Art. 1917. - Art. 19 17 : Procedurile de control interne - Acord din 30-oct-2016 ECONOMIC ŞI COMERCIAL CUPRINZĂTOR (CETA) între Canada, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi statele sale membre, pe de altă parte
Acte UE
Jurnalul Oficial 11L
În vigoare Versiune de la: 28 Octombrie 2016
Art. 1917: Procedurile de control interne
(1)Fiecare parte stabileşte o procedură administrativă sau de control jurisdicţional rapidă, eficace, transparentă şi nediscriminatorie prin care un furnizor poate invoca:
a)o încălcare a prezentului capitol; sau
b)atunci când furnizorul nu are dreptul de a reclama direct o încălcare a prezentului capitol în temeiul legislaţiei interne a părţii respective, nerespectarea măsurilor uneia dintre părţi de punere în aplicare a prezentului capitol,
care apare în contextul unei achiziţii publice reglementate, în care furnizorul are sau a avut un interes. Normele procedurale pentru toate plângerile se elaborează în scris şi sunt disponibile publicului larg.
(2)În cazul în care un furnizor depune o reclamaţie în contextul unei achiziţii publice reglementate în care furnizorul are sau a avut un interes, prin care invocă existenţa unei încălcări sau nerespectări, astfel cum este menţionată la alineatul (1), partea în cauză îşi încurajează entitatea contractantă care se ocupă de procedura de achiziţii şi furnizorul să soluţioneze plângerea prin desfăşurarea de consultări. Entitatea contractantă analizează imparţial şi în timp util orice astfel de reclamaţie într-un mod care nu aduce atingere participării furnizorului în cauză la proceduri de achiziţii publice în curs sau viitoare sau dreptului acestuia de a cere măsuri corective în cadrul procedurii de control administrativ sau judiciar.
(3)Fiecărui furnizor i se acordă un termen suficient pentru a pregăti şi a depune o plângere, termen care în niciun caz nu poate fi mai scurt de zece zile de la data la care furnizorul a luat cunoştinţă de motivul plângerii sau ar fi trebuit în mod rezonabil să ia cunoştinţă de acesta.
(4)Fiecare parte stabileşte sau desemnează cel puţin o autoritate administrativă sau judiciară imparţială, care este independentă de entităţile sale contractante, pentru a primi şi a analiza o plângere depusă de un furnizor în contextul unei achiziţii publice reglementate.
(5)În cazul în care alt organism decât una dintre autorităţile menţionate la alineatul (4) analizează într-o primă etapă o reclamaţie, partea respectivă se asigură că furnizorul poate ataca hotărârea iniţială în faţa unei autorităţi administrative sau judiciare independente de entitatea contractantă a cărei procedură de achiziţii publice face obiectul reclamaţiei.
(6)Fiecare parte se asigură că un organism de control jurisdicţional, care nu este instanţă judecătorească, supune decizia sa unui control jurisdicţional sau are garanţii procedurale care prevăd că:
a)entitatea contractantă răspunde în scris contestaţiei şi divulgă toate documentele relevante organismului de control jurisdicţional;
b)participanţii la proceduri (denumiţi în continuare "participanţi") au dreptul de a fi audiaţi înainte ca organismul de control jurisdicţional să ia o hotărâre cu privire la plângere;
c)participanţii au dreptul să fie reprezentaţi şi însoţiţi;
d)participanţii au acces la toate procedurile;
e)participanţii au dreptul de a solicita ca procedurile să se desfăşoare în public şi să fie prezentaţi martori; şi
f)hotărârile sau recomandările organismului de control jurisdicţional se adoptă cu promptitudine, în scris, şi includ o explicaţie a motivelor care stau la baza fiecărei hotărâri sau recomandări.
(7)Fiecare parte adoptă sau menţine proceduri care prevăd:
a)măsuri interimare prompte, menite să îi permită în continuare furnizorului să participe la procedura de achiziţii publice; Astfel de măsuri provizorii pot conduce la suspendarea procesului de achiziţii publice. Procedurile pot prevedea că se poate ţine cont de consecinţele negative majore asupra intereselor vizate, inclusiv asupra interesului public, atunci când se decide dacă ar trebui aplicate astfel de măsuri. Decizia de a nu acţiona se motivează în scris; şi
b)acţiuni corective sau compensări pentru pierderea sau pagubele suferite, care pot fi limitate la costurile pregătirii ofertei sau la costurile legate de contestaţie sau la ambele tipuri de costuri, atunci când un organism de control a stabilit că a existat o încălcare sau nerespectare prevăzută la alineatul (1).
(8)Nu mai târziu de zece ani de la intrarea în vigoare a prezentului acord, părţile vor iniţia negocieri pentru a dezvolta în continuare calitatea căilor de atac, inclusiv un posibil angajament de a introduce sau a menţine căi de atac precontractuale.