Capitolul ii - CADRUL JURIDIC - Decizia 2007/564/CE/06-aug-2007 privind scutirea anumitor servicii din sectorul poştal din Finlanda, excluzând Insulele Ĺland, de la aplicarea Directivei 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale

Acte UE

Jurnalul Oficial 215L

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2007
CAPITOLUL II:CADRUL JURIDIC
(4)Articolul 30 din Directiva 2004/17/CE prevede că acele contracte destinate să permită desfăşurarea unei activităţi la care se aplică Directiva 2004/17/CE nu fac obiectul respectivei directive în cazul în care, în statul membru în care se desfăşoară, activitatea este expusă direct concurenţei pe pieţe la care accesul nu este restricţionat. Expunerea directă la concurenţă este evaluată pe baza unor criterii obiective, ţinându-se seama de caracteristicile specifice sectorului vizat. Accesul la piaţă se consideră nerestricţionat în cazul în care statul membru a implementat şi a aplicat dispoziţiile legislaţiei comunitare în domeniu care deschide un anumit sector sau o parte a acestuia.
(5)Din moment ce Finlanda a implementat şi a aplicat Directiva 97/67/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 decembrie 1997 privind normele comune pentru dezvoltarea pieţei interne a serviciilor poştale ale Comunităţii şi îmbunătăţirea calităţii serviciului (1), accesul la piaţă ar trebui considerat nerestricţionat în conformitate cu articolul 30 alineatul (3) primul paragraf din Directiva 2004/17/CE. Expunerea directă la concurenţă pe o anumită piaţă ar trebui evaluată pe baza unor criterii diverse, niciunul dintre acestea nefiind, per se, decisiv.
(1)JO L 15, 21.1.1998, p. 14. Directivă, astfel cum a fost modificată ultima dată prin Regulamentul (CE) 1882/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 284, 31.10.2003, p. 1).
(6)În ceea ce priveşte pieţele care fac obiectul prezentei decizii, cota de piaţă deţinută de principalii operatori prezenţi pe o anumită piaţă constituie un criteriu de care trebuie să se ţină seama. Un alt criteriu este gradul de concentrare al pieţelor respective. Deoarece condiţiile variază în funcţie de diferitele activităţi care fac obiectul prezentei decizii, examinarea situaţiei concurenţei ar trebui să ia în considerare situaţiile variate de pe diferitele pieţe.
(7)Cu toate că, în anumite cazuri, s-ar putea avea în vedere definiţii mai limitative ale pieţei, definiţia precisă a pieţei în acest caz poate fi lăsată deschisă în prezenta decizie în ceea ce priveşte mai multe servicii enumerate în cererea prezentată de Finlanda, astfel încât rezultatul analizei să rămână acelaşi, indiferent de definiţia utilizată - limitativă sau extinsă.
(8)Prezenta decizie nu aduce atingere aplicării regulilor concurenţei.