Capitolul i - FAPTE - Decizia 2007/564/CE/06-aug-2007 privind scutirea anumitor servicii din sectorul poştal din Finlanda, excluzând Insulele Ĺland, de la aplicarea Directivei 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale

Acte UE

Jurnalul Oficial 215L

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2007
CAPITOLUL I:FAPTE
(1)La 9 februarie 2007, în temeiul articolului 30 alineatul (4) din Directiva 2004/17/CE, Finlanda a transmis Comisiei o cerere prin e-mail. Prin e-mailurile din 21 martie 2007, 18 aprilie 2007 şi 15 mai 2007, Comisia a solicitat informaţii suplimentare, transmise de autorităţile finlandeze prin e-mail-urile din 4 aprilie 2007, 24 aprilie 2007 şi 16 mai 2007.
(2)Cererea prezentată de Finlanda în numele Suomen Posti Oyj, care, începând cu 1 iunie 2007, şi-a schimbat denumirea în Itella Oyj (denumită în continuare "poşta finlandeză"), are ca obiect anumite servicii poştale, precum şi anumite servicii, altele decât serviciile poştale, în Finlanda, excluzând Insulele Ĺland. Serviciile descrise în cerere sunt următoarele:
a)servicii de scrisori cu adresă [particular-particular (P-P), particular-întreprindere (P-Î), întreprindere-întreprindere (Î-Î) şi întreprindere-particular (Î-P)], atât interne, cât şi internaţionale;
b)servicii de publicitate directă prin corespondenţă, cu adresă;
c)servicii de publicitate directă prin corespondenţă, fără adresă;
d)servicii de coletărie standard Î-Î, interne şi internaţionale;
e)servicii de coletărie standard Î-P, interne şi internaţionale;
f)servicii de coletărie standard pentru particulari P-P şi P-Î, interne şi internaţionale;
g)servicii de coletărie expres şi prin curier, interne şi internaţionale;
h)livrare rapidă de ziare;
i)livrare standard de ziare;
j)servicii de mărfuri uşoare (denumite şi expedieri individuale) şi servicii de transport de mărfuri;
k)servicii de depozitare;
l)logistică contractuală;
m)soluţii generale privind publicitatea directă prin corespondenţă;
n)servicii de tipărire;
o)servicii de gestionare a datelor;
p)operaţiuni electronice;
q)servicii filatelice.
(3)Cererea este însoţită de concluziile autorităţii naţionale independente Kilpailuvirasto/Konkurrensverket (autoritatea finlandeză pentru concurenţă), care, pe de o parte, consideră că nu există "niciun motiv special pentru a se opune acordării excluderii menţionate la articolul 30... ", iar, pe de altă parte, consideră că "trebuie reamintit că poşta finlandeză beneficiază încă de o poziţie foarte puternică pe piaţă în ceea ce priveşte serviciile de bază tradiţionale, precum colectarea şi distribuirea de scrisori, colete şi alte articole cu adresă, deşi în Finlanda sectorul poştal a fost deschis în întregime concurenţei încă din 1994, în conformitate cu Actul privind operaţiunile poştale. Cu toate acestea, nu a apărut nicio concurenţă pentru poşta finlandeză în sectorul serviciilor de bază tradiţionale. [... ]"