Art. 31. - Art. 3 1 : Definiţii - Acord din 30-dec-2020 COMERCIAL ŞI DE COOPERARE ÎNTRE UNIUNEA EUROPEANĂ ŞI COMUNITATEA EUROPEANĂ A ENERGIEI ATOMICE, PE DE O PARTE, ŞI REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ŞI IRLANDEI DE NORD, PE DE ALTĂ PARTE

Acte UE

Jurnalul Oficial 444L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Februarie 2021
Art. 31: Definiţii
1.În sensul prezentului capitol:
a)"actor economic" înseamnă o entitate sau un grup de entităţi care constituie o entitate economică unică, indiferent de statutul său juridic, care desfăşoară o activitate economică ce constă în oferirea de bunuri sau de servicii pe o piaţă;
b)"subvenţie" înseamnă asistenţa financiară care:
(i)provine din resursele părţilor, inclusiv:
(A)un transfer direct sau contingent de fonduri, cum ar fi granturi directe, împrumuturi sau garanţii pentru împrumuturi;
(B)renunţarea la veniturile exigibile în mod normal; sau
(C)furnizarea de bunuri sau servicii ori achiziţionarea de bunuri sau servicii;
(ii)conferă un avantaj economic unuia sau mai multor actori economici;
(iii)este specifică, în măsura în care aduce beneficii, în drept sau în fapt, anumitor actori economici în raport cu alţii în ceea ce priveşte producţia anumitor bunuri sau servicii şi
(iv)are sau ar putea avea un efect asupra comerţului sau a investiţiilor între părţi.
2.În sensul alineatului (1) litera (b) punctul (iii) de mai sus:
(a)o măsură fiscală nu este considerată specifică, cu excepţia cazului în care:
(i)anumiţi actori economici obţin o reducere a obligaţiilor fiscale care altminteri le-ar fi revenit în cadrul regimului de impozitare normal şi
(ii)actorii economici respectivi sunt trataţi mai avantajos decât alţii aflaţi într-o poziţie comparabilă în cadrul regimului de impozitare normal. În sensul prezentului punct regimul de impozitare normal este definit de obiectivul său intern, de caracteristicile sale (cum ar fi baza de impozitare, persoana impozabilă, evenimentul impozabil sau cota de impozitare) şi de o autoritate autonomă din punct de vedere instituţional, procedural, economic şi financiar care are competenţa de a defini caracteristicile regimului de impozitare.
(b)fără a aduce atingere literei (a), o subvenţie nu este considerată specifică în cazul în care este justificată de principiile inerente structurii sistemului general. În cazul măsurilor fiscale, exemple de astfel de principii inerente sunt necesitatea de a combate frauda sau evaziunea fiscală, capacitatea de gestionare administrativă, evitarea dublei impuneri, natura progresivă a impozitului pe venit şi scopul redistributiv al acestuia sau necesitatea de a respecta capacitatea contributivă a contribuabililor;
(c)fără a aduce atingere literei (a), taxele cu destinaţie specială nu sunt considerate specifice în cazul în care structura lor este impusă de obiective de politică publică fără caracter economic, cum ar fi necesitatea de a limita impactul negativ al anumitor activităţi sau produse asupra mediului sau a sănătăţii umane, în măsura în care obiectivele de politică publică în cauză nu sunt discriminatorii53.
53În acest sens " discriminarea înseamnă că un actor economic este tratat mai puţin favorabil în comparaţie cu alţi actori aflaţi în situaţii similare şi că acest tratament diferenţiat nu este justificat de criterii obiective.