Art. 196. - Art. 19 6 : Notificări - Acord din 30-oct-2016 ECONOMIC ŞI COMERCIAL CUPRINZĂTOR (CETA) între Canada, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi statele sale membre, pe de altă parte
Acte UE
Jurnalul Oficial 11L
În vigoare Versiune de la: 28 Octombrie 2016
Art. 196: Notificări
I.Anunţul de intenţie de achiziţie publică
(1)Pentru fiecare achiziţie reglementată, o entitate contractantă publică un anunţ de intenţie de achiziţii publice, cu excepţia situaţiilor prevăzute la articolul 19.12.
Toate anunţurile de intenţie de achiziţii publice trebuie să fie accesibile direct prin mijloace electronice, în mod gratuit, prin intermediul unui singur punct de acces, sub rezerva alineatului (2). Anunţurile pot fi publicate, de asemenea, pe un suport de hârtie adecvat, care este difuzat pe scară largă, iar anunţurile rămân uşor accesibile publicului, cel puţin până la expirarea termenului indicat în anunţ.
Formatul corespunzător pe hârtie şi electronic este precizat de fiecare parte în anexa 19-8.
(2)O parte poate aplica o perioadă de tranziţie de până la 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentului acord în cazul entităţilor reglementate de anexele 19-2 şi 19-3 care nu sunt gata să participe la un singur punct de acces prevăzut la alineatul (1). Aceste entităţi transmit, pe durata unei perioade de tranziţie, anunţurile lor de intenţie de achiziţii publice, dacă sunt accesibile prin mijloace electronice, prin intermediul link-urilor către un site electronic de acces care este accesibil în mod gratuit şi este menţionat în anexa 19-8.
(3)Cu excepţia unei dispoziţii contrare în prezentul capitol, fiecare anunţ de intenţie de achiziţie include:
a)denumirea şi adresa entităţii contractante şi alte informaţii necesare în vederea contactării entităţii contractante şi a obţinerii tuturor documentelor relevante privind achiziţia publică, costurile acestora şi condiţiile de plată, dacă este cazul;
b)o descriere a achiziţiei publice, inclusiv natura şi cantitatea mărfurilor sau serviciilor care urmează să facă obiectul achiziţiilor publice sau, atunci când cantitatea nu este cunoscută, cantitatea estimată;
c)în cazul contractelor repetate, dacă este posibil, o estimare a perioadei publicării următoarelor anunţuri de intenţie de achiziţii publice;
d)o descriere a eventualelor opţiuni;
e)termenul prevăzut pentru livrarea mărfurilor sau a serviciilor sau durata contractului;
f)metoda de achiziţii publice care va fi utilizată şi dacă aceasta va implica negocieri sau desfăşurarea unei licitaţii electronice;
g)atunci când este cazul, adresa şi eventualul termen pentru depunerea cererilor de participare la procedura de achiziţii publice;
h)adresa şi termenul pentru depunerea ofertelor;
i)limba sau limbile în care pot fi depuse ofertele sau cererile de participare, dacă acestea pot fi depuse într-o altă limbă decât o limbă oficială a părţii entităţii contractante;
j)o listă şi o scurtă descriere a oricăror condiţii privind participarea furnizorilor, inclusiv a oricăror cerinţe privind documente sau certificări specifice care trebuie prezentate de furnizori în legătură cu achiziţia publică, cu excepţia cazului în care cerinţele respective sunt incluse în documentaţia privind licitaţia care este pusă la dispoziţia tuturor furnizorilor interesaţi odată cu anunţul de intenţie de achiziţie publică;
k)atunci când, în temeiul articolului 19.8, o entitate contractantă intenţionează să selecteze un număr limitat de furnizori calificaţi care să fie invitaţi să participe la licitaţie, criteriile care vor fi utilizate pentru a-i selecta şi, în cazurile aplicabile, orice limită privind numărul de furnizori cărora li se va permite să depună oferte; şi
l)o menţiune conform căreia achiziţia publică este reglementată de prezentul capitol.
II.Anunţul succint
(4)Pentru fiecare achiziţie publică pe care intenţionează să o desfăşoare, entitatea contractantă publică un anunţ succint care este uşor accesibil, în acelaşi moment în care publică anunţul de intenţie de achiziţie publică, în limba engleză sau franceză. Anunţul succint trebuie să conţină cel puţin următoarele informaţii:
a)obiectul contractului de achiziţii publice;
b)ultima zi în care se pot depune oferte sau, după caz, orice ultimă zi în care se pot depune cereri de participare la procedura de achiziţie publică sau cereri de includere pe o listă multifuncţională; şi
c)adresa de la care se pot solicita documentele referitoare la procedura de achiziţii publice.
III.Anunţul de achiziţii publice planificate
(5)Entităţile contractante sunt încurajate să publice, cât mai devreme în fiecare an fiscal, pe suport de hârtie sau prin mijloacele electronice menţionate în anexa 19-8, un anunţ privind planurile lor viitoare referitoare la procedurile de achiziţii ("anunţul de achiziţii publice planificate"). Anunţul de achiziţii publice planificate este publicat, de asemenea, în punctul unic de acces menţionate în anexa 19-8, sub rezerva alineatului (2). Anunţul ar trebui să includă obiectul achiziţiei publice şi data planificată pentru publicarea anunţului de intenţie de achiziţie publică.
(6)O entitate contractantă care intră sub incidenţa anexei 19-2 sau a anexei 19-3 poate utiliza un anunţ de achiziţii publice planificate ca anunţ de intenţie de achiziţie publică, cu condiţia ca acesta să includă toate informaţiile prevăzute la alineatul (3) de care dispune entitatea, precum şi o declaraţie prin care furnizorii interesaţi ar trebui să îşi exprime faţă de entitatea contractantă interesul pentru procedura de achiziţie publică respectivă.