Art. 94. - Acord din 24-nov-2017 DE PARTENERIAT CUPRINZĂTOR ŞI CONSOLIDAT între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi Republica Armenia, pe de altă parte
Acte UE
Jurnalul Oficial 23L
În vigoare Versiune de la: 18 Octombrie 2024
Art. 94
Cooperarea în domeniul educaţiei şi al formării se concentrează, între altele, pe următoarele aspecte:
(a)promovarea învăţării pe tot parcursul vieţii, care este esenţială pentru creşterea economică şi ocuparea forţei de muncă şi care poate permite cetăţenilor să participe pe deplin la viaţa socială;
(b)modernizarea sistemelor de educaţie şi de formare, inclusiv a sistemelor de formare a funcţionarilor publici, îmbunătăţirea calităţii şi a relevanţei tuturor ciclurilor de învăţământ, precum şi îmbunătăţirea accesului la acestea, de la educaţia şi îngrijirea copiilor preşcolari până la învăţământul universitar;
(c)promovarea convergenţei şi a reformelor coordonate în învăţământul superior în conformitate cu Agenda Uniunii Europene privind învăţământul superior şi cu Spaţiul european al învăţământului superior ("Procesul de la Bologna");
(d)consolidarea cooperării academice internaţionale şi îmbunătăţirea participării la programele de cooperare ale Uniunii Europene şi a mobilităţii studenţilor şi a cadrelor didactice;
(e)încurajarea învăţării limbilor străine;
(f)dezvoltarea Cadrului naţional al calificărilor pentru îmbunătăţirea transparenţei şi facilitarea recunoaşterii calificărilor şi a competenţelor în Reţeaua Europeană a Centrelor de Informare şi a Centrelor Naţionale de Informare privind Recunoaşterea Academică (ENIC-NARIC), care să fie aliniat la Cadrul european al calificărilor;
(g)intensificarea cooperării pentru dezvoltarea în continuare a învăţământului profesional şi tehnic, ţinând seama de bunele practici din Uniunea Europeană, şi
(h)îmbunătăţirea înţelegerii procesului de integrare europeană şi a dialogului academic referitor la relaţiile UE-Parteneriatul estic şi aprofundarea cunoştinţelor cu privire la acestea, precum şi sporirea participării la programele relevante ale Uniunii Europene, inclusiv în domeniul funcţiei publice.