Art. 31. - Art. 31: Termenul de înregistrare a reclamaţiilor - Conventie din 28-mai-1999 PENTRU UNIFICAREA ANUMITOR NORME REFERITOARE LA TRANSPORTUL AERIAN INTERNAŢIONAL (Conventia de la Montreal)

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 31: Termenul de înregistrare a reclamaţiilor
(1)Primirea fără reclamaţie a bagajelor înregistrate sau a mărfurilor de către destinatar constituie, până la proba contrară, dovada că acestea au fost predate în stare bună şi în conformitate cu documentul de transport sau cu informaţiile consemnate în celelalte mijloace menţionate la articolul 3 alineatul (2) şi în articolul 4 alineatul (2).
(2)În caz de deteriorare, destinatarul trebuie să adreseze transportatorului o reclamaţie imediat după descoperirea deteriorării şi cel mai târziu în termen de şapte zile pentru bagajele înregistrate şi de paisprezece zile pentru mărfuri de la data recepţiei lor. În caz de întârziere, reclamaţia trebuie să fie făcută cel târziu în termen de douăzeci şi una de zile de la data la care bagajul sau mărfurile au fost puse la dispoziţia sa.
(3)Orice reclamaţie trebuie să fie făcută în scris şi predată sau expediată în termenul prevăzut pentru această reclamaţie.
(4)În lipsa unei reclamaţii în termenele prevăzute, orice acţiuni contra transportatorului sunt inadmisibile, cu excepţia cazului de fraudă din partea acestuia.