Art. 214. - Art. 21 4 : Activităţi de cooperare în materie de reglementare - Acord din 30-oct-2016 ECONOMIC ŞI COMERCIAL CUPRINZĂTOR (CETA) între Canada, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi statele sale membre, pe de altă parte

Acte UE

Jurnalul Oficial 11L

În vigoare
Versiune de la: 28 Octombrie 2016
Art. 214: Activităţi de cooperare în materie de reglementare
Părţile se angajează să-şi îndeplinească obiectivele stabilite la articolul 21.3 prin desfăşurarea de activităţi de cooperare în materie de reglementare, care pot include:
(a)angajarea în discuţii bilaterale în curs privind guvernanţa de reglementare, inclusiv pentru a:
(i)discuta reforma de reglementare şi efectele sale asupra relaţiei părţilor;
(ii)identifica lecţiile învăţate;
(iii)explora, dacă este cazul, abordări alternative la reglementare; şi
(iv)face schimb de experienţe privind mijloace şi instrumente de reglementare, inclusiv evaluări ale impactului reglementării, evaluarea riscurilor şi strategii de conformitate şi de aplicare;
(b)consultarea reciprocă, după caz, şi schimbul de informaţii pe tot parcursul procesului de elaborare de reglementări. Consultarea şi schimbul de informaţii ar trebui să înceapă cât mai devreme posibil în cursul acestui proces;
(c)schimbul de informaţii care nu sunt publice, în măsura în care astfel de informaţii pot fi puse la dispoziţia guvernelor străine, în conformitate cu normele aplicabile ale părţii care furnizează informaţiile;
(d)schimbul de reglementări tehnice sau sanitare şi fitosanitare propuse, care pot avea un impact asupra comerţului cu cealaltă parte cât mai devreme posibil, astfel încât să poată fi luate în considerare observaţiile şi propunerile de modificări;
(e)furnizarea, la cererea celeilalte părţi, unei copii a regulamentului propus, sub rezerva legislaţiei aplicabile privind protecţia vieţii private, şi acordarea unei perioade suficiente de timp pentru ca părţile interesate să prezinte observaţii în scris;
(f)schimbul de informaţii cu privire la acţiunile de reglementare avute în vedere, măsurile sau modificările în cauză, cât mai devreme posibil, în scopul:
(i)înţelegerii raţionamentului care stă la baza opţiunilor de reglementare ale unei părţi, inclusiv instrumentul ales, precum şi al examinării posibilităţilor unei convergenţe mai mari între părţi cu privire la modul de formulare a obiectivelor reglementărilor şi modul de definire a domeniului de aplicare a acestora. De asemenea, părţile ar trebui să abordeze interfaţa între reglementări, standarde şi evaluarea conformităţii în acest context; şi
(ii)comparării metodelor şi ipotezelor utilizate pentru a analiza propunerile de reglementare, inclusiv, atunci când este cazul, o analiză a aspectelor practice tehnice sau economice şi a beneficiilor în ceea ce priveşte obiectivul urmărit de orice cerinţe de reglementare majore alternative sau abordări luate în considerare. Schimbul de informaţii poate include, de asemenea, strategii de conformitate şi evaluări de impact, inclusiv o comparaţie a raportului cost-beneficii potenţial al propunerii de reglementare cu cel al cerinţelor majore de reglementare alternative sau al abordărilor luate în considerare;
(g)examinarea oportunităţilor de a reduce la minimum divergenţele inutile de reglementare prin mijloace cum ar fi:
(i)efectuarea în comun sau concomitent a unei evaluări a riscurilor şi a unei evaluări a impactului reglementărilor, dacă este posibil şi reciproc avantajos;
(ii)găsirea unei soluţii armonizate, echivalente sau compatibile; sau
(iii)luarea în considerare a recunoaşterii reciproce în cazuri specifice;
(h)cooperarea în chestiuni care privesc dezvoltarea, adoptarea, punerea în aplicare şi menţinerea unor standarde, ghiduri şi recomandări internaţionale;
(i)examinarea oportunităţii şi posibilităţii de colectare a unor date identice sau similare despre natura, amploarea şi frecvenţa problemelor care pot da naştere la potenţiale măsuri de reglementare, atunci când acest lucru ar accelera luarea de decizii semnificative din punct de vedere statistic cu privire la problemele respective;
(j)compararea periodică a practicilor de colectare a datelor;
(k)examinarea oportunităţii şi a posibilităţii de a utiliza ipoteze şi metodologii identice sau similare celor pe care le utilizează cealaltă parte pentru a analiza datele şi pentru a evalua chestiunile de bază care urmează să fie abordate prin reglementare, în scopul:
(i)reducerii diferenţele în identificarea chestiunilor; şi
(ii)promovării similitudinii rezultatelor;
(l)compararea periodică a ipotezelor şi metodologiilor analitice;
(m)schimbul de informaţii cu privire la administrarea, punerea în aplicare şi respectarea reglementărilor, precum şi la mijloacele de a obţine şi a măsura nivelul de conformare;
(n)elaborarea de agende de cooperare în cercetare pentru:
(i)reducerea cercetării repetitive;
(ii)generarea de mai multe informaţii la un cost mai mic;
(iii)colectarea celor mai bune date;
(iv)stabilirea, atunci când este cazul, a unei baze ştiinţifice comune;
(v)abordarea celor mai presante probleme de reglementare într-un mod mai coerent şi mai orientat spre performanţă; şi
(vi)reducerea la minimum a diferenţelor inutile între noile propuneri de reglementare, asigurând în acelaşi timp îmbunătăţirea mai eficientă a sănătăţii, a siguranţei şi a protecţiei mediului;
(o)efectuarea de evaluări ulterioare punerii în aplicare a reglementărilor sau politicilor;
(p)compararea metodelor şi ipotezelor utilizate în evaluările ulterioare punerii în aplicare;
(q)atunci când este cazul, punerea la dispoziţie reciprocă a rezumatelor rezultatelor evaluărilor ulterioare punerii în aplicare;
(r)identificarea abordării adecvate pentru a reduce efectele adverse ale diferenţelor de reglementare existente cu privire la comerţul bilateral şi investiţiile în sectoarele identificate de către o parte, inclusiv, atunci când este cazul, printr-o mai mare convergenţă, recunoaştere reciprocă, reducerea la minimum a utilizării instrumentelor de reglementare care denaturează comerţul şi investiţiile şi utilizarea standardelor internaţionale, inclusiv a standardelor şi ghidurilor pentru evaluarea conformităţii; sau
(s)schimbul de informaţii, expertiză şi experienţă în domeniul bunăstării animalelor, pentru a promova colaborarea privind bunăstarea animalelor între părţi.