Art. 194. - Art. 194: Articolul DIGIT.13: Încrederea consumatorilor în mediul online - Acord din 30-dec-2020 COMERCIAL ŞI DE COOPERARE ÎNTRE UNIUNEA EUROPEANĂ ŞI COMUNITATEA EUROPEANĂ A ENERGIEI ATOMICE, PE DE O PARTE, ŞI REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ŞI IRLANDEI DE NORD, PE DE ALTĂ PARTE

Acte UE

Jurnalul Oficial 444L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Februarie 2021
Art. 194: Articolul DIGIT.13: Încrederea consumatorilor în mediul online
1.Recunoscând importanţa sporirii încrederii consumatorilor în comerţul digital, fiecare parte adoptă sau menţine măsuri pentru a asigura protecţia eficace a consumatorilor care efectuează tranzacţii de comerţ electronic, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, măsuri care:
(a)interzic practicile comerciale frauduloase şi înşelătoare;
(b)impun furnizorilor de bunuri şi servicii să acţioneze cu bună-credinţă şi să respecte practicile comerciale loiale, inclusiv prin interzicerea obligării consumatorilor la plata bunurilor şi serviciilor nesolicitate;
(c)impun furnizorilor de bunuri sau servicii să ofere consumatorilor informaţii clare şi cuprinzătoare, inclusiv atunci când acţionează prin furnizori intermediari de servicii, cu privire la identitatea şi datele lor de contact, tranzacţia în cauză, inclusiv principalele caracteristici ale bunurilor sau serviciilor şi preţul întreg cuprinzând toate taxele aplicabile, precum şi la drepturile aplicabile ale consumatorilor (în cazul furnizorilor intermediari de servicii, este inclusă aici şi crearea posibilităţii ca aceste informaţii să fie oferite de către furnizorul de bunuri sau servicii) şi
(d)le oferă consumatorilor acces la acţiuni reparatorii pentru încălcarea drepturilor lor, inclusiv dreptul la măsuri de reparare în cazul în care bunurile sau serviciile, deşi achitate, nu sunt livrate sau furnizate în maniera convenită.
2.Părţile recunosc că este important ca agenţiilor lor de protecţie a consumatorilor sau altor organisme relevante să le fie încredinţate competenţe adecvate de aplicare a legii şi ca aceste agenţii să coopereze pentru a proteja consumatorii şi a spori încrederea consumatorilor online.