă valabilă (şi anume: licenţa este inexistentă, falsificată, retrasă, expirată etc.) | X | ||
2. | Articolul 463 alineatul (3) | Întreprinderea de transport sau conducătorul auto nu pot prezenta agentului de control o licenţă valabilă sau o copie conformă valabilă a licenţei (şi anume: licenţa sau copia conformă a licenţei este pierdută, uitată, deteriorată etc.) | X | ||
Atestatul de conducător auto | |||||
3. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (v) | Transportul de mărfuri fără deţinerea unui atestat de conducător auto valabil (şi anume atestatul de conducător auto este inexistent, falsificat, retras, expirat etc.) | X | ||
4. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul6 alineatul (1) litera (b) punctul (v) | Conducătorul auto sau întreprinderea de transport rutier nu pot prezenta agentului de control un atestat de conducător auto valabil sau o copie conformă valabilă a atestatului de conducător auto [şi anume atestatul de conducător auto sau copia conformă a atestatului de conducător auto este pierdut(ă), uitat(ă), deteriorat(ă) etc.] | X | ||
Operaţiuni de transport specifice permise în temeiul Acordului comercial şi de cooperare | |||||
5. | Articolul 462 alineatele (3)-(7) | Efectuarea unei operaţiuni de cabotaj sau a altor operaţiuni de transport care nu respectă actele cu putere de lege şi actele administrative, inclusiv limitările numărului de curse, în vigoare în partea gazdă | X | ||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (x) | Pereţii despărţitori nu sunt suficient de solizi pentru a suporta greutatea animalelor | X | ||
2. | Utilizarea de rampe de încărcare sau de descărcare care au suprafeţe alunecoase, care nu au protecţii laterale sau care sunt prea înclinate | X | |||
3. | Utilizarea de platforme-ascensor sau de pardoseli superioare care nu sunt dotate cu bariere de siguranţă pentru a preveni căderea sau evadarea animalelor în timpul operaţiunilor de încărcare şi descărcare | X | |||
4. | Mijloace de transport care nu sunt aprobate pentru distanţe lungi sau care nu sunt aprobate pentru tipul de animale transportate | X | |||
5. | Transportul fără documentaţia necesară, fără jurnalul de călătorie sau fără autorizaţia transportatorului sau fără certificatul de competenţă profesională valabile | X | |||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Anexa 31 partea A secţiunea 1 articolul 6 alineatul (1) litera (b) punctul (xii) | Încălcarea legii aplicabile obligaţiilor contractuale | X | ||
TEMEI JURIDIC | TIP DE ÎNCĂLCARE | NIVEL DE GRAVITATE | |||
CMGI | IFG | IG | |||
1. | Articolul 6 alineatul (1) litera (a) | Informaţii incomplete privind declaraţia de detaşare | X | ||
2. | Nedepunerea unei declaraţii de detaşare în ţara (1) în care este detaşat conducătorul auto cel târziu la data începerii detaşării | X | |||
3. | Articolul 6 alineatul (1) litera (b) | Declaraţie de detaşare pentru conducătorii auto falsificată | X | ||
4. | Imposibilitatea conducătorului auto de a prezenta o declaraţie de detaşare valabilă | X | |||
5. | Nepunerea la dispoziţia conducătorului auto a unei declaraţii de detaşare valabile | X | |||
6. | Articolul 6 alineatul (1) al doilea paragraf | Neprezentarea documentelor solicitate către ţara (1) gazdă în termen de opt săptămâni de la data solicitării. Articolul 6 alineatul (1) litera (c) specifică tipurile de documente care trebuie prezentate | X | ||
7. | Articolul 6 alineatul (4) | Nerespectarea de către operator a obligaţiei de a actualiza declaraţiile de detaşare în interfaţa publică conectată la IMI | X | ||
(1) Ţara înseamnă un stat membru al Uniunii Europene, pentru Uniunea Europeană, şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, pentru Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord. | |||||
1. | Gradele de gravitate ale încălcărilor sunt grave ("IG"), foarte grave ("IFG") şi cele mai grave ("CMGI"). |
2. | Încălcările grave şi foarte grave, atunci când sunt comise în mod repetat de către acelaşi operator, trebuie considerate ca fiind mai grave de către autoritatea competentă a părţii de stabilire. La calcularea frecvenţei de apariţie a încălcărilor repetate, autorităţile competente ale părţii respective ţin seama de următorii factori: - gravitatea încălcării (IG sau IFG); - perioada (cel puţin un an de la data unui control); - numărul de vehicule utilizate pentru activităţile de transport gestionate de managerul de transport (în medie pe an). |
3. | Luând în considerare potenţialul de creare a unui risc pentru siguranţa rutieră, frecvenţa maximă a încălcărilor grave dincolo de care acestea sunt considerate ca fiind mai grave se stabileşte după cum urmează: - 3 IG/conducător auto/an = 1 IFG; - 3 IFG/conducător auto/an = lansarea procedurii naţionale privind buna reputaţie. |
4. | Numărul de încălcări per vehicul pe an este o cifră medie calculată prin împărţirea numărului total al încălcărilor cu acelaşi nivel de gravitate (IG sau IFG) la numărul mediu de vehicule utilizate în cursul anului. Formula pentru determinarea frecvenţei prevede un prag maxim pentru apariţia încălcărilor grave, dincolo de care acestea sunt considerate mai grave. Autorităţile competente ale părţilor pot stabili praguri mai stricte dacă acest lucru este avut în vedere în cadrul procedurilor lor administrative naţionale de evaluare a bunei reputaţii. |